Lunsj på verandaen

I dag hadde jeg min siste dag i praksis, noe som egentlig bare er fryktelig trist for jeg har trivdes så godt. Hadde det vært mulig så hadde jeg hoppet av studiet nå, og bare jobbet på det praksisstedet for alltid. I dag var altså siste dag, og det betyr at 9 uker psykiatri praksis er bestått. Nå er jeg enda et steg nærmere ferdig utdannet sykepleier. Det føles veldig bra!

Solen har strålt over den deilige byen vår i hele dag, og etter jobb dro jeg å kjøpte meg en stor kyllingsalat, med både pesto, aiole og speltbrød. Ute på verandaen min i dag var det så godt i sola at med jakke, ullsokker og et pledd kunne lunsjen nytes utendørs. For en lykke! Ser det ikke idyllisk ut? Salaten er fra en cafe her nede hvor jeg bor som heter Kjøkkenskapet. De har så deilig mat der, og jeg kjøper denne kyllingsalaten nesten ukentlig. Speltbrødet er helt ferskt, og så utrolig godt. Jeg koste meg også med et glass appelsinjuice. 

I kveld har jeg gått en lang tur ute med en god venninne som jeg ikke har sett på alt for lenge. Dette er en av mine beste venninner, og det er virkelig alt for galt hvor lang tid det har gått. Sånn er det med full praksis og mye på min kalender, og full jobb for henne. I dag fikk vi endelig tatt en etterlengtet og god tur sammen. Det var så herlig å få skravlet litt med godjenta mi. Alle har behov for å betro seg til gode venner innimellom, og i dag fikk vi tatt igjen alt fra de siste ukene. Vi møtte så mange koselige mennesker på turen. Det er tydelig at det var flere som ville utnytte det deilige været. 

I og med at praksis nå er ferdig og bestått, så har jeg langhelg og fri helt frem til ny praksis starter på mandag. Bare tanken på 4 hele dager fri gjør at jeg må smile stort her jeg ligger under pleddet på sofaen. De dagene skal virkelig nytes. 

Hvordan har deres onsdag vært? 

 

Smiiiiil Maren


3 kommentarer
    1. Så hyggelig å lese at du trivdes så godt i psykiatri praksis. Er sykepleier i psykiatrien selv, og opplever at det er mange som gruer seg til den perioden, og husker at mange også mistrivdes og synes det var vanskelig og skummelt. Fint å høre litt om studiene dine også, selv om du skriver en treningsblogg! Lykke til i neste praksis! Du er dyktig som blogger, studerer, jobber og står på! Klem, Kjersti

    2. Ønsker du å jobbe som sykepleier? Eller er det ekstra trygghet og videreutvikling innen for PT/trening du tenker?
      Stå på, du er fantastisk flink! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg