Tidenes snuoperasjon

Tusen takk for alle fine kommentarer i går. Jeg tok tipsene deres, og dro ut på gåtur med en venninne. Vi vandret rundt her i området jeg bor, bortover strandpromenaden, forbi den vakre Nupenparken som nå har fått vann i fontenen, og videre opp på Odderøya. Når vi var kommet helt opp på toppen av odderøya så var humøret mitt totalt endret, noe det energiske hoppebildet over demonstrerer. Det er utrolig hva litt venninneprat, litt sol og fysisk aktivitet kan gjøre på en dårlig dag. 


Jeg måtte selvfølgelig turne litt på en benk på toppen av Odderøya. Ganske grei utsikt eller hva? På vei opp gikk vi rett på disse to nydelige skapningene. Det er ikke så lett å se, men det er altså to rådyr, som står helt inntil hverandre. Jeg synes det ser ut som de står å koser. Vi stoppet opp å stod å beundret dem lenge, de var helt rolige og tittet rett tilbake på oss. Slik stod vi lenge, og det var utrolig fint. For noen vakre dyr! 

Etter turen dro jeg rett videre på middag, og fikk servert en helt nydelig pestomarinert kyllingrett. Jeg fikk knipset et par bilder, og deler oppskriften med dere senere. Som dere skjønner så endret dagen seg fra rimelig kjip, til veldig fin. Så jeg håper dere kan ta rådene dere gav meg, i retur og bruke dem på dere selv også når dere har en litt kjip dag. Kom deg opp og ut, ring en venn, lag noe ekstra god mat og tørr å snakke om det som tynger deg. Alt blir bedre når det snakkes om, og alt blir bedre når man er sammen med noen. Så snakk om det, vær sosial og unn deg selv noe eksra god mat, for meg er dette oppskriften på å snu en dårlig dag. 

I dag har jeg fri fra praksis, og skal bruke dagen til å ta igjen litt jobb relatert til bloggen. Senere blir det en treningsøkt, og sosial hygge i kveld. Fredagskvelden er hellig for meg, med gullrekka på tv, noe godt i både skåler og glass, og selvfølgelig  taco (eller annen kosemat) sammen med mennesker jeg setter pris på. 

Har dere noen spennende planer denne fredagen? 

 

Smiiiiil Maren


10 kommentarer
    1. Så deilig at dagen endte bra! For min del står eksamen i sykdomslære for tur, så jeg skal bruke helgen på det.. Ha en fin helg, og kos deg med alt det gode i skålen din!! 🙂

    2. Så fint for en Oslo-student å se bilder “hjemmefra”! Nupenparken er så fin å være i sommerstid. Handle noe digg i Markens, og spise lunch i Nupenparken:)
      Fredagen min er skole, trening og kos med kjæresten som har jobbet overtid hele uka. God helg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg