It´s that time of the year

Ååå, i dag våknet jeg opp med litt julestemning og det var så herlig. Helt mørkt ute, julelysene på verandaen min lyste, og på radioen spiltes O helliga natt, og det var alt som skulle til for meg. Så i dag har jeg lyst å starte dagen med å dele noen av mine juleinspirasjonsbilder med dere. Dette representerer mitt humør i dag. Nå er det bare 5 dager til jul, og jeg gleder meg så utrolig mye.

I dag skal jeg ut å fikse de siste julegavene, spise julelunsj med en god venninne, ha et par Ptkunder, og ellers bare gå å kjenne på denne deilige før-juls-spenningen.Jeg kjenner at jeg føler litt på en barnslig glede rundt dette med jul. Det er så koselig! I min familie har vi noen faste tradisjoner, hvert år må jeg: 

  • Lang, koselig julefrokost med hele familien
  • Julemusikk som spilles i bakgrunnen hele dagen
  • Se tre nøtter til askepott, iført pysjamas, med dyna i sofaen, mens jeg spiser pepperkaker.
  • Lese julehefter (jule-tegneserier) og spise julegodteri
  • Julegudstjeneste i kirken 
  • Risengrynsgrøt med mandel, og marsipangris til den som får mandelen 

 


  • Hva er dine faste juletradisjoner?
  • Hva gir deg julestemning, og hva må du gjøre hver julaften? 

 

 

Smiiiil Maren


6 kommentarer
    1. Mine “jule-musts” er å spise koselig julefrokost i pysjen, for deretter å innta sofaen og se tre nøtter til Askepott- så klart! Og drikke Arendals julebrus- den beste og smake på julekakene. Har innført tradisjon med samboeren: julekonsert med Oslo Gospel Choir og spise på restaurant etterpå. Det gir julestemning, de har så mange fine julesanger! I år er det “Mariavise” som jeg helst må høre hver dag. Har en tradisjon på jobb også, som gir meg masse glede- stelle i stand julebord for pasientene. (Er sykepleier) Noe av det hyggeligste jeg gjør på jobb. Når jeg i tillegg får dyttet innpå et ukjent antall kilo pepperkaker- ja DA er det jul!! God jul til deg, og takk for en flott og inspirerende blogg! Hilsen Kjersti

    2. Så mange fine og inspirerende julebilder.
      Det aner meg at du har funnet dem på WeHeartIt? Hva heter du der? Jeg vil gjerne følge deg 🙂

    3. da det ikke er gps på pulsklokken din, hvem app på telefonen bruker du for å se hvor langt du har løpt? 🙂

    4. Anonym: Jeg bruker ikke GPS 🙂 vet at jeg løper ca en mil på en time 🙂 eller så løper jeg inne og da ser jeg på tredemøllen, og hvis ikke så kan man bruke apper som: edmondo, eller sports tracker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg