Sunn fast-food

Ser dere noe nytt med bloggen? Jeg har gledet meg til denne dagen lenge, og det er utrolig gøy å endelig kunne avsløre at fra og med i dag er jeg en del av side 2, under kategorien Trening. Ny header har jeg også fått, jeg håper dere liker den.

I dag har det gått i ett, og dagens treningsøkt måtte derfor utgå. Jeg har fått fikset masse ting, og unnagjort en hel haug av ting som har hengt over meg. Jeg elsker slike fix-it dager. Jeg har vært på farten i hele dag, og er bare kjapt innom leilighten nå før jeg skal på innflytings besøk til en god venninne som har flyttet inn i nytt hus. Dagens middag måtte derfor gå kjapt, og løsningen ble speltlompe pizza. 

Speltlompepizza kan lages på utallige måter, det er kun fantasien og smaksløkene som setter grenser her. Min versjon i dag ble en kombinasjon av skinke, tomat, ost og løk. Jeg smørte lompene med tomatsaus, så la meg på skinkeskiver, løkringer, tomater i skiver og toppet det hele med ost og oregano krydder. Som tilbehør hadde jeg ketchup og hvitløksdressing laget på mager kesam. Jeg lager ofte denne typen pizza med marinerte kyllingbiter, sopp, løk, mais og mozarella. Den er også himmelsk med parma skinke, ruccola, hvitløks krydder og litt creme fraiche istede for tomatsaus. Varier gjerne proteinkildene og velg mellom kylling, biffstrimler, skinke, parma, pepperoni eller eksprimenter med laks eller champi. Du kan selvfølgelig også lage en nydelig vegetar variant. Det er som dere forstår bare å prøve seg frem, og finne sin egen favoritt. 

Speltlompe pizza er så enkelt og godt. Ferdig på under 5 minutter. Dette er virkelig min type fast-food. 

Nå er jeg spent på å høre deres planer for helgen? 

 

Smiiiil Maren


10 kommentarer
    1. Hanne: mager kesam, ferskpresset hvitløk (eller hvitløks pulver) , et dryss sukrin og en skvis lime. Jeg slumper bare og smaker meg frem underveis 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg