Sunn og smakfull lompe-lunsj

Hva er vel bedre enn å starte uken med et sunt og enkelt lunsjtips? Jeg er mye på farten for tiden, og da er speltlomper helt genialt. Jeg har lagt min elsk på en kombinasjon av skinke, grønn pesto, agurk og fetaost. Rull sammen til en wrap. Pesto og fetaosten gjør wrapsene smakfulle og spennende. 

Jeg lager disse ferdig, ruller dem sammen og legger dem i folie eller matpapir. Da er de helt supre å ha med seg som lunsj på jobb, eller skole. Du kan selvfølgelig variere innholdet, men jeg anbefaler å teste feta – pesto kombinasjonen, den er priceless. 

Jeg håper dere har en fin dag, og en positiv start på uken. For min del er mandagen litt trøtt etter en helg på farten, men jeg satser på at et par ekstra kaffekopper fikser det. Nå må jeg komme meg avgårde på jobb her. God mandag dere! 

 

Smiiiil Maren


23 kommentarer
    1. Jeg har vinterferie denne uken, så jeg kan stå opp litt senere enn vanlig 🙂 jeg vil ikke snu døgnet helt heller 😛 Det ble ganske mange, lange løpeturer på meg forrige uke, så denne uken tenker jeg å trene litt mer styrke. Passer egentlig ganske bra siden været ikke helt er på min side. Været stopper meg ikke fra å løpe, men det er en motivasjon til å ta igjen litt av den tapte styrketrening 🙂

    2. Hei Maren! 🙂
      Jeg må bare få si at du har en superinspirerende blogg! For et sunt og godt forbilde du er! Jeg er innom titt og ofte!
      Uten å høres helt dust ut nå, så må jeg bare spørre om hvor mange lomper du synes passer til en lunsj? Vet det jo er veldig individuelt og at det er mange andre faktorer. Men som “tidligere” spiseforstyrret prøver jeg fortsatt å finne den riktige veien og hva som kan sees på som “helt normalt”. 🙂 Tar visst litt tid, med både prøving og feiling! 🙂
      Huff, litt flau! Meeen..
      Ha en super dag, og fortsett å være den gledessprederen du er! 🙂
      Klem

    3. Fine deg! :-): Vet du, det synes jeg ikke er et rart spørsmål i det hele tatt. Det er naturlig å være nysgjerrig, og det er helt greit at du spør:) som du sier så er det jo i individuelt og det kommer jo også ann på hvor sulten man er osv. Jeg spiser ofte 4-5 stykker for å bli god og mett:) Tusen tusen takk for fine ord, det varmer virkelig! Klem tilbake

    4. Tusen tusen takk for fint og raskt svar! Virkelig! Jeg merker veldig at jeg blir både glad og inspirert av både deg og bloggen din. Du gir til og med matglede og det er så utrolig godt gjort. For det er så alt for stor oppmerksomhet på slanking og “lite” mat! Takk! 🙂 Og igjen, du er bare virkelig ett stort forbildet! Klem

    5. Hei inspirerende deg!
      Jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg skal spise iløpet av en dag og hvor mye jeg skal tenke på kalorier. Jeg spiser sunt, men får dårlig samvittighet etter å ha spist 3 knekkebrød til frokost med magert pålegg, havregrøt rundt 12 og så 3 knekkebrød til to timer før middag. Høres dette mye ut, eller er det jeg som tenker for mye?
      Takk for at du deler tips og inspirerer til en sunn hverdag!

    6. Navn: I mine ører høres dette overhode ikke mye ut. Jeg tror nok, uten at jeg kan si det sikkert fordi jeg ikke kjenner deg, at du kanskje overtenker dette med kosthold og kalorier litt for mye. Du trenger mat for å fungere i hverdagen, og hvis du i tilegg skal prestere på trening så er det ekstremt viktig at du spiser nok! Så legg bort de tankene kjære deg, og tenk at mat er positivt, det er bensisnen til maskineriet ditt. Det er en nødvendighet 🙂 Så forsøk å ikke tenk så mye, ikke la det ta så mye av energien din. sender deg en god klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg