Jeg hører hjemme her

Klærne er sponset

I går fikk jeg en solid reminder på hvorfor jeg, for snart 2,5 år siden, bestemte meg for å takke Oslo for fire fine år, og flytte tibake til Kristiansand. I går stod jeg på toppen av Odderøya, i klar frisk høstluft, med et motiv forann meg som kan ta pusten fra de fleste. Frisk høstluft, solen som varmet og glittret mot et vindstille hav. Ikke en lyd, total og komplett stillhet, kun avbrutt av et og annet måkeskrik. Dette dere, dette er sørlandet, mitt sørland, og dette er grunnen til at jeg elsker Kristiansand av hele mitt hjerte. Jeg føler jeg fikk en påminnelse i går, og en slags bekreftelse på at jeg virkelig hører hjemme her. 

Jeg elsker naturen, og det er det eneste stedet jeg klarer å rømme fra hverdagsstress, kjas og mas. I går en sånn tur, hvor jeg la fra meg alle to-do lister, alle burde-burde og alt hverdagsmas hjemme, og tok en lang god tur alene på et av mine favorittsteder. Jeg jogger ofte den samme turen, og da bruker jeg ca 45 minutter. I går brukte jeg nesten to timer. Jeg gikk rolig, stoppet ofte, nøt solen og bare koste meg. På vei hjem jogget jeg rolig siste 10 minuttene, og avsluttet med å tøye ut på takterrassen i sola. Høres det kvalmt idyllisk ut? Vel, det var det også! Hehe

Jeg fikk med meg et par deilige høstnyheter fra Helly Hansen når jeg var i Trondheim på Master Mania for et par helger siden. Blandt annet denne røde boblevesten som jeg hadde på meg i går. Jeg synes rødfargen er så fresh, og liker spesielt godt de blå detaljene, og den orange logoen. Genseen er også fra Helly hansen, tightsen er fra Adidas og alle tre er fra 3t-shop.

Nå skal jeg slurpe i meg resten av kaffen, og komme meg avgårde for dagvakt på barneposten. I ettermiddag blir det styrketrening og siste finish på leiligheten. Det har skjedd en god del her nå, og jeg gleder meg veldig til å vise dere. 

Hva er dine planer for dagen? 

 

Smiiiil Maren

 

11 kommentarer
    1. Hei det er veldi fint bilder. Hva du gjøre at du har så mye tid til trening, tur og alle andre tingene. Jobber du? Det er en ting som jeg lurer ofte:) jeg hadde et plan i går men jeg orker ikke etter 12 time jobb gjøre noe fra dette. Hilsen 🙂 Det er kjempe fint blogg Maren, god job!

    2. Fine deg, du skinner 🙂
      Jeg er på jakt etter den “perfekt” svarte treningstightsen. Har du en favorittt du vil anbefale meg? (jeg er så lei av bomkjøp, hehe)
      Håpe din torsdag blir nydelig!

    3. Åå, det ser helt fantastisk ut!! Jeg gleder meg så til å komme tilbake til Kristiansand og nyte den vakre naturen etter 3 måneder i Danmark, ingenting slår den norske naturen og spesielt ikke det Kristiansand har å by på, det er virkelig noe for seg selv. Nyt det du som kan, litt for meg også :):)

    4. Så helt fantastisk ut. Jeg bor i Bærum nå, men ser meg om etter ny leilighet. Har vurdert å bli en mer by jente i Oslo, men kommet fram til at jeg trives der det er litt mer åpent, fritt og grønt. Selv om det er mange parker og kort vei til marka i Oslo. Så er det noe annet å ha en balkong med utsikt til noe natur.. Selv om det er litt lengre vei til jobb, så er det verdt det, tror jeg
      Skikkelig koselig innlegg. Har du noen vinter tights anbefalinger??
      Nå skal jeg på jobb, jobb fra 11-19 på sykehuset og når jeg kommer hjem blir det lasagne rester fra i går, tv kos og rydding til visning av leiligheten!!
      Hilsen Anja

    5. Hei! Jeg vurderer strekt å utdanne meg til sykepleier, men lurer på om:
      1: Pensum er veldig vanskelig å forstå
      2: Om man må praktisere på lik (noe jeg har hørt og håper er et dumt rykte)
      3: Om det er vanskelig å få praksis på en barneavdeling
      4: Om du trives og er fornøyd med valget
      5: Om det er mye undervisning
      Hadde sett stor pris på svar, han en fin kveld! 🙂

    6. Sissel: 1. det er utrolig mye, og ja det er avansert. Jeg kan kun snakke for Universitetet i agder, og forelesningene der, og jeg synes foreleserene var flinke til å legge frem pensum på en forståelig måte. Men ja det er enormt mye pensum, og det er er mer krevende studie enn folk tror. man må være motivert, og klar for å virkelig jobbe. Sykepleien bør ikke være noe man bare tar fordi man ikke vet hva man vil.

      2. Vet ikke helt hva du mener med å “praktisere på lik”? men om du mener om det øves på døde mennesker, så nei selvfølgelig gjør vi ikke det!!! hjelpes!!! men stell av døde kan forekomme ja. Det kan være en både en fin og verdig ting å være få med på.

      3. Ja , det er jo helt tilfeldig hvor du havner, så litt flaks må man ha. Vi er vel 5 studenter i hver periode på barneposten, av totalt over 200 studenter.

      4. Jeg trives veldig godt, og angrer ikke på valget om å ta sykepleien. Det er krevende, og jeg har noen ganger følt at jeg såvidt har hode over vannet. men det er også fantastisk spennende, og ikke minst et svært givende yrke. Du får jobbe med mennesker i alle livets faser, og være der for mennesker i krise, og ta del i noen av deres viktigste og mest avgjørende perioder i livet. Jeg er så stolt av den jobben jeg snart går inn i, og føler meg heldig som snart kan kalle meg sykepleier.

      5. Ja! men alt er ikke obligatisk, men jeg anbefaler deg å delta på så mye som mulig, da det er enklere når man får stoffet presentert og kan ta notater , og lettere se de store linjene og helheten.

      Det er ikke meningen å skremme deg, for sykepleien er virkelig et fantastisk studie, men jeg skulle ønske noen fortalte meg hvor mye pensum det var og hvor tøft studiet er lagt opp. Man må være motivert, lærevillig, arbeidsvillig, og være glad i å jobbe med mennesker.

    7. Så fine bilder! Og du har rett i det, sørlandet er noe for seg selv! Ingenting er som å komme hjem til Arendal på ferie 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg