Spontan diskotrening

God morgen. Tenkte jeg skulle stikke innom på morgenkvisten og dele gårsdagens treningsøkt med dere. Jeg skulle i utgangspunktet ha treningsfri, men når jeg blir invitert med på trening, og har tid, så sier jeg sjeldent nei. Jeg møtte Edle på solsiden litt utpå kvelden, og sammen fikk vi en fin diskoøkt som jeg liker å kalle det. Dette uttrykket har blitt en gjenganger her på bloggen. Diskoøkt er når man finner på øvelsene uderveis, og gjør litt det man har lyst til, uten noe forhåndslaget plan.

Jeg smallt sammen et enkelt program til oss rett før vi kjørte i gang, og puttet på litt underveis. Noen ganger så blir faktisk de øktene de morsomste, om det er de mest effektive – det kan diskuteres, men trening skal være morsomt, og lystbetont og da er det viktig med en diskoøkt i ny og ne. 


Nye super freshe Nikesko. Jeg elsker dem!! Disse kjøpte jeg på Anton sport når jeg var i Oslo, men de finnes også HER (aff.link). Tightsen er også ny, den er fra H&M. Singletten er en gammel modell fra Nike, det samme gjelder sportstoppen. Det er basic modeller, så det er godt mulig de fremdeles finnes på nett eller i diverse sportsbutikker. 

Vi hadde ikke så god til, og valgte derfor å supersette hele økten. Supersett  vil si at man gjør to øvelser etterhverandre uten pause mellom, før man tar en liten pause, og gjentar. Man kan gjerne sette tre øvelser etterhverandre, og det kalles da et trisett. Flere øvelser må også gjerne settes etter hverandre, men da kaller jeg det sirkeltrening. Vi kjørte 8 repetisjoner og 3 sett pr øvelse. 

Slik så økten vår ut: 

  • Nedtrekk + Ett bens hiptrust
  • Lårcurl + Skulderpress 
  • Triceps pushdown + Goblet squat
  • Bicepscurl + Pushups 



Nå er dagens akkurat i gang her for min del. Jeg sov litt utover morgenen i dag, og det føltes utrolig deilig. Jeg slet veldig med å sove i natt, og det ble sent på natt før jeg endelig slapp inn i drømmeland. Det må en ekstra kopp kaffe til før jeg starter dagen i dag kjenner jeg. I dag skal jeg både innom NIMUE jentene mine, og ha koselig kusinelunsj. For en fin fredag! 

Hva er deres planer for dagen? 

 

Smiiiil Maren

 

12 kommentarer
    1. Du kler virkelig gul og oransje! 🙂
      I dag skal jeg på agilitytrening med hundene, så blir det første styrkeøkt siden før jeg dro på ferie! Ellers må jeg gjøre litt skolearbeid og så er det bare å se hva mer jeg rekker og få gjort! 🙂
      Ha en strålende fredag i solen!!

    2. Sandra: 3-4 styrkeøkter, 2 intervall også gåtur eller rolig jogg når jeg har lyst :):) men det varierer veldig da ift om jeg er på reise, har mye jobb osv osv. Om sommeren blir alt litt annerledes uansett :):)

    3. Hei, kan du legge ut et bilde av alle treningsskoene du har? Jeg synes du har så mange kule sko, og vil gjerne se alle sammen. 🙂
      – Amanda

    4. Hei Maren! Først må jeg bare si at det er veldig hyggelig å få lov og følge deg på snapchat:) Men de aller fleste snappene du legger ut er synlige så kort tid at man ofte ikke får tid til å se hva det egentlig er bilde av(spesielt hvis det er tekst ved siden av). Hadde vært kjempefint om du hadde lagt til noen sekunder til 🙂
      Mvh. Mia

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg