Matvarehandel & hverdagsliv

Jeg som tenkte jeg skulle starte denne dagen med et super inspirerende blogginnlegg, slik at alle dere skjønne lesere skulle bli motiverte til å være aktive og ta sunne valg i matveien nå etter påske. Vel, den planen total failet ganske godt da hverdagen kom litt for brått på for min del i dag morges. Jeg holdt nesten på å forsove meg til jobb, og ramlet ut døren rett over kl 07 i dag morges. Jeg dro rett fra praksis jobb,videre på en annen jobb, så rett i et møte, og rett videre til en turavtale med en god venninne. Denne dagen altså, det har virkelig bare gått i ett. Så jeg beklager for sen oppdatering. Men bedre sent enn aldri tenker jeg. Det å avslutte en så hektisk dag med en lang tur ute i skogen var virkelig bare helt magisk. Det skal jeg huske på til neste gang jeg har litt for mye å gjøre, og blit litt for stresset. Kom deg ut i skogen – det hjelper. 

Nå er hverdagen som sagt i gang igjen, og selv om jeg handlet litt i går også, så trengte jeg litt påfyll i kjøleskapet i dag. Jeg får så mye spørsmål om hva jeg spiser, så da tenkte jeg at jeg kan jo faktisk begynne å dele handleposen min litt oftere. Hadde det vært interresant? Dette innlegget har jeg valg å pryde med dagens handlepose. Det går mye i knekkebrød med proteinrikt pålegg, frukt, bær og meieriprodukter. Dette er matvarer jeg alltid har i hus, og liker veldig godt. Grønnsaker, salat, kylling, karbonadedeig, laks, ris, fullkornspasta, speltlomper og havregryn går det også mye av. Jeg liker godt indisk saus, matfløte og sweet chilli saus til matlaging, og diverse krydderier. Legger du til litt pepsi max, fun light bringebær og noen proteinbarer, nøtter og tørket frukt så har du i grunn mitt kosthold. 

Nå skal jeg senke skuldrene, og forberede meg litt til morgendagen. Jeg nekter å la den dagen bli like kaotisk som i dag. Nå er jeg spent på hvordan dagen deres har vært. Har det vært greit å komme tilbake til hverdagslivet med jobb og/eller skole? 

 

Smiiiil Maren

 

8 kommentarer
    1. Åååhh, ord kan ikke beskrive hvor godt jeg synes at det er hverdag igjen. Jeg føler at jeg havner i en boble hver jul og påske, som sprikker og jeg blir fri igjen når hverdagen endelig melder seg 😀 He-he
      Jeg har forresten skrevet litt om deg i mitt forrige innlegg og linket til siden din. Jeg regner med at det er ok siden det bare var godord jeg hadde å komme med 😉 Ha en nydelig uke!!

    2. Hei! Jeg ville bare stille deg er spm da jeg ser du spiser mye av det samme som meg! 🙂 for litt over ett år siden la jeg om kostholdet mitt veldig. Før spiste jeg akkurat der jeg ville ha og når jeg ville.. Dette var jo selvsagt ikke bra i lengden, og i tillegg sluttet jeg med fotball etter 11 år, så jeg bestemte meg for å holde meg til snop i helgene og spise sunt. Og trene. Det jeg har merket med det nye kostholdet er at jeg har mye luft i magen, sliter med oppblåsthet og dette er ikke noe gøy i det hele tatt da jeg blir veldig umotivert av det hele. Er der verdt å spise så sunt og trene når jeg hele tiden har “magetrøbbel”. Jeg var og er en slank jente, men føler nesten jeg så bedre ut før, til tross for at jeg trener 5-6 ganger pr uke. Haha, grunnen til at jeg skrev alt dette er fordi jeg lurer på om du har opplevd lignende. Legen min hadde ikke noe svar på det..

    3. Hei! Lurer på hvorfor du kjøper både cottage cheese orginal og mager? Vet det er lite kaloriforskjell, og same protein innhold, kanskje litt mindre fett i sist nevnte men er det noen spesiell grunn? Hehe, tusen takk på forhånd ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg