10 kg baby!

I dag dro jeg på trening helt uten energi, og med en slapp og litt kjip følelse i kroppen. Jeg kjørte en lett cardio økt som ikke gav meg spesielt mye. Aldri har powerwalk i motbakke vært så tungt. Slike økter irriterer meg litt, når det liksom aldri løsner. I ren frustrasjon hoppet jeg opp å tok et par chins, som gikk overraskende lett. Det var da jeg fikk ideen om å teste ut Chins med ekstra vekt. Jeg hektet på meg 10 kg ekstra i beltet, pustet dypt et par ganger, og bestemte meg for at dette skulle bare gå – samma hva! Jeg samlet alt jeg hadde av krefter, og boom – opp kom jeg! For en utrolig herlig følelse av råskap og mestring. Den der trengte jeg i dag! Jeg kjørte et par til etterpå med 5kg i beltet, og da fikk jeg opp repetisjonsantallet litt. 

Fy søren så gøy det er med fremgang på trening. Det viktigste er å tørre å gutse på litt innimellom, hvis man ikke gjør det, så finner man jo faktisk ikke ut hva som ligger der av potensiale. Så kjør på folkens, jeg oppfordrer herved alle mine spreke lesere til å øke litt på en eller annen øvelse på neste treningsøkt. Samme hvilken øvelse, og samme hvor mye du øker, bare sørg for at du tørr å prøve!! Legg veldig gjerne igjen en kommentar her på bloggen om hvilken øvelse du kjørte, og økningen du hadde. Her skal ingen henges ut hvis det er ubehagelig, så skriv gjerne feks: økte med 2 kg i skulderpress, eller økte ett hakk lenger ned på legcurl apparatet. ALL fremgang teller, så kjør på folkens. Jeg heier på dere, og gleder meg stort til å lese om progresjonen deres.

 

Smiiiil Maren 


9 kommentarer
    1. Så flink du er! Ha en flott kveld! 🙂
      Utrolig fin blogg du har forresten! Jeg begynnte selv å blogge igjen etter en lang pause, og blir veldig glad om du vil ta en titt <3

    2. Du er rå, og jeg får motivasjon fra deg!
      Jeg hadde maks benk på 40kg for en god stund siden, og nå har jeg begynt å trene med 40kg på 6*4. jeg bestemte meg derfor for å prøve å makse igjen, og da klarte jeg 60kg. Da fikk jeg en veldig god følelse og jeg kjente mestring. Det er sånne følelser som får meg til å fortsette!

    3. Weee! Så morro 😀 Hadde akkurat samme følelsen idag, etter at jeg endelig kom meg ned i pistol squat, og økte til level 14 på intervallene! Man får nesten lyst til å droppe juleferie, og bare kjøre på. Haha.
      Klem fra meg

    4. Du har en féminin sterk rygg som ikke er for v-formet? er det noe du prioriterer/unngår av ryggøvelser for å oppnå dette?
      Karoline 🙂

    5. Jeg økte med 15kg på markløft! Har hele tiden følt at jeg tok for lite, fordi jeg merket aldri noe spesielt etter øvelsen, men da jeg la på de 15kg skal jeg love deg at jeg kjente det etterpå! Var deilig å kjenne at kroppen er sterkere enn det jeg trodde 🙂

    6. Så morsomt med fremgangen din! I dag testet jeg pull.up. Jeg økte fra 12 repitisjoner til 14 :O Er kjempestolt over meg selv nå! Feirer med god mat 🙂 Ha en god jul videre.

    7. Ååå de skoene er så fine!! Har prøvd å finne hvor de selger dem, men finner dem ikke i blå :/. Vet du hvor man kan få tak i dem? Til slutt, hva synes du om skoene :)?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg