Day One

I går gjennomførte jeg første økten på det nye WebCoaching-programmet fra Yngvild. Programmet er variert, og veldig anderledes. Oppsettet er avansert, men genialt, og det føles så utrolig riktig for meg. Jeg surret litt rundt da jeg måtte bruke litt tid på å forstå noen av tegnene og begrepene. Når belastning er oppgitt i med ulike tegn, tall og prosenter så måtte jeg tenke meg litt om før det gav mening for meg. Jeg kjørte også en del Myo-reps, og også dette måtte jeg sette meg litt inn i på nytt. Jeg vet hva det går ut på, men ikke kjørt det noe særlig selv, og alt man ikke har testet selv er litt utfordrende i starten. Økten endte dermed opp med å vare i nesten halvannen time. Jeg tenker at når programmet sitter litt bedre, og jeg har full kontroll på rep,set og belastning så kjører jeg gjennom på under en time. Jeg liker effektive økter, som ikke tar for lang tid. 


Foto:Mats Grimseth

Dagens økt så slik ut: 

  • Knebøy – et tungt sett med få rep, droppe 5%, og øke reps. 
  • Pullups – uten strikk/assistanse. 
  • Skulderpress – relativt få rep, tunge vekter
  • Splittbøy med fremre ben elevert – høyrep
  • Omvendt roing – høyrep 
  • Hipthrust – Myo reps

 

Programmet inneholder noen komplekser også, men de skal jeg lage et eget innlegg på, med bilder av hver øvelse. Deler dette med dere i løpet av uken. Jeg har så treningsverk i rumpa i dag at jeg har problemer med å bevege meg. Det er lenge siden jeg har kjent på slik stølhet, men jeg ønsker den hjertelig velkommen. Fy søren så gøy det er med nytt program, og ny motivasjon. Jeg gleder meg til fortsettelsen 

 

Smiiiil Maren


11 kommentarer
    1. Flink du er! Er så inspirerende å lese bloggen din! Jeg jobber m å bli frisk fra en spiseforstyrrelse. Og syntes det er ganske så imponerende at du har en så bra balanse mellom trening og matinntak. Du er et utrolig bra forbilde! Og du har alltid så inspirerende bilder. Best av alt, du er alltid positiv! Ønsker deg en flott søndag videre! Stå på! :)<3

    2. Isabelle: Først og fremst så sterk og flink du er som har tatt opp kampen for å bli frisk. Det skal du være så stolt av. Bare det at du faktisk skriver det her i en kommentar er kjempe tøft av deg. Jeg synes du er modig 🙂 Tusen takk for fine ord, det betyr mye å høre at jeg kan være en inspirasjon for deg i det du går igjennom nå. Jeg heier på deg hele veien 🙂 God klem M

    3. Ingrid: Tips er å Google ting man ikke vet hva er 🙂 Jeg skal forklare det nærmere i neste innlegg. Men som sagt, smart tips å vare Google det 🙂

    4. Blir så inspirert av deg! Jeg har et lite spørsmål til deg. Jeg vet at du ikke teller kalorier eller slikt, men jeg gjør det. Tror jeg har en form for spiseforstyrrelser. Jeg trenger virkelig hjelp av deg. Jeg er veldig opptatt av at jeg må trene mye og lenge og spiser deretter. Hvordan skal jeg komme meg ut av en slik tankegang. I tillegg tenker jeg på hvor mye kalorier det er i alle slags matvarer og hodet mitt tenker på mat og trening hele tiden. Tusen takk på forhånd 🙂 Stor klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg