Mandagsmorgen

God mandagsmorgen. Jeg har senvakt i dag, men starter likevel dagen tidlig. Det er godt å komme seg opp, og få litt ut av dagen. Mange som jobber turnus vil nok kjenne seg igjen i den følelsen at man bare går å venter på å begynne på jobb. Jeg har planer om å rekke en treningsøkt, cafelunsj med en venninne og et møte med Coach Hilde før senvakt. Først av alt må jeg ha frokost, og i dag er det denne skåla som står på menyen.

Denne skåla er kjent for alle som leser min blogg, men statstikken viser flere nye besøkende, og da tenker jeg at det er fint å nevne kjapt at den inneholder banan kuttet i skiver, blåbær, bringebær, cottage cheese, yoplait 0,0% vanilje og valnøtter. Sunt, enkelt og godt! Dette er min faste frokost, og jeg blir aldri lei. For sikkerthetsskyld varierer jeg med havregrynsgrøt, kjøleskapgrøt (havregryn som står i vann/melk og søtning over natten) eller hjemmelagde knekkebrød med proteinrikt pålegg slik som egg, skinke, og ost.

I dag er nye ShapeUp ute for salg, og jeg må bare si at denne utgaven skillte jeg kraftig ut på oppskrifter og matinspirasjon synes jeg. Jeg har aldri funnet så mange retter jeg har lyst å teste i ett og samme magasin. Jeg endte til slutt opp med hele seks nyte retter jeg ville teste ut. Jeg kan ikke tenke meg noe gøyere enn ny inspirasjon til sunn og spennende mat. Ta en titt, så ser dere raskt hva jeg mener. 

Hva er deres planer denne mandagen, er dere klare for en ny uke? 

Smiiiiil Maren

 

 

8 kommentarer
    1. Hvor mange måltider har du som regel til dagen?:) Og pleier alle måltider og Være like store eller er det noen måltider du spiser mindre mat ogsånn? Jeg er veldig rar angående dette her med mat.. jeg har så rare tanker og følelser rundt det og føler at Viss jeg spiser en Skål med havregrøt til frokost og stor middag kan jeg ikke spise så mye de andre måltidene for da har jeg spist så mye.. jeg aner ikke hvorfor jeg tenker slik.. det er vanskelig.

    2. Jeg er også veldig interessert i en detaljert kostholdsplan, hvor det står hvor mye du spiser til de forskjellige måltidene… Har slitt med spiseforstyrrelse i 1 år, og er på bedringens vei, men nå skal jeg flytte bort for å studere alene og er skikkelig redd for å gå på en skikkelig smell igjen, var det jeg gjorde sist, når jeg flyttet alene ble jeg skikkelig spiseforstyrret og året endte ikke bra for å si det sånn! LIVREDD for å legge på meg 🙁

    3. Josefine: Jeg verken følger selv eller lager detaljerte kostplaner. Jeg håper bloggen kan være med å gi deg inspirasjon til å se at mat er positivt, det er energi til kroppen din som kroppen din er helt avhengig av. På samme måte som en bil er avhengig av bensin for å fungere. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, eller hvilken skole du skal gå på, men alle skoler har en eller annen form for helsesøster / rådgiver eller lignende. Hvis du er redd for å falle tilbake til spiseproblemene ville jeg tatt kontakt og bedt om oppfølging og støtte der. Evt via fastlege, eller støttegruppe for spiseforstyrrede (Google det, for husker ikke akkurat navnet men vet det finnes en flott slik organisasjon som kan hjelpe) Jeg vil pg anbefale deg å snakke åpent med familien din om dette. Tørr å be om hjelp og støtte, alt er lettere når man ikke er alene om det. Sender deg en god klem og ønsker deg alt godt.

    4. Hei Maren!
      Jeg blir så inspirert av deg og syns du ser så flott ut! Gleder meg hver dag til å lese bloggen din:) Spesielt imponert av hvordan armene dine ser ut;)
      Gir du kostholdsveiledning mot betaling?
      Ha en super mandag!

    5. Hei. Enig, sykt mange gode og spennende retter i det nye shapeup bladet. Idag sluttet jeg tidlig på jobb, så nå blir det middag og kanskje trening. Ellers er det jakten på kjærligheten premiere idag. Lurer på om jeg skal se på det, var med der for et par år siden, så synes ennå det er litt rart å se på.
      Kos deg på jobb.
      Hilsen Anja

    6. Hei:) mange spennende oppskrifter:) har akkurat sittet å laget handleiste etter ukesplanen laget av ernæringsfysiolog andrea. Tenkte å følge denne matplanen denne uken:) Er litt matlei, så veldig fint med ny inspirasjon:)

    7. Hei bruker du en hel cottage cheese?
      Jeg sliter litt med å begrense meg når det gjelder yoghurt. Kan spise en hel boks med 500gram +korn. Blir ikke mett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg