Marenskåla & Trondheimshelg

Good morgen hjerter. Er det en god morgen? I dag er Marenskåla tilbake som frokost, og jeg har faktisk savnet den. Havregrøt er super digg, men ingenting slår denne kombinasjonen her altså. Eplebiter og blåbær i bunn, cottage cheese orginal, vanilje yoplait, banan i skiver, fringebær og hakkede mandler. Det smaker som en dessert – en sunn og proteinrik dessert. Det er ikke meg i mot å spise dessert til frokost for å si det sånn. Topp gjerne det hele med litt sukrin og et dryss kanel. 

I dag er min siste arbeidsdag før helg, og Trondheim. Jeg gleder meg så. Kanskje jeg til og med har noen lesere derfra? Da synes jeg dere skal legge igjen en kommentar om hva man bør oppleve når man besøker Trondheim. Nå er jeg nesten for sent ute her, så nok skravling fra meg. Titt gjerne innom igjen senere, ny treningsøkt og matinspirasjon kommer ut i ettermiddag/kveld. 

Ha en super torsdag dere – make the best of it!

 

Smiiiil Maren


28 kommentarer
    1. Hvis du har tid anbefaler jeg deg å gå en tur langs Nidelva eller på Ladestien, og skal du ha noe raskt å spise så prøv Kvikk på Solsiden eller Torget. 🙂

    2. Så gøy! 🙂 rett i nærheten av sykehuset er det en sånn utetreningspark som du liker så godt. Det er kanskje litt kaldt ute, men det går jo ann å ta en titt 😀 den er veldig fin.

    3. Håper du skal bo på Scandic Nidelven da, der har de Norges beste frokost 🙂 Om du ønsker å starte dagen med en joggetur, så anbefales rundt om Nidelven (elva), fine stier og lett å finne fram. Spør på hotellet etter kart. Ellers så MÅ du gå deg en tur på Bakklandet, herlige gater med små, koselige kaffeer og spisesteder 🙂 Nordre er gågata I byen, den er også veldig koselig. Skulle nesten bedt deg med på en klatredate om jeg var I byen selv;-)

    4. Viss det blir tid til litt mat – prøv kos sushi bar! Nydelig lokale, dyktige folk, god atmosfære og ikkje minst nydelig og spennande sushi!

    5. Hvis du har lyst på en fantastisk middagsopplevelse, kan restauranten Bakgården anbefales på det varmeste. Nydelig tapas og vin 🙂 Ligger i sentrum.

    6. I dag har jeg også spist den såkalte Marenskåla. Du og mange andre gir meg så mye inspirasjon i hverdagen. Men jeg har et problem. Jeg trener så mye og blir så glad av det, men greier på en måte ikke å stoppe. Har også pådratt meg noen “småskader”. Hvordan kan jeg komme meg ut av denne onde sirkelen? Har liksom ikke ro i kroppen til å kun sitte stille. Spiser også etter hvor mye jeg forbruker på treningen. Det er så vanskelig å sitte i ro. Får nesten litt dårlig samvittighet. Hehe. Klem M 🙂

    7. Enig med at du må prøve chillikaffen på Dromedar! Den er helt fantastisk god. Hvis du er keen på italiensk pizza anbefaler jeg Tulla Fischer. Urolig chic- og retro-inspirert lounge/restaurant med forholdsvis billig og god mat 🙂 Av opplevelser er en tur langs Nidelva slettes ikke feil, kanskje løpe opp til Kristansten festning, hvis du har tid? Vakker utsikt på toppen. Ha en flott helg i Norges fineste by!

    8. Anbefaler en tur opp i tyholttårnet, 124m høyt tårn med en egonresturant som går rundt(en time på en runde) så der får du virkelig utsikt over heeele Trondheim!:)

    9. Velkommen til Trondheim! Her er det nå 8 plussgrader og strålende sol! 🙂
      Anbefaler en rusletur i Festningsparken, veldig koselig sted og fantastisk utsikt over byen. God mat i restauranten også forresten!
      Jeg har ikke fått prøvd denne restauranten selv enda, men kan tenke meg at det kanskje er et sted du hadde likt for en enkel lunsj: http://www.matfrahagen.no ? 🙂

    10. Du har mange lesere i Trondheim 🙂 Velkommen hit! DU MÅ dra å spise på UNA restaurant på Solsiden. Bestill parma pizzaen og Bulmers (øl/cider). Du vil ikke angre.
      🙂 Kos deg !

    11. Bakklandet Skydsstation har kafeen som er kåret til norges koseligste! Man får bla. ikke lov til å ta opp mobilen, og kafeen er innredet som man skulle levd på 60-tallet, utrolig trivelig!
      Også hiver jeg meg på anbefalingen om den italienske pizzaen på Tulla Ficher. Evt. tapas på San Sebastian!

    12. Var selv i Trondheim på jentetur denne uka. Anbefaler på det sterkeste å spise på Graffi på solsiden, helt fantastisk god og sunn mat, både bra til lunsj og middag! Aldri spist så deilig kylling før -servert med mangosalat og søtpotet ++, naaam! Kvikk bar ligger også rett ved, hvor de selger deilige smoothies og juice! Trondheim er veldig lett å finne frem i, vi ble gående å vandre i hele 8(!) timer begge dagene, masse bra butikker, ooog så må vi ikke glemme at de har yoghurtis-barer<3<3 håper du får en kjempefin tur!

    13. Hei Maren,
      så gøy at du kommer hit og besøker oss 😀
      Mange gode forslag oppe her på kommentarfeltet, så jeg slenger meg like med og sier:
      besøk Egon på Tyholttårnet, kjempegod utsikt over hele byen! Og ikke minst du som har blitt så
      gira på klatring og buldring så kan jeg anbefale Klatresenteret ved Sirkus Shopping. Ellers passer Solsiden/Bakklandet midt i blinken for deg. Kos deg så mye her <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg