Det verste som kunne skje

Jeg kjente det i går kveld, småverk i kroppen, sår hals og veldig varierende kroppstemperatur. Jeg var varm og kald om hverandre. Jeg forstod at slaget var tapt når jeg måtte opp kl 02 i natt for å skifte på en søkk våt seng etter en natt med febersvetting. Jeg tok to paracet og krøp ned i nytt rent sengetøy. Lykken ble kortvarig. Klokken 06 våknet jeg, igjen med vått sengetøy og en kropp som føltes som den var påkjørt av en lastebil.

Det er bare å innse det – jeg har blitt forkjølet! Jeg kan virkelig ikke tenke meg et verre tidspunkt å bli syk på, og jeg er nesten litt lei meg her jeg ligger. Jeg har så mye jeg skal få gjort, men med en febervarm kropp og dundrende hode er det ikke sjans. Så i dag veksler jeg mellom sengen og sofaen, dytter i meg frukt og masse masse vann. Jeg har bestemt meg for at jeg skal være fin igjen i morgen, jeg har evaluering av praksisen min denne uken, så jeg må bare bli fin i formen igjen. Heldigvis har jeg ikke hatt noe fravær tidligere, men det er jo søren så typisk at det kommer nå – nest siste uken i praksis. Arg arg arg!! 

Vel, det nytter ikke å være verken sint, lei eller suttrete. Man blir ikke frisk av det! Så nå velger jeg å snu det hele rundt, og være snill mot kroppen min i dag. Jeg orker ikke stort mer enn å ligge på sofaen, men jeg skal likevel prøve å utnytte tiden til å lese litt, og få unna litt jobb på macen. Så lenge jeg ligger under pleddet, har paracet i kroppen og ullsokker på bena så føles det i grunn relativt greit. 

 Hvordan er det med dere kjære lesere. Er dere friske, eller er det flere som har fått kjenne på høstforkjølelsen? 

 

 

Smiiil Maren

 

20 kommentarer
    1. Huff, stakkars! Har hatt det slik selv, virusinfeksjon.. Akkurat når som jeg hadde planlagt trening, jobb og mye sosialt, ble det bare tv og latskap. Skammer meg nesten over hvor lite energi jeg har, så redd å ikke få energien tilbake. Krysser fingrene for oss begge.
      Masse god bedring <3

    2. Akkurat som Maia over!
      Virusinfeksjon, urinveisinfeksjon.. bla.bla.bla.
      For ikke lenge siden hadde jeg mye mer energi, men nå er alt “Poff!” borte 🙁
      Senke ambisjoner, hvile, spise, sove, pleie seg selv – vi vet oppskriften, men innimellom testes vi på om vi kan den utenat. Jeg har nok forsømt meg selv litt uten at jeg har merket det. Så nå må det hviles, før rytmen fremover blir mer sunn og i balanse 🙂 God bedring Maren.

    3. God bedring, håper du blir bedre!:))
      Btw noe jeg har vært nysgjerrig på i sykt lang tid, hva og hvor mye bør man drikke iløpet av en dag av vann? Og i tillegg melk/biola og juice?
      Jeg selv drikker 1 glass biola og 1 glass appelsinjuice iløpet av en dag. er så usikker på hvor mye som er viktig å få i seg

    4. Har vært syk i over en uke nå…Huff det er så kjedelig! Energien har vært helt borte og jeg har ikke orket å trene eller noen ting.
      Håper både du og jeg blir bedre snart

    5. Jeg kjenner meg så godt igjen Maren. I Kristiansand går der virusinfeksjon nå, jeg var hos legen i går og fikk konstantert dette. Feber og tett i pappen er en realitert for flere enn deg. Og hvertfall når jeg har en bacheloroppgave som tydeligvis ikke skriver seg selv. Jaja, det er bare å stå på så får vi snart belønningen.
      Masse god bedring, håper du snart er tilbake i storform.
      Klem

    6. Det er absolutt ikke gøy å bli syk, men det fine med forkjølelse er jo heldigvis at det går over ganske fort 🙂 Selv har jeg vært frisk og rask hele høsten, men etter å ha skadet foten for en drøy måned siden har jeg hverken kunnet gå eller drive noen som helst form for undekroppstrening siden midten av september. Det er kjipt der og da, men til slutt går heldigvis både forkjølelse og et skadet ben over 🙂
      God bedring!

    7. Hei! På en eller annen måte, føles det litt bedre å være syk når flere er det samtidig! Jeg har det akkurat likt! Fikk det søndag kveld, og har egentlig bare blitt verre! Nå spør jeg deg litt som sykepleierstudent; er det vanlig å være kvalm også ved slik feber og i fluensa? Også lurte jeg på om hvorfor du foretrekker paracet framfor ibux? Har tatt ibux to dager nå, og synes ikke det lindrer særlig.. God bedring kjære fine Maren!

    8. Så kjedelig å bli syk nå. Masse god bedring til deg. Her har vi vært friske lenge nå så det er vel ikke lenge før vi får noe.
      Chris

    9. Uff, så kjedelig.. Du får knaske rå hvitløk på mat, spise/drikke ingefær, ta solhatt og masse c-vitamin. Og drikke masse.
      Har heldigvis vært frisk hittil, og hatt masse energi i det siste! Lenge siden det har vært slik, så det er så godt! Må bare nyte det litt 🙂 Var på laang skogstur også idag, og pappa hadde med matpakke med kaffe og sunn dessert til oss 🙂 Var som alltid så trivelig <3 Fint å bruke dagene ute i det fine høstværet, med alle fargene som naturen er pyntet med 🙂
      God bedring til deg! 🙂

    10. God bedring 🙂 Akkurat lagt meg på sofaen med tre pakker papirlommetørkler og skjerf rundt halsen og masse varm te.. Det passer aldri å bli syk, men det er bare å gjøre det beste ut av det .

    11. Å så utrolig kjipt, det er så typisk når det passer som dårligst! Håper kroppen din har hatt godt av en dag med total hvile og at du er bedre igjen i morgen! 🙂 Her i huset har vi hatt hoste og forjølelse alle mann, og jeg hostet til og med på meg et ribbens-brist for noen uker siden! Har hatt vondt i flere uker, men nå begynner det å gå seg til. Ta 1000mg c-vitamin hvis du har, drikk masse te, og dette er i allefall ikke tiden for å glemme å ta tran!! 😀 Jeg har faktisk merket at de tre-fire siste årene jeg har tatt tran hver eneste dag, har jeg vært mye mindre forkjølet og syk. Masse god bedring til deg fine Maren <3

    12. Huff, så typisk… God bedring! 🙂
      Jeg har også noen spørsmål til deg, og håper du kan svare enten her eller i et eget innlegg, da jeg tror det er flere som lurer på det samme. 🙂
      Noen ganger når jeg trener (spesielt rumpe) så kjenner ikke at det “svir” i rumpa, selv om jeg er utmattet og ikke orker flere reps. Jeg bruker tid på å strekke og aktivere rumpa før økta. Må jeg kjenne at det svir for at det har effekt på den muskelgruppa?
      Jeg blir heller aldri støl lengre, selv etter tunge styrkeøkter. Betyr dette at jeg ikke tar i nok og utfordrer meg selv for lite? Eller er det naturlig i og med at jeg har trent øvelsene flere ganger før?

    13. Samme her.. Tok meg en dag hjemme idag, siden jeg har holdt ut hele helgen, men idag tidlig sa kroppen stopp..

    14. Uff ikke morro 🙁
      Jeg lå med influensa forrige uke :-/ er heldigvis bedre nå.
      Håper du blir fort frisk igjen. God bedring 🙂

    15. Uff, så kjedelig. Masse god bedring! Håper formen kommer seg fort igjen. Selv har jeg ramlet i trappa og slått halebeinet kraftig, au au, men heldigvis kan armene fortsatt trenes :):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg