Lørdagsmys i Kristiansand

Jeg elsker lørdager. Det er noe helt spesiellt med lørdag når man har fri, og van vandre rundt i byen og bare kose seg. Titte innom koselige butikker, kjøpe ekstra god kaffe, mørksjoklade og annet deilig (lokal) snacks. Jeg koser meg så i Kristiansand by når det er fint vær, og helg. I dag skal jeg vise dere litt bilder fra forrige lørdag, da jeg tok med meg kamera på en liten bytur. Jeg fant så mye godsaker på min vei. 


Er ikke dette en herlig butikk? Den heter kaffe & Pasta, og det er her jeg har kjøpt den søte rosa presskannen min som flere av dere har spurt etter. Det er også her jeg kjøper kaffen min, og litt sunnere alternativer til melkesjokoladen.  Kaffe & Pasta har et helt herlig utvalg av sjokolade. Mmmm. I tilegg har de selvfølgelig masse deilig kaffe, ulike typer te, masse deilige pestoer, oliven, patéer, siruper, og andre godsaker. De satser også på det lokale, og det synes jeg er så flott! 

Hjelpes, dette hørtes jo ut som tidnes reklameinnlegg, og det er det virkelig ikke. Man må få lov å sette pris på små, idylliske butikker som dette, og gi dem velfortjent ros selv om man er blogger. Jeg blogger jo for å inspirere dere på både treningsfronten, men vel så mye på kosthold, og tips til litt sunnere kos. Mørk sjokolade og en ekstra god kopp kaffe er kos for meg, og velger du en Valrona sjokolade for eksempel, sammen med Carlos kaffe så scorer man høyt på koseskalaen hos meg hvertfall.

God kaffe, og mørksjokolade kan man finne flere steder, så er du ikke lokalisert i kristiansand så finnes det garantert små nisjebutikker som dette i nærmeste by der du bor. Spør etter valrona mørksjokolade, eller prøv en av Diovine sine typer. Hvis ikke så har faktisk de store matvutikkene er supert utvalg av mørk sjokolade, og de finnes jo både med kokosfyll, karamell, nøtter og havsalt. Mørk sjokolade altså – det trenger ikke være et kjipere alternativ skjønner du.

Ha en deilig lørdag dere, nå skal jeg kravle meg opp av sengen og lese ShapeUp fra perm til perm. Jeg er i gang med å skrive et ShapeUp kickstart innlegg til dere, og det kribler virkelig i hele kroppen. Dette blir så stas dere! 

 

Smiiiiil Maren

 

9 kommentarer
    1. God morgen og god lørdag!
      Dette er ikke så relevant til innlegget men jeg lurer på hva du gjorde året etter vgs?
      Jeg hadde tenkt til å begynne å studere nå (sykepleien faktisk) rett etter vgs men etter 2 uker på skolen så merket jeg at det var helt feil å begynne å studere da motivasjonen overhode ikke finnes. I år så har jeg lyst til å gjøre så mye, melde meg på treningscamper(ser på den i Thailand med Nordic Fitcamp) og bare gjøre ting jeg har drømt om å gjøre og til våren vil jeg gå et PT kurs eller fitnesskurs eller noe slikt! Mulighetene er så altfor mange!
      Ha en fin lørdag
      Klem fast leser

    2. God Morgen Maren! Jeg ville bare si at Fyyyy søren å fint coveret på Shape Up var denne mnd, jeg fikk det i postkassen igår. Du stråler! Ønsker deg en fin fin dag!
      Klem 🙂

    3. Anonym: Jeg tok idrett på universitetet like etter VGS også flyttet jeg til Oslo og tok PT hos AFPT og jobbet som PT fulltid i 3 år etterpå. Jeg anbefaler absolutt å ta en treningsreise og oppleve litt! Det vokser man masse på! :):)

    4. Så koselige bilder. Ser hyggelig ut.
      Jeg må bare si – for et vannvittig flott coverbilde på Shape up

    5. Du er så flott!! Elsker dine blogg innlegg, gir meg alltid en god følelse samt positiv energi. Jeg ser virkelig opp til deg=)
      Ha en fin dag flotte du<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg