Lunsjtips: Kyllingwrap

Når jeg satt å spiste denne deiligheten av en kyllingwrap på Will I Juice så slo det meg, at det er jo i grunn helt tullete at jeg stadig kjøper salater og wraps ute når jeg så enkelt kan lage dem selv. Så i dag har jeg gått til innkjøp av matpapir, og hvite klisterlapper som man kan skrive på. Jeg har også kjøpt inn lefser, salat og kylling. Så i morgen skal jeg prøve meg på min egen versjon av kyllingwrap til lunsj. Om den blir like god som nyheten på Will I juice er nok heller noe usikkert.

Denne nyheten fikk jeg smake på før den kom på menyen, men fra og med i morgen er den endelig på menyen. Jeg vet ikke helt om jeg får lov å avsløre hva den inneholder, men jeg kan love dere at det er en smaksopplevelse av de sjeldne, med noen spennende og litt annerledes ingredienser. 

I min wrap derimot så kan alle ingrediensene avløres, her blir det først å smøre lefsene med philadelphia ost, så skal jeg ha salatblader, agurk, tomat, rødløk, mais og avokado. Jeg skal steke kylling og rive den, krydre godt og tilsette den i lefsen. Så skal jeg lage en enkel dressing av kesam og fransk kryddermix som topping. Så er det bare å brette den sammen, slik at bunnen blir tett, og pakke den inn i matpapir. Voalá. 

Dette var dagens enkle lille lunsjtips fra meg. Mange av dere har garantert laget dette mange ganger før, men det er noe med det å bli minnet på gode, sunne, og enkle hverdagsretter. 

 

Smiiiil Maren

 

12 kommentarer
    1. Ingri: Speltlomper, eller fullkorns tortilla lefser. Nå har jeg valgt fullkorn tortilla, de er litt større og “stivere” på en måte, og passer bedre som denne typen wraps synes jeg 🙂

    2. Jeg var tilfeldigvis innom og sjekket om det hadde skjedd noe på bloggen min (er fryktelig inaktiv), og fikk se dette innlegget. Med det resultat at det nå ligger wraps i kjøleskapet, klare til morgendagen! 🙂

    3. anette: det er en liten pakke fra knorr tror jeg, fransk dressing. 3pakning. Selges på alle matbutikker 🙂 ikke dumt spørsmål i det hele tatt – er ikke en typisk kjent ting å vite om 🙂

    4. Ida: Det aner jeg ikke, aldri tenkt over. Hmm. Fyller liksom bare på det jeg føler passer. Akkurat denne er kjøpt på cafe, og da er det jo de som bestemmer hvor mye det er i. Så beklager, jeg vet ikk mengden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg