Fiskekaker som bryllupsmiddag

Skal jeg fortelle dere noe litt sært? Fiskekaker er noe av det aller beste jeg vet. Når jeg var liten ville jeg helst bare spise fiskekaker, og fiskeboller i hvit saus. Jeg var fast bestemt på å ha fiskeboller i bryllupet mitt når jeg ble stor, og fiskekaker kunne gjerne være middag hver eneste dag. Jeg er fremdeles veldig glad i fiskekkaer, og spiser det ofte, men jeg har gått bort fra å ønske det som bryllupsmiddag. Hehe. Nå har de fleste av fiskekakemerkene kommet med et alternativ hvor du får hele 80% fisk. Jeg har testet alle de ulike 80%, og synes i grunn de smaker godt alle sammen. Jeg lar derfor prisen bestemme, og velger den billigste. 

Jeg varierer tilbehøret mitt litt, men liker godt smørdampede grønnsaker til. Det bildet her ikke viser er den enorme mengden ketchup jeg har på. Det ser direkte udelikat ut, så jeg droppet å legge det ut, og ja jeg vet det er mye salt i, og ikke spesielt sunt. Men som jeg har gjentatt til det kjedsommelige her på bloggen: Vi har alle våre ting!!

Jeg synes fiskekaker fungerer både som lunsj og midag. De kan serveres slik som vist på bildet, eller de kan kuttes i terninger og være en del av en salat, eller en grateng med grønnsaker, litt matfløte, og litt ost i ovnen. Fiskekaker der dessuten kjempe godt på rugbrød, med et salatblad under, toppet med agurk, tomat og løk. For meg er fiskekaker en genial måte å få i seg fisk på, og det gjør at fisk blir å finne på min tallerken flere ganger i uken. 

Det var dagens middag eller lunsjtips, nå skal jeg få i meg dagens første kaffekopp før et telefonmøte, og deretter et par ærend i sentrum. Jeg tar treningsfri i dag, og skal bruke dagen på rydding, organisering og planlegging for de kommende ukene.  Ha en deilig dag dere, torsdag og snart helg kan vi da ikke klage på.

 

Smiiiiil Maren

10 kommentarer
    1. Ahhh! Så artig! Jeg er helt lik, trodde jeg var den eneste fiskekake-særingen, godt å høre det finnes flere av oss. Spiser seriøst fiskekaker hver eneste dag! Du må teste det sammen med stekt speilegg, tomat, og squash. Magisk. 😛

    2. Hei. Har du et tlf nr til 3 t shop? Finner ikke på siden deres og de besvarer ikke epost henvendelsen min….

    3. Deilig!
      Har et litt spesielt spørsmål til deg som jeg håper du tar deg tid til å svare på.. Jeg skal nemmelig på intervju til et treningssenter i morgen til en pt jobb der. Men aaaner ikke hva de kommer til å spørre meg om? Sitter her å repiterer pt pensum, men er jo så mye så rekker jo ikke å se på alt.. Hva bør jeg prioritere? Setter pris på om du svarer på dette <3 Er ganske nervøs for å si det slik...

    4. Linda: Vet du hva, mitt beste tips er bare å legge alt det der bort. Slapp av, og dra i intervjuet som deg selv, akkurat slik du er, med den kunnskapen du har og din personlighet. Spør de deg om spesifikke caser, så bare se for deg kunden, visualiser at du er på jobb som PT og bare tenk logisk. Se for deg mennesket du jobber med, hva ville du sagt til kunden, hva ville du gjort med denne kunen og hvorfor, snakk høyt om hva du tenker, og bare la det komme. Du er utdannet PT, dette kan du egentlig. Så stol på deg selv, og masse lykke til <3

    5. Tuuusen tuuuusen takk for svar, Maren <3 Leste kommentaren rett før jeg gikk inn og det gav meg en skikkelig selvtilitsbooost! Og intervjuet gikk veldig bra 😀 😀 Vi hadde det faktisk veldig gøy! Får mail til uken, men krysser fingrene for at jobben blir min!!

    6. Linda: Ååå så fantastisk gøy å høre!!! Så flink du var. Herlig hvis min kommentar var til hjelp. Sender deg en god klem og ønsker deg en fin helg:):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg