Denne økten må dere teste!

Dagens styrkeøkt ble en morsom sirkeløkt sammen med en god venninne. Vi satte opp en sirkel bestående av 6 øvelser. Vi kjørte 10 repetisjoner pr øvelse, 5 runder. Vi hadde ingen pause mellom øvelsene, men når en runde var ferdig tok vi oss 2-3 minutters pustepause før vi kjørte på en ny runde. Enkelt og greit. Vi fikk virkelig opp pulsen, og svettet godt. Hele økten var unnagjort på ca en halvtime. Effektivt og deilig, perfekt på en fredag spør du meg. Denne økten anbefaler jeg dere å teste ut. 


Dagens sirkel så slik ut: 

  • Boxjumps
  • KB-swing 
  • Squat 
  • Situps 
  • Burpees
  • Thrusters

Alle disse øvelsene er favoritter hos meg, bortsett fra burpees. Burpees er og forblir en hatøvelse, den blir liksom bare ikke lettere, uansett hvor mye jeg trener på den. Jeg har troa på at det er de øvelsene jeg hater, som er aller mest effektive. Grunnen til at jeg ikke liker dem er jo fordi de er så grisetunge. La oss kalle det et hat-elsk forhold mellom meg og disse burpeesene. Noen som kjenner seg igjen? 

Pullups var ikke en del av sirkelen i dag, men når jeg så ringene hang der, så måtte jeg bare hoppe opp å kjøre et par repetisjoner. Dette var etter sirkelen, og jeg klarte vel 3-4 repetisjoner før jeg ramlet rett i bakket. Jeg tok det som et tegn på at jeg hadde gitt alt under sirkeltreningen, og prøvde meg ikke på noe mer. Hehe. Er det noen av dere som har trent i dag? Del mer enn gjerne økten din i kommentarfeltet, det er så gøy når vi kan inspirere hverandre på treningsfronten. 

Nå må jeg legge fra meg dataen, og komme meg i dusjen. Jeg er nemlig invitert på kveitemiddag. Kveite er så nydelig, og det er evigheter siden jeg spiste det sist. Gjett om jeg gleder meg! Hvis noen har en god oppskrift på kveitemiddag, med noe snacksy tilbehør så er det bare å legge igjen en kommentar. Jeg prøver å bli flinkere på å spise fisk, og er derfor alltid på jakt etter nye fristende fiskeretter. 

Ha en deilig fredagskveld dere, kos dere og nyt at helgen endelig er her. 

 

Smiiiiil Maren


18 kommentarer
    1. Hei kjære, vakre, fine Maren. Jeg lurte på om du kunne lage et utfyllende innlegg om fra før du begynte å trene styrke og frem til nå. Eller så har du kanskje gjort det? i så fall, kan du legge ut en link til det innlegget? Syns jeg husker å ha lest det før, men finner det ikke igjen. Prøver meg på en liten livsstil endring, liker å trene veldig godt og gjør det flere ganger i uken, ofte flere ganger i om dagen. Men resultatene uteblir. styrken øker, men fettprosenten nekter å minske. Så kjenner jeg trenger en liten motivasjons boost!

    2. Idag har jeg hatt ukens andre og tidenes ben økt! Den bestod av knebøy, strak mark, gående utfall, leg exctension og stående tåhev. Også litt chin ups 🙂 En super start på helgen, rett og slett! Ha en fin helg, Maren 🙂

    3. I dag har min økt bestått av 6,5 km lett jogg sammen med en venninne som er i startfasen på løpingen 🙂 Hun løp i dag 1 km lengre enn hun har gjort før, og jeg blir både stolt og inspirert av hvordan hun står på 😀 Da jeg kom hjem kjørte jeg “superman”, sidecrunch og tricepspress i TRX, samt ettbens markløft med 20 kg KB, og sidehev og bicepscurl med strikk 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin fredagskveld 🙂

    4. Halvtimes intervalløkt på ellipsemaskin på meg i dag. Burpees er alltid hat, men på en god måte. Godt å høre at du har det på samme måte til tross for at du er så gjennomtrent. Takk for fin inspirasjon :). God helg!

    5. Kjørte en intervalløkt på spinning, og senere en styrkeøkt med fokus på mage og rygg, samt benkpress.
      Rygghev m/vekt, t-bar row, facepulls, sidehev m/vekt , beinhev, crunch m/kabel og et par mageøvelser på ball.

    6. Hørtes ut som en kjempeøkt. Jeg trener nesten aldri sirkeløkter, men har egentlig ganske lyst til å variere øktene mine mer.
      Idag hadde jeg først en økt med hovedvekt på olympiske løft som bestod av:
      – frivending
      – rykk
      – markløft
      – overstøt
      – chins
      Driver fortsatt med teknikkterping på frivending og rykk – jeg syntes det er så vrient! men utrolig gøy 🙂
      På ettermiddagen tok jeg en times løpetur med hunden.
      Jeg lurte litt på hva som er favoritt øvelsen din innenfor vektløfting?
      God helg! 🙂

    7. Jaa jeg har trent idag, vi hadde tentamen i norsk og da klarte jeg å smette inn en liten økt, som så slik ut:
      -45 min løp
      -markløft
      -situps
      -glute bridge
      -lat pull down machine
      -russian twists
      -mountain climbers 🙂

    8. Hei! Kjempe flott blogg!!! Jeg lurer på om du har mulighet å en gang lage et program / blogginnlegg hvordan en kan trene gjennom en hel uke med en stor ball? Hadde sett veldig stor pris på dette!!!

    9. Når jeg lager kveite gjør jeg det slik:
      Varmer opp ca 3 dl h-melk med salt, pepper og litt løkpulver og rører ut en fiskebuljong i denne. Skjærer opp grønnsaker: gulrot, brokkoli, løk, vårløk og squash. Legger fisken, grønnsakene og melken i en stekepose og steker den i ovnen i ca 20 min på 200 grader. Bruker ofte å lage potetbåter til å ha ved siden av, de steker jeg samtidig med fisken. Dette blir skikkelig snadder :-). Bare pass på at grønnsakene er skjært slik at de ikke trenger lenger tid enn fisken på å bli ferdig.

    10. Jeg er ikke spesielt glad i hvit fisk, elsker laks osv. Men torsk og kveite kan jeg godt holde meg unna. Men det jeg da gjør for å få i meg fisk er og lage ulike supper og putter fisk oppi. Min favoritt er gulerotsuppe med torsk.
      Lager det på denne måten:
      Koker opp 2L grønnsaksbuljong
      Koker opp 8-12 gullerøtter, 1,5 løk, 4 hvitløksfed, ønsket mengde ingefær og chilli. Jeg elsker sterk mat og tar derfor masse av dette. Når dette er kokt opp, moser jeg alt med stavmikser og tilsetter litt kesam. salter og peprer til ønsket smak og putter fiskebiter oppi. Så enkelt, så godt og så Sundt. Syns det er en fantastisk måte å få i seg hvit fisk for da merker jeg ikke konsistensen på fisken så godt. Ditt problem er kanskje ikke at du ikke liker det, men uansett om man liker hvit fisk eller ikke så er det verdt å prøve! 🙂

    11. Du er så flink å inspirerende!
      Leste det nye Shape up bladet idag, følte litt “hei hun kjenner jeg” følelse når jeg såg deg i bladet :)!
      Angående fiskeoppskrift, så har jeg to favoritter 🙂 Karri-fiskesuppe og “plukkfisk”
      Karri fiskesuppe:
      smelt litt smør i en kasserolle, ta 1 ts karri oppi, la surre litt. Hakk en halv løk/purre og tilsett, surr litt sammen med karrien. Hakk 3 gulrøtter, og hiv oppi. Mens dette ligger oppi, skrell 4 poteter, hakk, og tilsett. Så tar du 1 liter vann og lar alt koke! Jo lenger den koker jo bedre er den 🙂 Kan godt lages kvelden før, før du tilsetter fiskebuljong og hvit fisk de siste 10 minuttene 🙂
      Plukkfisk:
      Dette er bare potetmos, og kokt hvit fisk så blandes sammen! Dette er så enkelt og så godt! Viktig ha smør i potetmosen, da blir den ekstra god 🙂 Flatbrød er også en slager til!
      Ha en god helg 😀

    12. Har du prøvd laks i stekepanna med fløte og masse godt fiskekrydder fra reinertsen(?) som tilbehør kan du ha poteter og salat✨

    13. Katrine: Ja mange mange ganger 😀 Det er favoritten hjemme hos min familie, så det får jeg der ofte. Morsomt du nevner det krydderet, det er en storfavoritt både hos meg og min familie. Det er så godt 😀 😀

    14. Kan henge meg på at burpees er en elsk-hat-øvelse, den var med på mitt program i dag. Alltid et ork å komme i gang med den, men så godt når man er ferdig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg