Day Two

I dag kjørte jeg på med andre økten på mitt nye styrkeprogram. Jeg er god og støl i stumpen enda, men “heldigvis” stod det ikke noen spesifikke rumpeøvelser på dagens plan. Bakside lår derimot, fikk virkelig kjørt seg. Jeg har bare en ting å si: Myo rep på rygghev med ekstra vekt = krampe i hamstrings. Denne økten tok vesentlig kortere tid enn dag 1, og jeg følte en god flyt gjennom økten, med god kontakt på hver øvelse. Jeg jobber opp styrken i markløft, og i dag lekte jeg meg på 70kg. Styrken kommer sakte men sikkert tilbake, og det er utrolig gøy å se. For min del handler det nok egentlig ikke så mye om fravær av styrke, men heller fravær av selvtillit relatert til egen styrke. Jeg har ikke helt troen på at jeg kan løfte tungt, og holder meg selv tilbake i progresjonen på vektene fordi jeg rett og slett ikke tørr. Det er fordelen ved å nå følge et opplegg som noen andre har satt opp, da kjører jeg på med tyngre vekter, og får automatisk en mye bedre progresjon. Artig det der altså! 

– Det kan selvfølgelig også være at jule-risgrøten jeg spiste til frokost gav meg litt ekstra power.

Dagens økt så slik ut: 

  • Markløft – et tungt sett med 3 reps, etterfulgt av to lettere sett.
  • Dips – Bodyweight
  • Lårcurl
  • Pull ups – Bodyweight (uten strikk)
  • Rygghev – Myo
  • Push up – Bodyweight
  • Sidehev – Myo

 

Ellers har jeg brukt hele dagen til lesing, kjære vene for et liv. Dagens lesing har foregått hjemme hos familien, og jeg har blitt løftet opp med nydelig mat, gode klemmer, positive ord hver gang eksamensangsten har meldt seg. Hva skulle jeg gjort uten dem, skjønneste familien. Nå er bøkene pakket vekk for kvelden, og jeg har tatt en lang deilig dusj, og skal bare krype opp i sofaen, se på serier og slappe helt av. 

Har dere hatt en fin dag? 

 

Smiiiiiil Maren

 

6 kommentarer
    1. Mette:
      For eksempel: Hip thrust:
      50 kg (den vekten du trener med) * 12 repetisjoner, 10 sek pause, 5 repetisjoner, 10 sek pause 5 repetisjoner,…. Helt til du ikke klarer flere. Så her kan du havne fra opp med alt fra 2- 5 sett ut i fra dagsform. Dette kalles for Myo reps 🙂

    2. Hei:-) Må bare si at du ser så flott ut 😀 <3 Frisk, sterk og sunn:) Så for en stund tilbake at du fikk hjelp fra Strongbody? Har du sluttet med det samarbeidet? Ønsker deg en fortsatt sprek og fin uke:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg