Juletrim

Før jul avtale Nathalie og meg at vi skulle ha en treningsøkt sammen 1.juledag. Jeg tenkte at det nok kunne være en god ide etter all julematen. Jeg hadde ikke veldig lyst å dra på trening i dag, men en avtale er en avtale, og jeg vet jo at man aldri angrer på fysisk aktivitet. Jeg pakket meg inn i varme klær, og gikk ned til Solsiden. Jeg hadde som sagt ikke forventet en kanon økt i dag, med så lite treningslyst, men der tok jeg feil. All julematen gav et kanon trykk i kroppen, og vekter jeg før har slitt med gikk lett som bare det. Både Nathalie og meg ble overrasket over egen styrke i dag. det er så gøy med slike økter! Det ble en lang økt, og i dag føltes det bare som om energien aldri tok slutt. 

Dagens økt: 

  • Markløft 
  • Skulderpress 
  • Nedtrekk 
  • Sittende roing 
  • Pullups 
  • Flies i kabel 
  • Pushups 
  • Triceps / biceps

 

Det er virkelig fasinerende å se sammenhengen mellom økt matinntak, og økt energi på trening. Dette bygger opp under alt det jeg har mast om her på bloggen i det siste. Vi må virkelig ikke være redd for litt ekstra mat i julen, det gir et herlig overskudd, og økt energi. Kos deg med julematen, også forsøker du å få inn en eller annen form for aktivtet, så skal du få kjenne på den positive effekten av det økte matinntaket. Det trenger nødvendigvis ikke være en økt på gymmet, ta deg en skitur, en joggetur, dra ut å på aketur med familien eller kjør en sirkeløkt med egenvektsøvelser hjemme i stuen. 

Nå skal det visst spises igjen her. Vi snakkes! 

 

Smiiiiil Maren


5 kommentarer
    1. Flink! Skulle ønske jeg hadde muligheten til å trene, men det dessverre er jeg hos bestefar og bestefor med ingenting i nærheten. Skal bli godt å komme hjem til normale rutiner, vanskelig når trening er en del av hverdagen og ikke minst livstilen din 🙂

    2. Helt enig med deg!
      Foresten: hvor mange set,rep og runder gjorde du på denne økten? Lurer på om jeg ikke skal stjele den for i kveld 😉

    3. Hvor lang tid tar det å gå fra deg til solsiden ptsenter? og hvor langt er det å gå/jogge (strekning)

    4. Sofie: Vi hadde en ordentlig disko-økt i går, så vi gjorde litt forskjellig på alle. Alt etter hva vi følte for. men vi lå vel på ca 6-8 rep, 3 sett pr øvelse 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg