Styrketrening & hyggekveld

Det er ingen tvil om at treningsmotivasjon går i bølger, og akkurat nå befinner jeg meg nede i en liten bølgedal. Jeg synes fremdeles det er utrolig gøy, så det står ikke på det. Det er gøy, men det er også unormalt tungt. Tungt på en måte jeg ikke helt liker. Årsaker ligger nok, selv om jeg ikke liker å innrømme det, i at formen ikke er helt på topp. Jeg føler alle rundt meg har blitt rammet av influensaen, og jeg har vært så sjeleglad for at det så ut som jeg slapp unna. Nå er jeg egentlig ikke så veldig sikker lenger. Dagens økt ble litt preget av at formen jobber mot meg, og jeg valgte derfor å ikke presse for hardt. Jeg fikk likevel en ok økt, og sier meg veldig fornøyd. 

Jeg fokuserte på overkropp, og droppet rett og slett de tyngste benøvelsene. Knebøyen utgikk i dag, og pullups ble erstattet av nedtrekk. Utenom det fulgte jeg programmet mitt som ser slik ut: 

  • Knebøy 4×4 (utgikk i dag)
  • Pullups 5×4 (i dag byttet med nedtrekk)
  • Lårcurl 8×3
  • Dips 6×3 (med ekstra vekt)
  • Rygghev 15×3
  • Pushups 15×3
  • Skulderpress 8×3

 

Når jeg skriver det på denne måten så betyr det at jeg kjører 4 repetisjoner, 3 sett (eller runder om du vil). Det er altså repetisjonene som står først, og sett etterpå. Mange skriver det motsatt, men jeg personlg synes det er mer logisk og oversktlig på denne måten. Når det kun står 4 repetisjoner så betyr det at vektene skal være tunge, og at jeg kun skal klare 4 reps, og ikke mer enn det. På rygghev og pushups er det kroppsvekt, og dermed er repetisjonsantallet høyere. Dere er med på tankegangen? 

Nå skal jeg sitte på Solsiden å jobbe en liten time til, før jeg skal hjem til god middag, og total avslappning. I kveld får jeg besøk av en venninne, og vi skal diske opp med litt godsaker, og en skikkelig jentefilm. Jeg syenes det er så koselig med sånne hyggekvelder midt i uken. Jeg har blitt så go´venn med GETboksen min, og har nå både Greys Anatomy, Privat praksis,  Sex og singelliv, og Keeping up with the Kardashians på serieopptak. Med andre ord så er altså hver kveld er hyggekveld i Casa de Maren. 

På menyen i kveld står det grønnsaks sticks og dipp, questbarer, nøtter og et fat med ulike typer frukt. Dette er min standard hverdagskos, og siden formen er bitte litt pjusk så følte jeg det var innafor med yoghurtnøtter også. Er dere ikke enige at det burde være lov i dag? 

 

Smiiiiil Maren


15 kommentarer
    1. Angående questbarer å slikt så har jeg fått sykt dilla på “Coockies and Cream” den med Oreo smaken vell?:) så lurte jeg bare på hvor ofte er det du tar deg slike barer? spiser du sliker hver dag eller tar du innimellom? Er det liksom farlig viss du tar å spiser 4-5 barer i uken eller er det ikke farlig hvor mange du spiser? Lixm bare lurte på om det er bra eller ikke.. :))

    2. Har du noen tips til å klare sin første pullups? Jeg har rett og slett ikke sjans, selv ikke med strikk. Kan ta nedtrekk uten problemer med 75% av min egen kroppsvekt, pullups i maskin med 5kg hjelp (2 rep) eller 10kg hjelp (5 rep ++). Har tenkt på negative pullups, men jeg klarer ikke hoppe opp (selv ikke med stol) eller lignende fordi pullups-“stativet” som er på gymmet vårt er laget på en teit måte for de som er 160 :p

    3. hei, jeg lurer på når du skriver 4×4 knebøy feks. hva gjør du for å varme opp eller tar du oppvarmingsett? isåfall hvor mange og gjør du det bare på basisøvelsene i starten ?

    4. Elsker bloggen din! Takk for mye fin inspirasjon og at du er et sunt forbilde 🙂 lurer på hvor mange kalorier en jente trenger ca? Trener 3-4 dager i uken og spiser 1700 kalorier, men er så sulten og trøtt. Kan du skrive om dette??

    5. Martine Nyløkken: Å kjære deg! Det må du jo bare gjøre. Du har like mye rett til å være der og tro meg – folk er for opptatte av seg selv til å bry seg om hva andre gjør 🙂

    6. Malin<3: Hvis jeg har dem hjemme så tar jeg en eller to om dagen ja. Hvis jeg ikke har og dermed må ut å kjøpe en og en, så blir det ikke like ofte:) Har ingen fasit på det her, tar en akkurat når jeg har lyst på:) Det er ikke farlig å spise 4-5 barer i uka, hvis du har lyst på det - så spiser du det:) men jeg vil anbefale deg å spise deg god og mett på vanlig mat og at baren blir kos 🙂 den inneholder mye proteiner og det er bra - men i mine øyne bør de ikke erstatte vanlig mat 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg