Mine matfavoritter

Jeg får mye spørsmål fra dere om kosthold, og hvordan jeg spiser i hverdagen. Så da tekte jeg det kunne være gøy å lage en liten Topp 3 oversikt over min favoritt frokost, lunsj og middag. Jeg vil komme tilbake med et eget innlegg om snacks, og en liten sommerspesial.

FROKOST: 

Marenskåla bestående av epler kuttet i biter, friske bær, cottage cheese, yoplait 0,0% vanilje yoghurt, toppet med nøtter og rosiner. Gjerne med lune bær over. Lune bær er frosne bær, varmet i en kjele. På andre plass kommer knekkebrød med proteinrikt pålegg, som for eksempel kalkunskinke og ost, toppet med avokado og havsalt. Egg er også en storfavoritt på knekkebrød.Tredjeplassen går til havregrynsgrøten, enten tradisjonell eller som sjokkogrøt. 



LUNSJ:

La oss snakke lunsj. Her er nok en stor, og innholdsrik salat på førsteplass, med kylling eller skinke som proteinkilde, og alt jeg finner i kjøleskapet som ingredienser. Jo mer, jo bedre. På andreplassen tenker jeg at omletten må nevnes, og tredjeplassen går til hjemmelaget pai med salat. 



MIDDAG:

Middagsfavorittene er uten tvil grillmat på topp, spesielt nå om sommeren, etterfulgt av speltlompepizza og sushi. Tredjeplassen må også deles, det finnes rett og slett bare for mye god mat, så her må jeg nevne wok, tunfiskpizza, og fiskekaker med dampede grønnsaker.





Jeg håper dette kunne være til inspirasjon. Hvis du fant noe som fristet, og som du ønsker oppskfit på så finnes alt her på bloggen, under kategoriene kosthold, og oppskrifter. Spør gjerne dersom det er noe du ikke finner, så skal jeg selvfølgelig legg ut oppskriftene igjen.

Ha en herlig mandag dere, og del mer enn gjerne dine topp 3 matfavoritter med meg i kommentarfeltet. Det er alltid gøy når dere deler litt sinpirasjon tilbake. Jeg er forresten helt overveldet over responsen på #marenerdvik på instagram, så utrolig mange spreke, og flotte lesere jeg har, og så mye god mat dere lager. Det er virkelig kjente stas for meg å få lov å følge dere. Tusen takk!! 

 

Smiiiiiil Maren

 

29 kommentarer
    1. Herlig innlegg med masse inspirasjon! Den tunfiskpizzaen skal jeg prøve meg på, selv om det høres litt spesielt ut ser det utrolig godt ut. 🙂

    2. Jeg trodde taco var middagsfavoritten din 😉
      Min frokostfavoritt er nok proteinpannekaker, men blir dessverre ikke til at jeg får laget det så ofte, siden det tar litt tid. Ellers har jeg alltid en hjemmelaget smoothie til frokost! Ved siden av noe annet selvfølgelig 🙂

    3. Julie: Hehe ja du må teste! Delte Tunfiskpizza for første gang for 3 år siden og folk var super skeptiske, men nå har mange testet og liker det kjempe godt:):)

    4. Nam! 😀 Alt ser kjempegodt ut, som vanlig. Den tunfiskpizzaen må jeg virkelig få prøvd meg på, leste om den på Pia sin blogg i dag også, og når begge dere digger den så må den jo være god! 🙂
      Ville bare si at jeg har lest bloggen din flere ganger ukentlig de siste årene, og jeg finner så mye inspirasjon og glede i den! 😀 Den lyser virkelig opp dagen ti hakk! Skal ærlig innrømme at jeg ikke kommenterer så ofte (les:aldri) :p, men skal prøve å bli bedre! Du skal vite at det du gjør er betydningsfullt! Liker virkelig at du er så ærlig, glad, positiv og engasjert, og du virker som en helt fantastisk person. Du er uten tvil min favorittblogger, både i trenigsbloggkategorien, men også uavhengig av kategori!:)

    5. Til frokost er favoritten smoothie! Så enkelt å lage og man kan ta med seg på farten. Lager av jordbær, youplait yoghurt, avocado og skummet melk. Liker som deg en stor salat til lunsj og spiser ofte middagsrester. Taco, speltlompepizza og wok er favorittene til middag. Og pappas kjøttkaker 🙂
      Bloggen din er så fin og jeg finner mye inspirasjon her.

    6. Så mye deilig – liker at det ikke er oppskrifter / retter med ingrdienser som er så sære at man vanskelig får tak i de og som ikke kan brukes i andre retter. Nei jeg liker “formen” din i matveien 😀

    7. supert innlegg 🙂 🙂 kom gjerne med et innlegg om kveldsmat 🙂 jeg sliter alltid med valg av den pga jeg er sulten, men føler at jeg burde bare spise noe lite mellommåltid. Jeg spiser middag kl 16-17 så jeg blir skikkelig sulten før jeg legger meg i 23 tiden.

    8. Hei. Vet ikke hvor jeg skal kontakte deg annet enn her . Jeg etterlyser en gave jeg vant på en konkurranse du hadde på bloggen for en god stund siden. Jeg vant en pakke questbar og Freddy tights. Skriver e post [email protected]

    9. Åå, så mye god, du inspirerer såå 🙂 du er virkelig herlig!
      Jeg har veldig lyst til å prøve Tunfiskpizzan, men er ikke så glad i tunfisk ellers, så bare lurte på om du smaker tunfisksmaken?
      Ha en flott kveld og uke. Takk for din motivasjon og inspirasjon <3

    10. Ingrid: Nei jeg synes ikke det, men det er veldig viktig at du krydrer riktig. Jeg bruker salt, pepper, og cayennepepper, og litt pizzakrydder (oregano) 🙂 Tusen tusen takk for fine ord <3 det betyr så mye 😀

    11. Til frokost er det nesten bestandig havregrøt! Enten mekka i mikro eller kjøleskapgrøt, basert på havregryn, vann, kesam og proteinpulver. Topping er frukt/bær, musli, peanøttsmør og eventuelt syltetøy.
      Angående lunsj er jeg glad i grove knekkebrød med kalkunskinke, eller egg, leverpostei eller makrell i tomat! Hvis ikke er fylte lomper også en slager, med litt pålegg og cottage cheese gjerne.
      Til middag elsker jeg alt, går ikke an å plukke ut noen favoritter der, selv om både vårruller og pai er ekstra digg nå til dags 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg