Intervju med ShapeUp #nokkropp

I dag har jeg hatt en spennende start på dagen. Jeg delte for en liten stund siden at jeg er så heldig å få lov å pryde forsiden av ShapeUp i august. I den forbindelse så skal vi gjøre litt spennende ting rundt, blandt annet et større intervju hvor vi snakker om alt fra trening, fokus og badevekt, til mental trening, mestringsfølelse og blogging. Dette intervjuet ble gjort nå for en time siden, og jeg sitter igjen med en litt spesiell følese. Følelsen er absolutt god, fordi jeg har snakket om ting jeg brenner for, som engasjerer meg og som jeg virkelig virkelig føler jeg har mye jeg skulle sagt i forhold til. Jeg har i tilegg delt mye, og bydd på meg selv i form av historier og mer personlige tanker rundt diverse ting. Jeg tror og håper det blir et fint intervju, som leserene kanskje kan kjenne seg litt igjen i, og forhåpentligvis finne noe inspirasjon i.

Jeg ble mildt sagt engasjert underveis i intervjuet, og plutselig ramlet det ned en liten sak i hode mitt. Jeg smallt håndflaten i bordet og sa høyt at nå er jeg dritt lei, nå er det NOK KROPP!!! Så folkens, den der er det bare å bite seg merke i, #nokkropp vil dere se mer av. Jeg synes det er på tide å snakke om andre ting enn kropp. La kropp være kropp, også setter vi fokuset på noe annet. Hva jeg synes vi skal sette fokus på, og hvorfor, kan dere lese alt om i augustutgaven av shapeUp.

Jeg skal bidra en god del i ShapeUp utover høsten, og på spørsmål fra journalisten (som var den fantastiske Pia Seeberg) på hva jeg ville skulle være mitt bidrag utover denne høsten i shapeup svarte jeg kort og konsist at “Jeg vil sørge for at all den deilige energien vi får fra sola og ferien nå, skal vare gjennom hele høsten, og langt utover vinteren. Vi skal booste treningshøsten, og beholde sommerenergien, og jeg skal gjøre absolutt alt jeg kan for å hjelpe til med det.”  Høres det spennende ut? Jeg gleder meg hverfall masse, dette blir så bra!!

Nå er solen tittet frem her i Oslo, og jeg skal straks ut å nyte den med en smoothie i hånda. Hva er deres planer for dagen?

 

Smiiiiiil Maren

 

15 kommentarer
    1. Hei, jeg lurte på om du kanskje kunne skrive et innlegg om hvordan du trener mage? Jeg sliter litt med det når jeg trener på t-senteret…

    2. Gleder meg til å lese intervjuet, det høres veldig interessant ut og inspirerende! Liker #nokkropp, på tide å rette fokus mot andre saker. Og så blir det supert å få hjelp til å beholde sommerenergien utover høsten, det tror jeg vi alle vil sette pris på 😀

    3. Kommer definitivt til å lese intervjuet! Du er er en av mine aller mest inspirerende idoler! Jeg syntes det er kjempebra at du skifter dette kropssfokuset til en annen retning. Du redder nok mange tenåringer fra alt mellom dårlig selvtillit, spiseforstyrrelser og depresjoner! Kjempe stolt av deg, Maren!

    4. Maren, du er en fantastisk person! Det at du velger å snu dette kropsfikserte fokuset er kjempebra gjort av deg! Det at du velger å fokusere på det som faktisk teller het i livet er virkelig inspirerende. Du redder nok mange ung-jenter fra å få dårlig selvtillit, som senere kan utvikles til mer alvorlige sykdommer som spiseforstyrrelse og depresjon. Jeg kommer definetivt til å lese intevjuet. Det er ikke uten grunn at du er mitt største idol! You go, girl!

    5. Hei Maren 🙂 Jeg lurer på hvordan det går med studiene dine og om du fortsetter til høsten? Blir det ditt siste år? Stå på, du er så flink og motiverende.

    6. Hei! Kan du vær så snill svare meg på dette, når du leser det? Jeg har spist godteri hver dag i 5 dager nå, legger man på seg av det? Går det isåfall fort bort igjen? Jeg har så veldig dårlig samvittighet av det! klem fra meg

    7. Helt enig , nok kropp . Gleder meg så sykt til å lese det, Maren. Merker at vi har mange like synspunkter på ting, så kan ille vente . Og er sikker på at jeg kan dra med meg noe glede mot høsten.
      Du er rå.
      Hilsen Anja

    8. Hmm, princippet i #nokkrop er fint egentlig – men det er nemt at sige når man ser så stunning ud som dig Maren 🙂 Tænker bare at det er vigtigt med et bredere syn på sagen, for nogen kan fokus på kroppens udseende også være motivation 🙂

    9. jeg er helt enig med deg maren! Det er nok fokus på kropp som det er, man burde heller tenke på om man har en frisk og fungerende kropp

    10. Fine Maren!
      Jeg er helt enig i at det er nok kropp nå! Kropp og trening blir diskutert og blogget om opp og ned og i mente. Jeg er selv veldig glad i å trene og synes det er lurt med et sunt og balansert kosthold. Men. Så lar jeg det stoppe der. Det finnes andre ting som er så mye viktigere. Ting utenfor meg selv og min egen kropp og mitt eget ego. I dagens samfunn blir vi bare mer og mer selvsentrerte. Jeg er veldig glad i din blogg. Den er balansert og fornuftig. Men jeg tror vi (lesere av denne sjangeren av blogger) har godt av å ta noen dager off. Koble ut alle slike medier, det være seg blogger, instagram, snap osv. Kjenne at livet er mer enn egen kropp, mat og trening. Å få fokuset over på noe annet. For mange kan fokuset bli altoppslukende. Det er det helt enkelt ikke verdt!

    11. Blir glad av å lese dette. Herlig med mennesker som deg som er så engasjert og virkelig brenner for noe. Du er virkelig en inspirasjon for oss alle. Stå på med det du gjør. Jeg gleder meg til å lese august utgaven av shapeup 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg