Kyllingmiddag & pakkeliste

God morgen hjerter. Flerer av dere har etterpsurt litt flere middagstips, så da tenkte jeg å dele en kyllingrett jeg spiser ganske ofte. Den ser kanskje ikke super delikat ut, men dette er noe av det beste jeg vet. Saftig kylling, krydret med diverse spennnede krydderier, en enkel grønn salat med fetaost og Honey dijon dressing, og stekt sopp, paprika, og rødløk med matfløte. Så enklet, men samtidig så godt. Jeg liker veldig godt den sterke kyllingsmaken til den rene salaten, og den fyldige deilige soppen. Krydderene jeg brukte var salt, pepper, hvitløk og en paprikamiks. Håper denne hverdagsmiddagen kan være til inspirasjon. 

I dag er jeg tidlig oppe for å få unna litt ting før avreise til Oslo, og Portugal i morgen. Det har vært litt frem og tilbake med flybiletter og styr. Det er nemlig streik hos det portugisiske flyselskapet vi skulle fly med, og dermed måtte alt bookes om. Nå er bilettene forhåpentligvis under kontroll, og det er bare å glede seg. Jeg har ikke pakket ferdig enda, og sitter nå her å drikker kaffe, titter litt i ShapeUp og prøver å skrive en pakkeliste. Hva må man huske å ha med som man ofte glemmer? Jeg har alt basicen med bikini og treningsklær, men jeg er sikker på at det er noen små finurlige ting som er super smart å ha med som jeg har glemt. Kom gjerne med tips hvis du er en superpakker som aldri glemmer noe. Hehe. 

Solen stråler her i vår deilige sørlandsperle i dag, og straks jeg har litt mer kontroll på pakkingen så blir det en ny testtur med pulsklokken min. Resten av dagen blir cafekos og shopping, middag hos familien og litt mer pakking og forberedelser til reisen i kveld. Jeg får besøk av en venninne så vi skal nok klare å kose oss litt også mellom pakkingen. 

Hva er deres planer for dagen? 

Smiiiiil Maren


10 kommentarer
    1. Så veldig godt ut. Husk solkrem. Ellers vet jeg ikke mer hva man må trenger, kanskje greit å ha med sminke, sjampo som man liker og tips er å ta med litt rester, så slipper du masse ekstra vekt.
      Hilsen Anja

    2. Etter å ha reist i 6 måneder og nå som jeg bor i London har jeg hatt over gjennomsnittlig mye pakking å deale med tror jeg. Når jeg er ute å reiser pleier jeg alltid dobbelsjekke at jeg har husket: treningstøy + sko, bikini + lett kjole å gå med til og fra stranden (+håndklede til stranden!), lette sko, finere klær om man skal ut å spise eller noe annet gøy på kvelden, og caps både til joggeturer men også til litt swag på stranden hehe. Tilslutt pleier jeg også å sjekke at solkrem, og fuktighetskrem til timene etter solen har tatt kvelden, er med i kofferten. Men til syvende og sist er det vel som pappa alltid sier, har du penger, pass, bilettene og mobil så ordner det seg alltid om du skulle være uheldig og glemme noe! 😀
      GOD TUR FRØKEN! <3

    3. Det så veldig godt ut! Hvor mye matfløte bruker du til en porson?
      Lurer på om matfløten gjør det mye mer usunt, eller om det ikke har noe og si om man bare passer på mengden? 🙂
      Du er forresten utrolig inspirerende!! 🙂

    4. Det så veldig godt ut!
      Hvor mye matfløte bruker du til en porson?
      Jeg lurer på om matfløten gjør at retten ikke blir like sunn, eller gjør det ikke noe så lenge man passer på mengden?
      Du og bloggen din er forresten utrolig inspirerende!! 🙂

    5. Husk penger, pass :), bikini, solkrem, telefon, lader, PC?, kamera?, , ei paperback krimbok(hvis det blir tid da) , treningstøy, litt “fintøy” til kveldene og ei jakke / genser , caps (når du leser på stranda) – og då godt humør da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg