Slik starter jeg uken

God morgen. Plutselig var helgen over, og en ny uke står for tur. Jeg starter uken med senvakt på barneposten, og det var i grunn litt deilig i dag. Senvakt betyr god tid på morgenen. Tid til å nyte frokost, kaffe og God morgen Norge. Tid til tur i skogen, oppdatere bloggen og starte uken med lave skuldre. 

I dag ble det havregrøt med sjokoladesmak på min frokostmeny. Jeg lager den enkelt ved å koke opp 60g havregryn med vann og litt melk, jeg rører godt underveis slik at grøten ikke brenner seg. Så tilsetter jeg litt sukrin, kanel, et par dråper stevia karamell og et dryss havsalt. Deretter tilsetter jeg et egg som jeg rører inn i grøten, det lager en nydelig konsistens på grøten. Egg er også en super kilde til protein, og sunne fettkilder i plommen. Når grøten nesten er ferdig kokt tilsetter jeg en scoop sjokoladeprotein, og eventuellt litt mer vann slik at konsistensen blir fin. Resultatet blir en helt nydelig sjokladegrøt, proppfull av proteiner. 


Jeg skal som sagt tilbringe mandagskvelden på barneposten, og etter en helg med fri så ser jeg frem til å komme tilbake. Nå er det kun to små uker igjen på den posten, før nye utfordringer på kirurgisk voksenavdeling venter. Jeg er så spent og nervøs at jeg prøver å unngå på å tenke for mye på det. Det blir helt sikkert både spennende, og lærerikt, men alt som er nytt og ukjent er litt skummelt. 

Jeg håper dere har hatt en fin start på mandagen sålangt. Har dere noen spennende planer for dagen? 

 

Smiiiiil Maren

8 kommentarer
    1. Noen ganger deilig med senvakt, ialf om man begynner tidlig.
      Vi skal starte kl. 7.. Høres ihvertfall ut som du har kost deg 🙂
      Jeg har hatt praksisinformasjon idag, imorgen er det omvisning og turnusskriving før det hele starter for fullt på onsdag. Du er ikke alene om å være nervøs.
      Skal ut i kirurgisk praksis selv, Thorax/hjerte kirurgisk.

    2. Hørtes ut som en deilig start på dagen 🙂 Her ble det frisørbesøk, etterfulgt av en lang og god skogstur <3 Nydelige farger og gode skogsdufter 🙂
      Vet du har nevnt det på bloggen i løpet av dine Oslo-turer tidligere, men har du (eller andre) tips til lunsjssteder i Oslo hvor man får kjøpt sunne og proteinrike og gode lunsjer? Caféer/spisesteder med sunn, god, enkel og mettende mat? 🙂 Skal en tur til Oslo, men er lite kjent i byen..

    3. Lin: Da vil jeg anbefale LETT og BIT 🙂 Bit ligger flere steder rundt om i Oslo, blandt annet på byporten og på solli plass. Lett ligger ved national theateret og saga kino, og på Sten & strøm kjøpesenter.

      Kos deg i Oslo 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg