Styrkeøkt & proteinfest

Sannelig fikk jeg ikke tid til en styrkeøkt i dag, og det er jeg veldig fornøyd med. Ofte når jeg er i Oslo så går dagene så fort at jeg ikke får inn de øktene jeg gjerne vil, og treningsuken min blir helt tullete. Gårsdagen min føltes som en super slapp søndag, i og med at jeg reiste hele natten, og mandagen ble derfor ingen kickstart for denne frøkna. Jeg valgte derfor å starte treningsuken min i dag, og kjørte mandagsøkten min i dag.

Jeg hadde jo som dere vet et par PT timer med Christian Egner i Marbella, og han har satt opp en program til meg. Jeg liker veldig godt å få treningsopplegg fra andre PT´er, da man kan bli litt blind på seg selv, og kanskje den viktigste årsaken – man kan snike seg litt unna. Det gjelder hvertfall meg. Har jeg satt opp mitt eget opplegg, og det står høyrep på knebøy, så kan jeg finne på å gi meg halveis, når syren kommer. Samtidig så er det spennende og lærerikt å se hvordan andre trenere, med annen bakgrunn og erfaring tenker.

I dag var det altså styrke på overkropp, med følgende øvelser: 

  • Pullups (evt. nedtrekk)
  • Roing med bredt grep
  • Omvendt kabelkryss
  • Pushups
  • Flies i kabel
  • Hantelpress
  • Sidehev
  • Hammercurl hantler
  • Franskpress

Gode fine øvelser som jeg trives godt med. Jeg kjørte økten på ICON Skøyen, hvor jeg taff på to av karene fra Nordic fitcamp, som jeg akkurat har vært på tur med til Marbella. Det var et gledelig gjensyn. Gutta kjørte en øvelse jeg er glad jeg ikke var med på, det så nemlig ordentlig brutalt ut.

Dag Anders legger på vektene, uten at Espen ser hvor mye, han må bare kjøre på de vektene som settes. Så endres vekten når han ikke klarer mer, og slik kjører de på til det er totalt og komplett tomt, og syren spruter. Artige saker. Noen som har testet? Espen mente at dette kalles No Man Curl, haha

Etter økten ble det litt velfortjent kos, og etter flere bekymringsmeldinger fra dere som følger meg på snapchat – nei jeg spiste ikke alle disse barene alene. Hehe. To av disse er mine, og de to forsvant. Jeg hadde også questbar på Lett Oslo tidligere i dag. Dette er et resultat av dårlig planlegging, og latskap fra min side, og jeg abefaler det overhode ikke. Questbar er en koseting for meg, og et mellommåltid – ikke et komplett måltid. I dag fikk jeg i meg for lite mat ifb med trening, og da ble dette løsningen. Nå er jeg vel plassert i sofaen på Frogner, og har fått i meg en stor og deilig kveldsmat bestående av stekt kylling med masse godsaker til. 

Har dere hatt en fin dag? Hva har dere gjort denne tirsdagen?

 

 

Smiiiiil Maren

 

5 kommentarer
    1. Hei Maren! Jeg liker bloggen din godt og synes du har mange motiverende innlegg. Jeg opplever at du generelt formidler treningsglede og at du støtter opp om dette med en balansert sunn livsstil. Men jeg synes dessverre også at du sender veldig blandede signaler! Du har jo frontet dette med “nok kropp”. Men når jeg titter inn på bloggen din er det ofte nettopp treningsbilder med mye fokus på kropp/hud og bikinibilder som møter meg. Ser jo at du skriver om andre ting, men bilder sier ofte mye mer enn tekst, og mange lesere ser i hovedsak på bilder når de leser blogger. Er du bevisst på hva du kommuniserer gjennom bildene dine?

    2. Sol: Hei Sol og tusen takk for kommentaren din. Jeg har ventet litt på at noen skulle si noe om dette, og jeg verget meg lenge før jeg la ut bikinibilder. Men det er sommer og jeg befant meg i Spania, med over 40 varmegrader. Jeg følte derfor det var helt naturlig, da vi i grunn ikke hadde på oss annet enn bikini / badeshorts dagen lang. Der nede fikk man et helt annet forhold til det å gå med så lite klær, og for meg føltes det naturlig. Når man ser litt på bloggen min så er det virkelig ikke mange bilder som er avkledd, og dette er ikke noe som preger bloggen min i det hele tatt. Når det gjelder muskulatur så er det noe annet, og det er helt innafor føler jeg! Et bilde av en øvelse, og en sterk rygg etterfulgt av et treningsprogram føler jeg er 100% ok på min blogg, og hvis noen velger å kun se på bildene og ikke lese teksten så får det være deres valg. Jeg legger opp til at tekst og bilder gir er felles inntrykk, og håper folk tar seg tid til å lese tekst også når de er innom. Tusen takk for kommentaren din, både for fine ord og en et mer kritisk spørsmål. Jeg liker engasjementet ditt og er så glad du valgte å spørre istede for å sitte å tenke på, og kanskje irritere deg over dette:) ønsker deg en fin dag, og god sommer. Maren:)

    3. Flinka! 🙂
      Jeg har en uke sommerferie nå, og det er ikke noe spesielt fint vær her. Så jeg oppsøkte det fine været i Horten i går. Soling, bading, vafler og jordbær med familien var fantastisk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg