Sunn påskemarsipan

Du trenger: 

  • 40g mandelmel 
  • 2 dråper mandelessens 
  • 1 eggehvite
  • 20g sukrin gold 
  • 30g mørk sjokolade (til trekket)

Kne ingrediensene sammen i en bakebolle, og form den formen du ønsker. Enten om det er kuler, egg, eller pølser. Sett dem på en tallerken, og inn frysen i ca 10 minutter. Smelt sjokoladen i mikroen. Dypp den nedkjølte marsipanen i sjokoladen, og strø på pynt. Du må være lynkjapp med strø/pynt, sjokoladen stivner fort og da vil ikke pynten sitte.  

Så enklet og kjapt får du sunn, saftig og delikat marsipan. Genialt ikke sant? Jeg laget opp et par porsjoner av disse som jeg skal ta med meg opp på påskefjellet til familien, men helt ærlig, så går det mest i vanlig marsipan og påskegodt for vår del i ferien. 

Hva synes du er det beste påskegodtet ?

 

Smiiiil Maren


10 kommentarer
    1. Det beste påskegodteriet må vel være kvikklunsj. Jeg lagde hjemmelaget proteinbarer for ikke så lenge siden. Til de brukte jeg vaniljeprotein, mandelmel og bittelitt melk med sjokoladetrekk. De smakte akkurat som marsipan. 🙂

    2. Elisabeth: Aner ikke 🙂 men du har jo målene, så er bare å legge dem inn i et program og regne det ut. Finnes masse apper for slikt 🙂 jeg teller aldri kalorier, så har dessverre ikke noe oversikt på det!

    3. Nam! De så gode ut! Hvilket mandelmel bruker du egentlig? Er mandelmel lyst i fargen eller er det brunt?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg