Trøblete hverdagsrytme

Den følelsen jeg har akkurat nå er så god at den nesten ikke kan beskrives. Ren leilighet, fyllt kjøleskap og en lang frihelg foran meg. Jeg skal ikke legge skjul på at det har vært noen rimelig hektiske dager etter jeg startet i sykehuspraksis. Det har tatt litt tid for meg å finne en god rytme med full praksis jobb, PT, egentrening, blogg, familie, og sosialt med venner. Innimellom her skal man jo gjerne ha litt tid til å slappe av også, og egentlig bare ikke gjøre noenting. Helst skulle jeg hatt litt tid til selvstudier også. Så, denne hverdagsrytmen har ikke gått helt på skinner for min del, men nå begynner det endelig å falle på plass.

Nå har jeg hvertfall fire deilige fridager forann meg, og min eneste plan er hygge med venner, kvalitetstid med familie, masse tid til bloggen med både oppskrifter, shapeupkickstart inspirasjon, en oppdatering på løpeprogrammet og ellers masse feel good. Jeg starter med å dele dagens handlepose, som i grunn inneholder alle mine hverdagsfavoritter. Jeg har delt handleposen min mange ganger på bloggen, men det kommer så ofte spørsmål om hva jeg spiser, så da deler jeg den mer enn gjerne igjen. 



Dette er slik jeg vanligvis alltid handler, også fyller jeg på med litt ekstra godsaker når helgen er her. Favorittene er yoghurtnøtter, cashewnøtter, questbarer, popcorn, sørlandschips, og dream is. Nå har jeg lyst å høre fra dere:

  1. Hva er dine favoritt sunne godsaker?
  2. Hva er dine favoritter når det gjelder mer usunne deiligheter?

Jeg synes det er så gøy når dere svarer på sånne ting, grunnen er rett og slett fordi jeg så og si alltid får inspirasjon til å teste noen nye og spennende ting. Enten det gjelder mat, trening, lesestoff, reiser eller hva enn jeg spør dere om så kommer det alltid spennende og inspirrende svar. Så nå er jeg spent på å høre om dere sunnifiserte godsaker, og deres favoritter av digge usunnheter. Helg er helg, og da skal man kose seg med akkurat det man har lyst på. 

Nå skal jeg fikse, rydde og vaske litt mer her i leiligheten, før jeg skal prøve å lure denne skrotten opp på solsiden for en time med Funfit. Jeg hører rykter om at det står en morsom sirkeløkt på planen, og det er kanskje den gøyeste treningsformen jeg vet. Hvis jeg klarer å komme meg avgårde, så deler jeg selvfølgelig økten med dere. 

Hva er deres planer for kvelden, og helgen? 

 

Smiiil Maren

42 kommentarer
    1. Mine favoritt sunne godsaker er Questbarer, bær, banankjeks og gulerøtter. Litt usikker på om dette kan betraktes som sunt, men jeg liker veldig godt havre polarbrød med godt med smør, ost, eple og mye kanel på toppen!
      Av usunne ting er Smore’s favoritten 🙂 ellers er jeg veldig svak for gjærbakst <3

    2. Elsker alt av yogurt nøtter, tørka mango og iskaffe! Gleder meg alltid til å komme hjem etter skolen på fredager og kunne kose meg litt ekstra etter middag. For meg er disse tingen sunnifisert, så det spiser jeg gjerne både fredag og lørdag. Pluss litt ekstra smågodt og sjokolade på lørdag. Åh kjenner jeg gleder meg sånn til helg nå kjenner jeg <3

    3. Rart med det, men det er alltid så gøy og inspirerende å se i handleposen til andre. Nyskjerrigper hvor?
      Jeg er en sucker for cherrytomater, Pink Lady epler, gresk yoghurt med honning og bær, grove vafler og daddelkuler. Skal jeg skeie skikkelig ut troner yoghurtnøtter/ sjokoladenøtter høyt her også sammen med Ben & Jerrys is og sjokolade generelt! <3 Mm, helgen kan ikke komme fort nok kjenner jeg!

    4. Sunne godsaker: Questbarer, proteinbrownie, jordbær/bringebærsmoothie og banan med peanøttsmør!
      Usunne gleder: Freia melkesjokolade og Nidar marsipan <3 Oh yess 😀

    5. Synes bringebærne er sykt gode for tiden, spiser de hver dag.
      Ellers må jeg si at is, gjerne sjokolade is eller krokan er favoritt på godis siden sammen med all sjokolade 😄😄

    6. Av sunne godsaker går det en del i nøtter, mørk sjokolade, grønnsaker med kesamdip, bær og frukt.
      Den usunne listen består av is <3<3(ben & jerry's peanut butter cup & dream-isene), yoghurtnøtter og sjokoladenøtter - ooog i det siste har jeg spist donuts etter trening, haha! Viktig med påfyll sies det, hihi.
      Ooog i kveld skal jeg slappe av med noen dokumentarer og legge meg tidlig før det blir jobb og trening i helga.
      (Forresten superfresht cover på ShapeUp! Gleder meg til å lese det til helgen. Og takk for en superfin og inspirerende blogg!!)

    7. Av sunn snacks elsker jeg speltlomper fylt med enten sjokolade Philadelphiaost og banan, eller peanøttsmør, sukkerfritt syltetøy og banan.
      Ny snacks favoritt er kokosmelk med chiafrø, sikrin gold og vaniljepulver, toppet med frukt og kanel 🙂

    8. Må bare få sagt at din blogg er en av min absolutt favoritter! Du er så inspirerende med sunn mat og trening ❤️❤️ Digger deg!
      Mine favoritt sunne godsaker må nok bli jordbær, vannmelon og sunne vafler 😍 mens i helgene må det nok bli nøtter generelt, dadelkuler og questbarer(elsk) som topperlisten, mens sjokolade kommer som en god nummer to 😀😀
      Klems Sandra, håper du får en super helg 😉

    9. De beste sunne godsakene jeg vet er questbarer og cottage cheese med vaniljekesam, bær og banan, den såkalte “marenskåla” haha 🙂
      Det beste usunne jeg vet er sjokolade!! Helst milkasjokoladen med et lag av yogurt i midten! Er også en sucker for yogurtnøtter

    10. sunne godsaker: bær og frukt toppet med kokkosyoghurt fra yoplait, gulrøtter, mikrovarmede bær med sukrin gold, sukkerfritt syltetøy fra lerum (spiser fra boksen HAHA), ja.
      usunne godsaker: ISisisis. (ben&jerrys, dream is ..<3) Og hjemmebakte (skole)boller, kanelsnurrer osv.. åå fikk vann i munnen nå haha

    11. Oda: Morsomt at min faste frokost er en godsak for deg 😀 hehe, så herlig! Yoghurtnøtter er utrolig digg, men jeg ser ikke på det som usunt-usunt jeg da :):)

    12. hanna jøssing: Tusen takk for fine ord skjønne du 😀 Hørs ut som en super kveld, og liker veldig godt godsakene dine. Haha, ja veldig viktig å fylle på 😉 hihi

    13. Åååh liker bloggen din så sykt godt, du er en stor inspirasjon, sjekker innom flere ganger til dagen! <3 tusentakk for at du er så fantastisk!
      Mine sunne favoritter er questbars, acai bowl (smakte det første gang I USA og falt pladask for det), valnøtter, havregrøt med banan, tørket mango, bananhavrepannekaker og speltlompetoast! :))

    14. jeg er et helt enormt brødmenneske, og elsker brødskiver med makrell i tomat, majones og agurk!!!
      Sjokolade faller alltid ismak, tripple royal eller en litt mektig brownies…. nøtter er jo også godt!

    15. Husk og pass på deg selv, fine M.
      Mine favoritter er yoghurtnøtter, lakris og fudgekarameller (sistnevnte gumler jeg as we speak, haha!) på den usunne siden. På den sunne siden er jeg veldig glad i mango og jordbær, eller min nyeste dilla: hjemmelagde proteinbarer.
      Nyt langhelgen 🙂

    16. Sunnere snacks:
      -Dent Oi (ikke sunt-sunt men fy så gode! Så gode at NOEN her må nevne dem.)
      -søtpotet-chips
      -heimelaga sorbe av frossen ananas og bringebær
      -all slags frukt og bær
      -speltlompe/havrelompe/kva-som-helst-slags-lompe med smør, kanel og sukrin
      -heimelaga sukkerfri sjokolademousse
      -mikrobrowni
      -nøtter
      -fiken
      Mindre sunne snacks:
      -solo-is
      -cookie dough (amerikanske rett frå pakka!)
      -all slags iskrem
      -Walters Mandler
      -hjemmelaga nystekte vafler med smør
      -farfars baconpannekaker (med tilsynelatande meir flesk enn noko anna-haha!)
      -Sørlandschips
      -Tyrkisk pepper

    17. Lenge siden jeg har kjøpt shapeup nå men når jeg så at du var på coveret tvilte jeg ikke et sekund med å kjøpe 😉 Utrolig flott cover!!
      Sunne helgekosfavoritt er smoothie av: 1 scoop sjokoladeprotein, litt melk, 1 egg og frosne bringebær eller blåbær, mhm.
      Usunn helgekosfavoritt: smågodt med sjokolade, lakrisfudge og sureting, pluss is med hard sjokoladetopping *smelt*
      GOD HELG! 😃😃

    18. av “sunt” godt går det stort sett i atkins, questbog nutrilettbarer. Ellers er speltlomper med søtt pålegg, div “sunnifisert” bakst og funlight gele redninger i hverdagen.
      Når jeg skal virkelig kose meg ender jeg som regel opp med ostepop og en pose fra candyking: der får jeg litt av alle mine favoritter 😊
      God helg til deg! 😊

    19. Deilig! Jeg elsker questbarer og kan spise det daglig, akkurat som deg 😀 nøtter og tørket frukt går det også mye av i disse hektiske tidene 🙂
      Usunn snacks er definitivt en sinnsykt god kanelbolle 😀 helst med litt melis på. Ellers er mørk kokesjokolade og jorbær (sjokolade fondue) en super kombinasjon!
      Is og desserter er også deilig 🙂
      Har et spørsmål til deg: hva tenker du å jobbe som når du er ferdig på sykepleierstudiet? vet det er en stund til, men kanskje du har gjort deg opp noen tanker? 🙂 tenkte litt på det siden du ikke virker så veldig glad i dette turnuslivet, hehe.. Ikke noe negativt altså… Bare lurte jeg :))
      God helg, fine Maren <3 <3 Du er til stor inspirasjon hver dag!

    20. Mager kesam bladet ut med sukrinmelis, usaltede cashewnøtter, med eller uten proteinpulver og blåbær, satt i fryseren i 20 min, smaker som is 🙂
      Kokosmelk pisket sammen med sukrinmelis eller sukrin og kokosmasse evt crunchy peanøttsmør og noen ruter hakkede mørk sjokolade på toppen!
      Banan med peanøttsmør!
      Sjokoladene fra cavalier, det er også sykt godt å ha oppi kesam blandet med litt sukrinmelis, spesielt den hvite sjokoladen med fylt kokos eller den hvite med mango og bringebær, nam!! Du kan også smelte de så får du sjokoladefyll, sett det i fryseren til det har stivnet litt 🙂
      Tortillachipsene fra Way better med chili dyppet i guacamole eller chasm med salt og pepper 🙂
      Sjokoladene fra “sukkerfritt” Sukkerfri kjekssjokolade megabite er sykt god!

    21. Sunt: jordbær, vannmelon, pink lady epler, fruktsalat med dobbel 0 yoghurt
      Usunt: yoghurtnøtter, salt chips, salt lakris, Hello my name is Strawberry Cheesecake(verdens beste sjokolade!), premium sjokolade med kokos, min kjæres nybakte oreo-cheesecake cookies(han er utrolig god på baking, men har fått forbud mot å bake på hverdager, hehehe)

    22. Lime eller vanilje kesam med bær/oppskåret frukt. Det er digg sunt godt. En skive eller helst knekkebrød med banan og peanøttsmør eller med Bestemorbrunost er også godt hvis jeg blir fysen. Jeg kan lage meg en Skål med havregryn med kanel,banan og mandler og. Men det pleier være frokost. Når jeg skeier ut elsker jeg mørk sjokolade. Chips og noen ganger smågodt. Evt kake. Jøss…det er visst fredag! 🌞 God helg, solstrålen! Kos deg!

    23. Herlig å lese kommentarfeltet her, får masse god inspirasjon! 🙂
      Mine sunne favoritter er hjemmelaget jordbæris. En pose frosne jordbær som har tint litt. Kjører det i blenderen med litt melk, så deilig! 🙂 Ellers elsker jeg oppkuttet frukt og bær med lime- eller pasjonsfruktkesam. Favorittkos etter trening er en grønn shake som smaker pistasj. Melk, frossen spinat, pekannøtter eller mandler og sjokoladeproteinpulver som kjøres i blenderen. Må prøves! 😀
      Av usunn snacks troner is på topp! Gjerne med sjokoladebiter, banan og peanøttsmør på 😀

    24. Min sunne favoritt er gresk yoghurt/mager cottage cheese med fruktmos for baby, nøtter og bær! <3 Og ingenting slår en god smoothie med bær, avocado og litt juice, og så er jeg helt gal etter makrell i tomat, blåmuggost, chevre og annet pålegg på grove sigdal knekkebrød 🙂 Usunne favoritter: 86% sjokolade, kaker (spessielt ostekake, brownie og pavlova)! I helgen har jeg min siste helg før jeg reiser til utlandet for å studere medisin, så jeg er veldig spent på hvordan det blir! Helgen skal derfor brukes til å treffe alle vennene mine, ha kvalitetstid med familien og spise ostekake som jeg bakte til familietreff! 😀

    25. Hei Maren!
      Du har så fin blogg, og jeg finner masse inspirasjon i alt du skriver om. Fortsett med det gode arbeidet ditt! Du sjonglerer virkelig alle ballene du har i luften, uten å miste en eneste en av dem – IMPONERENDE! Sier mye om hva som bor i deg. Viktig å også lytte til seg selv. Smil 🙂
      Jeg lurte på om du kunne skrevet et innlegg om hva som inspirerer DEG? Spesielt andre bloggere, men også hvilke magasiner, personer osv.
      Ha en super helg!
      Klem fra M

    26. Jeg har fått helt dilla på banan varmet noen sekunder i mikroen, med kanel på!
      Ellers er jeg storfan av kalde fiskekaker. Det går jeg aldri lei!
      å mose fryste bær med vanilje yogurt (double 0%), er også en favoritt!
      Av usunn snacks liker jeg: melkehjerter/ vanlig melkesjokolade fra freia, smågodt, varme lyse rundstykker med syltetøy og brunost på, riskrem, og solfrokost (frokostblanding) med h-melk.
      Nå gleder jeg meg til helg! 😀

    27. Er veldig glad i hverdagsdesserter som fruktsalater, speltlompe med sukrin eller bananis! Men når jeg koser meg mest er det all type gjærbakst, oreo-sjokolade og ostepop jeg tyr til!
      God helg!<3

    28. Du er så inspirerende, Maren! Du og Marthe Borge er de beste bloggerne, og dere burde ligger helt øverst på topplisten 🙂
      1. Mine favoritte sunne godsaker er: Cottage cheese med double 0% (jordbær) med cashewnøtter og blåbær 🙂 Det har jeg spist hver dag i snart 1 år 🙂
      2. Mine usunne favoritter er: Kanelboller og skoleboller (hvetebakst) Er ikke så glad i snop og godteri, men hvetebakst er det beste som finnes 🙂
      God heelg 🙂

    29. Er det en sunn ting jeg eelsker, så er det absolutt avokado! Jeg bruker masse av det i forskjellige salater, og også på ristede brødskiver! Absolutt en favoritt. På den usunne siden, kan jeg aldri få nok av sjokolade; hverken mørk eller melkesjokolade. Hehe.. 😛
      Om jeg vil ha noe kos på den litt sunnere siden kan jeg ikke få nok av nøtter og yohurtnøtter! Jeg er forresten veldig glad i Nøtti Frutti-posen. En annen ting jeg liker veldig godt er Atkins-barene! De har så mye forskjellig, og jeg elsker å utforske de forskjellige variantene de har!

    30. Mine favoritt sunne godsaker er vannmelon, jordbær, atkinsbarer og questbarer og mine usunne favoritter er is, boller, sjokolade og ostekake 😀

    31. Først må jeg bare si at du er en av de mest inspirerende personene jeg vet om både innen trening og kosthold. Elsker balansen du har 🙂
      Sunne favoritter: bær og frukt, grønnsaker med dip, speltlompe med jordbær og peanøttsmør og questbar.
      Usunne favoritter: melkesjokolade og firkløver fra freia, kindersjokolade, smågodt fra candy king og dream is. 😁
      Lurer på en ting, følger en del som skal stille i bikini fitness og andre som bare er opptatt av trening og kosthold på instagram, og veldig mange spiser dream is når de har oppkarbingsdag. Er det noe grunn til at man velger å spise akkurat denne isen? Bortsett fra at den en sinnsykt god såklart!
      Ha en super helg 🙂

    32. Av sunne ting så er noe så enkelt som en saftig appelsin noe av det beste jeg kan få! Frukt er så godt 🙂
      Av usunne ting er iskrem absolutt en favoritt. Har du smakt inspira fra Hennig Olsen? Nydelig! Spesielt den med sjokolade/cookie dough.
      Jeg lurer på en ting. Du som er såpass aktiv, hvorfor velger du lettprodukter?

    33. Hei Maren!
      Faktisk første gang jeg skriver en kommentar her,tenkte det var på høy tid nå 🙂
      En av mine favoritter av sunn snacks (som du mååå prøve hvis du ikke har!!) er sitron yogurten med ekstra protein fra yoplait sammen med oppskåret ananas og litt kokos oppå! Kjempe friskt og veldig godt.Ellers kunne jeg levde på usaltede cashewnøtter,questbarer og bær.
      Når det kommer til det usunne er jeg ekstremt svak for is,sjokolade og nærmest alt som har med hvetebakst og gjøre. Sist,men ikke minst gulrotkake,som er min store kjærlighet i livet,haha.
      Ønsker deg en strålende helg! takk for alle tips og all inspirasjon du gir! Setter stor pris på at du åpner deg som du gjør:)

    34. Sunn: bær, frukt (ananas, mango, grapefrukt), cottage cheese med yoghurt eller syltetøy, smoothies, tørket ananas uten tilsatt sukker (kjøpt helsekost), lettkakao, hjemmelaget sunn marsipan og sukkerfri saftgele og pastiller av alle slag.
      Usunn: proteinbarer (goodlife og allevo er best), new energy, japp, twix, milkyway, safarikjeks, lakrissmågodt, popocorn og rischips.
      Kan nok diskutere hvorvidt popcorn og rischips går under kategorien usunn, men på grunn av salt- og karbohydratinnholdet så velger jeg å plassere dem der 🙂
      Lykke til med kostholdet! Du inspirerer stort 😉

    35. Sunn: Mager cottage cheese (det beste jeg vet!), fullkornspolarbrød med litt peanøttsmør toppet med banan, tørket frukt og nøtter og sunn iskaffe (soyamelk, kaffe, banan, peanøttsmør og honning)!
      Usunn: Dumle, Hershey’s kiss og sjokolade generelt!
      Du er så inspirerende! God helg 😀

    36. Har lest bloggen din lenge og følte for å legge igjen en kommentar! Du er alltid så inspirerende og flink, og etter å ikke ha klikket meg innom på en stund kjenner jeg allerede inspirasjonen strømme på. Du virker som en tvers gjennom god jente, og jeg blir oppriktig glad av å lese bloggen din 🙂
      Ellers er min favorittsnacks questbarer og cottage cheese med banan! Av usunne ting elsker jeg alt med sjokolade og karamellsmak, haha.
      Ha en fin helg <3

    37. Hei!
      Jeg skal ikke komme med kostholdsråd her, for de kan du selv veldig godt allerede 😉 Men det jeg vil si, at du skal allerede bare bli vant med en trøblete hverdag som sykepleier. Man jobber i tide, og utide. Vanskelig å planlegge noe, slik blir hverdagen din når du er ferdigutdannet, med mindre du går rett over på mastergrad 🙂 Lykke til i praksis. Du har valgt verdens beste yrke.
      Hilsen en STOLT sykepleier! 🙂

    38. Så gøy å lese alle kommentarene over her 🙂 Masse inspirasjon og tips! Du er en av de flotteste jentene jeg har sett, og jeg blir så imponert over alt du får til. Du skal være stolt av deg selv! <3
      Det beste jeg vet av sunt er frukt og bær (ananas, mango, bringebær, blåbær, dragefrukt, moreller osv.), proteinfluff av frosne jordbær og bringebær + proteinpulver, questbarer, kvarg fra Sverige, proteinpudding fra Sverige, Dulcita-cherrytomater, bananis <3. Jeg er ikke det største godteri og kakepersonen, men jeg ELSKER frozen yoghurt! Den med sjokolade eller pina colada er best! NAM 😀
      God kveld videre, flotte Maren! Klem fra Martine

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg