Dagen før dagen

Dette bildet er tatt i formiddag, i bakgrunnen ser dere leiligheten min. For dere som ikke er fra Kr.sand så kalles dette området bystranda eller tangen. Dette her ser ikke akkurat ut som 23 desember gjør det vel? Temperaturen ligger på rundt 5-6 grader, og solen stråler. Det er til og med litt grønt på gressplenene rundt omkring. For en løpejente som meg så er jo dette drømmen, selv om jeg aller helst skulle ønske at vi fikk en hvit jul. 

Dette strålende været passet perfekt i dag, jeg hadde nemlig avtalt en rusletur med en god venninne og hennes nye lille hundevalp. Hun har kun hatt den i 6 uker, og den er bare så utrolig søt. Jeg synes denne rasen er så sjarmerende, de ser jo bare så kule ut. Hver eneste person vi møtte kommenterte lille Oscar. Det kommer ikke så godt frem på bildene, men han er virkelig bare så bitte bitte liten. Han snubbler litt når han går, og er ordentlig valpete. Etter ca 10 minutter ble han så kald at hele den lille kroppen ristet og skalv. Jeanette løftet han opp, og holdt han i armene sine, men det hjalp ingenting. Oscar fortsatte å pipe og ynke seg. Først når han fikk krype helt inn i jakken til matmor var han fornøyd. For en herlig liten sak, jeg ble så sjarmert!! 

Resten av dagen har gått med til julekos i sentrum. Jeg traff en god venninne på cafe, og satt å skravlet med henne over en kopp kaffe, før vi dro rundt å tittet litt i butikker. Etterpå møtte jeg mamma for enda litt mer handling, blandt annet masse masse juelgodt, julehefter og slike ting som må være i hus før julaften. Nå er jeg på plass hjemme hos mine foreldre, og vi sitter her i stuen alle sammen. Juleprgram på tv, fyr i peisen, og masse godt på bordet. Alle er iført joggebukse, og myke klær. Det er en herlig ro i hele huset, og jeg kjenner at jeg slapper så godt av. Jeg må smile litt når jeg titter bort på familien min, tenk at det går ann å bli så glad i noen. Jeg føler meg så heldig. Jeg skal innrømme at tross mine 25 år, så er jeg litt spent for i morgen. Det er en herlig barnslig følelse, som jeg håper aldri forsvinner. Den er så god! I morgen blir det garantert tidlig opp, og tusle ut i sofaen med dyna. Julesokk og de faste tv programmene, julegrøt og fyr på peisen, lave skuldre og bare kos. Ååå som jeg elsker jul! Jeg regner med det er flere som gleder seg? 

Jeg titter garantert innom i morgen også, men jeg vil få ønske dere alle en riktig god jul. Jeg håper dere får en magisk dag fra start til slutt. Nyt hvert minutt, plutselig er det over. Ta vare på øyeblikkene, og kos dere. 

 

Smiiiiil Maren


 

4 kommentarer
    1. Det var ikke mye jul over det øverste bildet! Ser heller ut som det er tatt på et feriested sør i Europa! Godt at det blir julefeiring selv om snøen mangler 😉 Det er ikke mye julevær i Sandefjord heller, men stemningen er her ihvertfall!
      Håper du får en riktig fin dag i morgen sammen med de du er glad i! Juleklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg