Et sunnere alternativ

I samarbeid med Polly

Jeg elsker nøtter! Jeg liker alle typer nøtter, og jeg spiser det både i middagsretter slik som wok og salater, i frokostskålen min sammen med meieriprodukter, i havregrøten min, eller slik jeg liker dem aller best – som et sunnere alternativ til snacks.

Favoritten er uten tvil cashewnøtter og aller helst med salt på. Mmmm. Det er dessverre ikke til å stikke under en stol at selv om nøtter inneholder sunne fettsyrer, så blir de ikke direkte sunne når de veltes i olje og salt. Nå har Polly kommet med en hel serie med geniale nyheter hvor nøttene er ristet i ovnen, uten olje! Dette gjør at nøttere blir sunnere, og den deilige nøttesmaken kommer så godt frem.   

Jeg er så heldig at jeg har fått lov å teste ut nyhetene, og nå har jeg gode nyehter til dere. Dette er nemlig så godt at det i min verden ikke er et alternativ en gang, det ER kosen i mine øyne. Man tenker ofte at nøtter og frukt er et sunnere alternativ til sjokolade og chips, men jeg garanterer dere – cashewnøttene og mandlene fra den nye ristede serien til Polly er et naturlig førstevalg fremfor chipsen for min del. Polly ovnristet kommer i fire varianter: Mandler, Nøttemiks, Cashew og Nøttemiks frukt. Mine favoritter er som sagt uten tvil Cashew og Mandlene. Mandlene har en helt spesell kryddermiks på seg som gikk rett hjem hos meg.


Jeg spiser nøtter som kos, eller for å tilføre sunt fett til kostholdet. Ellers er nøtter perfekt å ha med i vesken når du kjenner at du blir småsulten, på kontorpulten på jobb, på tur i skogen, eller på flyturer. Jeg har pakket med meg en nøttepose på flyet til Marbella i morgen, og jeg har også sett at disse posene faktisk selges på Gardermoen. Veldig smart spør du meg!

Jeg tipper det er flere enn meg som er glad i nøtter. Hvilken type er din favoritt? Har du testet noen av disse nyhetene? 

 

Smiiiil Maren 

5 kommentarer
    1. Hei Maren! Så enig med deg, de er nydelige, men er det ikke trasig at de koster så mye mer enn de andre. Det tror jeg er med å gjøre til at folk velger det usunne alternativet likevel.
      God tur i morgen 🙂 Du legger vel ut noen bilder så vi andre kan bli misunnelige 🙂

    2. Jeg elsker nøtter og disse fra polly er kjempe gode! Skulle ønske det fantes mindre poser siden det er vanskelig for meg å ikke spise hele posen, og det er ikke så bra :p skulle ønske nøtter var så og si kalorifrie 😀 har du tips til mindre kalorifri snacks som også gir god næring? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg