Dagens tips: Smoothie

God morgen hjerter. Det er jul overalt, julekaker, julegløgg, julegodteri, fet julemat og kos. Alt det er helt fantastisk, men for min del så kjenner jeg at det er utrolig godt å starte dagen med noe lett og friskt som står litt i kontrakt til all den tunge julematen. I dag har jeg lyst å tipse dere om jordbærsmoothie enten som frokost, eller som et friskt mellommåltid mellom all julekosen. Jordbærsmoothie kan man lage på uendelig mange måter, og jeg varierer min hele tiden. Jeg bruker alltid noe som er frossent, en form for frukt/bær, en variant av yoghurt/kesam og noe væske.

Min favoritt er: 

  • To gode håndfuller med frosne jordbær
  • To beger yoplait vanilje yoghurt 0,0%
  • To gode ss med mager kesam – for økt proteininnhold 
  • Appelsinjuice til du får en fin konsistens – Uten tilsatt sukker. Gjerne ferskpresset

 

Da er dagen i gang for min del, og med en frisk smoothie i magen er jeg sart klar for en liten treningsøkt før det blir bytur for litt julegaveshopping og kos med en veninne. Jeg håper dere nyter førjulstiden, og klarer å senke skuldrene. Husk at denne tiden skal være hyggelig, og det er vanskleig å nyte med skuldrene opp under ørene. Senk skuldrene, pust med magen, og kjenn hvor heldig du er som har noen å feire jul sammen med. 

 

Smiiiiil Maren


1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg