Trening, fotoshoot & intervju

I dag har jeg hatt en utrolig morsom og sprek fotoshoot med fotomagasinet 2minutter og dyktige Joakim Løschbrandt. Bildene er tatt i studio, og de ble bare så delikate, fargerike og fine. Jeg gleder meg så til å vise dere dem. Etter shooten dro jeg til Solsiden for ukens siste styrkeøkt. Jeg liker denne økten, fordi den inneholder både pullups, dips og pushups. Tre av mine favoritt øvelser. 

Kroppen var litt tung i dag, og jeg endte opp med å kjøre de siste repetisjonene i pullups med strikk. Når man har slike dager, så kan man velge å bli irritert og gi opp, eller så kan man snu tankegangen, og benytte seg av de hjelpemidlene som finnes. I dag var min form slik at jeg trengte å bruke strikk for å mestre pullups, og det er helt ok. Det er jo mye bedre å gjennomføre øvelsen med litt hjelp, enn å gi opp og droppe hele økten. Dipsen derimot gikk mye bedre, og jeg klarte igjen å kjøre 5×3 med 10 ekstra kg festet til kroppen. 

Flere av dere har etterlyst repetisjonsantall og sett på øvelsene mine, så i dag tenkte jeg å dele både øvelser, repetisjoner og sett. Hele økten min i dag så altså slik ut: 

  • Strakmark 6 rep x 3 
  • Dips med ekstra vekt 5 rep x 3
  • Lårcul 8 rep x 3 
  • Pullups 5 rep x 6
  • Rygghev 8 rep x 3
  • Pushups med ekstra vekt 6 x 4

 

I dag gjorde jeg en fryktelig skremmende, men samtidig utrolig spennende avtale. Til uken får jeg besøk av tv-kamera og jounalist her i leiligheten for et lengre intervju, litt matlaging, og diverse. Kameraene skal også følge meg på trening. Jeg er så nervøs at det gjør fysisk vondt, men jeg har lovet meg selv å begynne å si litt mer ja til slike ting. Helt siden denne bloggen begynte å bli lagt merke til har jeg vært helt bastant på at jeg ikke vil være med på noe slik, rett og slett fordi jeg ikke tørr. Men nå er det på tide å ta seg selv i nakken, og bare hoppe ut i det. Appropos det, så gjorde jeg et intervju med KRSby som ble pulisert i dag, dere kan lese hele intervjuet HER.  

 

Smiiiiiil Maren


11 kommentarer
    1. Spennende med photoshoot! 😀
      Hadde selv en tung treningsøkt i dag, men jeg gjennomførte det jeg hadde planlagt, så da kan jeg igrunnen ikke være annet enn fornøyd 🙂
      Ha en super lørdagskveld Maren! 🙂

    2. Kan du være så snill og si hvor du har kjøpt tightsen du har på? Har lett etter en slik grå tights i en evighet.. Du er rå Maren, ceep on going 🙂

    3. Så flink du er! 🙂
      På pull -ups, er det lurt å ta maksimalt på hver serie, eller trene med et lavere repetisjoner enn det man maks kan utføre?
      Hvor mange pull-ups tar du pr serie i forhold til hvor mange du klarer maksimalt?

    4. ah! Jeg heier så på deg, Maren! Stå på, du er flink!
      Og du, gratulerer så mye! Vel fortjent! Gleder meg til å følge deg videre, fortsett den gode jobben du gjør, du trenger ikke tenke at det skal bli så mye bedre hele tiden, det er akkurat det du gjør vi liker, hvertfall jeg. Og tror den prisen viser at flere er enig med meg. 😉

    5. Du ser så veldig sunn og sterk ut! Hvor mange rep. får du til med kroppsvekt på pullupsene? Ryggen din er veldig muskuløs!

    6. Hei! Første gang jeg er innom her. Veldig inspirerende blogg og instaprofil du har. Jeg likte også veldig godt at du har skrevet ned ant rep og type øvelser.
      Fortsatt fin uke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg