Sunn sommermat

God morgen. Her er det en rolig morgen, med kaffe, nyheter og litt jobb. Jeg satt her på morgenkvisten og tittet gjennom litt bilder på macen. Jeg fikk nemlig et spørsmål i et intervju om hva slags mat jeg spiser på sommeren. Jeg måtte tenke etter, og svaret er nok at jeg spiser lettere, og enklere mat, gjerne med innslag av frisk frukt, bær og smoothier. Salater, enkle middager som speltlompe pizza, omelett og sushi. Jeg koser meg med fruktfat, hjemmelaget eller kjøpt juice/smoothie, og is. 








Frokst og lunsj om sommeren blir ofte #marenskåla med meieriprodukter, frukt, bær og nøtter, pannekaker, sunne vafler, eller havregrynsgrøt. Jeg har satt sammet dette bildedrysset for å dele litt matinspirasjon med dere, og håper det kan gi litt inspirasjon til å velge fargerik og sunn mat i sommer. Sjekk gjerne også instagramkontoen min, der legger jeg daglig ut matbilder. Dere finner meg på @marenerdvik, og #marenmat. 




Fant du noe her som kunne friste? 

Jeg sier det gang på gang, men når man kutter opp og danderer pent på fat så blir ting spist! Så dersom du selv, eller familien sliter med å få i seg nok frukt og grønt, så ta deg de få minuttene det tar å kutte opp og legg på fat så skal du se at det blir spist likevel. For min del handler det om farger og friskhet. Vi spiser med øynene også, og det er faktisk avgjørende hvordan maten ser ut. Er dere ikke enige? 

 

Smiiiiil Maren

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg