Magert, sunt og godt

I dag stod kalkun på menyen. Kalkun er en stor favoritt hos meg. Det er magert kjøtt som er både proteinrikt, sunt, saftig og utrolig godt. I dag gjorde jeg det enkelt med salat og hjemmelagde knekkebrød til. Så lenge jeg får fetaost, oliven og avokado i salaten min så synes jeg overhode ikke det er kjedelig med salat som tilbehør. Når den i tillegg inneholder agurk, salat, mais, rødløk, tomat, krutonger og paprika, så er mine smaksløker tilfredstillt.

I dag var det som sagt kalkun som var proteinkilden, og hovedingrediens, men her kan man like gjerne bruke kylling, laks, torsk, svin, biff eller en omelett for å nevne noe. Alle disse er supre proteinkilder. Det er også nydelig å bytte ut de hjemmelagde knekkebrøene med speltlomper, og lage kalkunwraps. Det finnes så mange alternativer hvis man bare tørr å tenke litt utenfor det man vanligvis velger.

Hva stod på din middagsmeny i dag? 

 

Smiiil Maren

 

9 kommentarer
    1. Det så veldig godt ut – hvordan kjøpte du kalkunstykkene? Ferdig? Stekte selv?
      Like godt salat og gøy å variere proteinkildenn.

    2. Det så veldig godt ut – hvordan kjøpte du kalkunstykkene? Ferdig? Stekte selv?
      Like godt salat og gøy å variere proteinkildenn.

    3. Mmm, det så rådigg ut! Elsker salat til middag jeg. Må teste den kalkunen da, kalkun er jo kjempegodt når man ikke steker den for mye. Synes den blir så lett tørr. Men stekepose gjlr nok susen 🙂 Lykke til i praksis!

    4. Jeg koste meg med en god salat idag, som bla bestod av eple, fetaost, avocado og cottage cheese. Toppet med litt balsamicoeddik. Digg!

    5. Takk for svar – vil prøve det
      Har bare pleid å bruke kalkunpålegg, men til middag er det mye bedre med tykkere skiver. Supert tips

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg