Hei fra påskefjellet

I dag dere, i dag har det vært en sånn dag som man forestiller seg at påske på fjellet skal være. Strålende sol, og perfekt skiføre. Pappa og meg dro sammen på skitur i dag, og det var så koselig. Det er ikke så ofte jeg får kvalitetstid sammen med pappaen min, sånn bare vi to, så det satt jeg virkelig stor pris på.


Vi startet turen med en tanke om at vi skulle tusle litt rolig, nyte været og se hvor langt det ble. Vi gikk i vei i før vi visste ordet av det var vi halvveis rundt en løype her på Hovden som kalles Auersvann. Vi tok en kjapp vurdering, og bestemte oss for å gå rundt. Det ble en tung, men utrolig god tur. Nå sitter vi her på hytta og er trøtte i kroppen, solbrent på nesa og veldig fornøyde med dagens tur. 

Når vi kom hjem igjen lagde vi oss en enkel og god lunsj med rundstykker og pålegg. Det er ikke alltid maten trenger å være så fancy og avansert. Slik lunsj som dette er helt perfekt i mine øyne.


Som premie for god innsats på tur ble det min svigerinne sine hjemmebakte kanelboller med gul krem. Kanelboller er jo magisk i utgangspunktet, og når man i tillegg får gul krem er lykken komplett. Vi følte det var helt fortjent etter dagens innsats i skisporet. 

Nå ligger vi rett ut å slapper av. Jeg skal snart kle på meg, og sette meg ut i solveggen i hytta. Solen steiker mot vinduene her, og denne dagen er bare for fin til å ikke utnytte fullt ut. 

Er det flere som er på fjellet i påsken? 

 

Smiiiiil Maren

 

13 kommentarer
    1. Jeg har selv begynt å lære meg skøyting i år, og det er en helt annen opplevelse! Det går mye fortere, høyere puls og det tar virkelig godt på rompe og lår, og generelt hele kroppen;) Det er dog ikke så lett teknisk, men anbefaler deg å øve litt når du har så fine forhold som i Hovden 🙂 Før var jeg ikke så begeistret for langrenn, men nå kunne jeg gått hver dag! 🙂

    2. Jeg var på Auersvann på Mandag faktisk for 8.gang, fin påsketradisjon 😀 Ellers var jeg på klassetur til Haukeli uka før påske så nå er det nok skigåing på en stund haha 🙂 Kos deg videre! Hovden er herlig 🙂

    3. Ha ei fortsatt fin påske kjære du, du sprer så mye glede 🙂 liker at du klarer og spise sunt og være aktiv, men samtidig klarer å unne deg noen godsaker! Ser virkelig opp til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg