Tilbake på tacokjøret

Husker dere den perioden for noen måneder siden hvor jeg spiste taco nesten daglig? Vel, nå er jeg i gang igjen. Jeg er virkelig tilbake på tacokjøret! Jeg elsker taco, og har ikke noe problem med å spise det flere ganger i uken. Et par små justeringer, så er jo taco rene helsematen. Gjør disse 5 byttene, og vips er tacoen din sunn som bare det: 

  • Kjøttdeig – Karbnadedeig
  • Ost –  Lett ost
  • Rømme – Mager kesam
  • Hvetelefser – Fullkornslefser eller speltlomper
  • Salsa –  Santa Maria salsa uten sukker

Tacoen min består av 200g karbonadedeig, en halv pakke tacokrydder, salat, tomat, mais, agurk, avokado, rødløk, synnøve lettost, st.maria salsa og mager kesam. Jeg har enten spelt eller havrelomper til. Jeg liker også veldig godt de relativt nye taco-speltlompene som har kommet. Samme fine næringsinnholdet, bare litt større og tykkere slik at de ikke revner når de fylles med godsaker.

Jeg holder fast på mine tacoingredienser, men jeg har hørt at folk putter både mango og ananas i tacoen sin. Det kjenner jeg at jeg er ekstremt skeptisk til, noen som har testet? Er det noe annet spennende dere bruker å ha i tacoen? 

Smiiiiil Maren

 

41 kommentarer
    1. Åh, mango och ananas i taco är ju så sjukt gott! 🙂
      Brukar också göra en guacamole till, med avokado, vitlök, lite rømme och salt/peppar – perfekt!

    2. Jaa, jordbær er faktisk kjempegodt i taco hvis man bytter ut karbonadedeig med kylling 🙂 anbefales!

    3. Tacosuppe er ganske godt hvis du ikke har prøvd det før! Har ikke oppskrift, men du finner det nok om du googler det 🙂

    4. Banan er kjempegodt <3 Av og til blander eg sorte bønner sammen med karbonadedeig.. Ellers er som sagt mango godt, og røde druer 🙂

    5. Hjemmelaga bønnestuing med løk, hvitløk, hakka tomat, tacokrydder ++ naaaam!
      Og selvfølgelig skal annanas med, det gjør det jo så godt og friskt!

    6. Mango! Det er et must 🙂
      Er også glad i fersk koriander til, og revet gulrot er overraskende bra også.
      Kos deg!

    7. Jeg pleier å bruke grønne epler, liker den sure blandingen oppi med resten. Skikkelig crunchfaktor 😀

    8. Anbefaler og teste ut hjemmelaget salsa 😀
      Enkelt som bare det og gir et skikkelig løft til tacoen! Finkutt Tomat, rødløk og hvitløk. Tilsett saften til lime og litt salt og pepper. Super godt 🙂

    9. Banan er et must i tacoen min! Blir utrolig godt og om man er sugen på noe himmelsk og utrolig fersk smak, så er banan i tacoen er veien til det:) Bare å prøve!

    10. Med kyllingfilet istedenfor karbonadedeig er det supergodt både med jordbær og med sprø pink lady -epler i!

    11. Min favoritt er laksetaco, hvor jeg steker laksen i biter med masse sitronpepper!! Og da er det viktig å ha guakamole og mango som tilbehør! Samt salsa, rømme og salat! NAM. Kjenner jeg gleder meg til fredagstacoen nå 😀

    12. Hei. Jeg lurte på hvorfor du viderefører myten om at speltlumper er sunnere enn hvetelumper? Du har jo bedre og mer kunnskap om kost og ernæring enn de fleste og er generelt flink til å gi god informasjon 🙂 Men synes kanskje det er på tide å ikke bidra til å videreføre kostholdsmyter og uriktig informasjon ? 🙂

    13. Jeg bruker omtrent det samme som deg – men jeg MÅ ha skikkelig ost (raspe selv fra stort stykke) 🙂 he he

    14. Min taco MÅ inneholde lett rømme, annanas, mais, paprika, tomat, agurk, løk, kyllingkjøttdeig, ost, taco saus, nacho chips (bare fredager/lørdager) og lefse rundt… nyyydelig

    15. Ååå nam😍😍 jeg synes speltlomper er mye bedre en tacolefser. Men jeg pleier jo da å steke dem i pannen først. Ellers så kunne jeg fint ha spist tacosalat every dayg

    16. Har du prøvd banan i tacoen? Nyydelig. Kjøper vanligvis ikke ShapeUp, men da jeg så deg på coveret måtte jeg bare 😀 For en fin reportasje! Heier på deg. Kos og klem

    17. avokado/guacomole er jo veldig godt da! Kjøper det så lenge prisen ikke blir for stiv.
      Ellers bruker jeg også (som noen andre over) å ha 1/2 pk bønner eller litt sjampingjong sammen med karbonadedeigen. Økonomisk og veldig godt 😊
      Har smakt anas i taco, ikke en vinner hos meg 😄
      Ha en fin dag!😊

    18. Pleier å lage mangosalsa av 1/2 mango, 2 tomater, litt paprika, saften av 1/2 lime, og hakka 1/2 chilli og 1 hvitløksfedd + provencekrydder og sitronpepper, utrulig godt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg