Strech & Study

Jeg har virkelig ikke ro i kroppen til å sitte å lese til eksamen time etter time. Jeg holder på å gå på veggen snart. Friske nye roser og en liten strech i sofaen gjør det litt bedre, men bare litt. Fy søren som jeg gleder meg til å bli ferdig med eksamen, og endelig ha litt fritid igjen. Enn så lenge får jeg gjør det beste ut av det. 

Jeg har faktisk kost meg litt her i dag også, med gode matpauser, og snacks-skåler. Er det ikke rart hvordan mat blir høydepunktet på slike lesedager. Hjelpes så mye man dytter i seg når man sitter å leser. Hehe. Jeg må nesten le av hvor mye rart jeg har klart å spise i dag. Det er godt jeg er en aktiv person, ellers kunne denne eksamensperioden ført meg seg skremmende mange kose kg. Haha. Noen som kjenner seg igjen i denne eksamen-kjede-spisingen? Jeg er så fasinert av dem som bare går helt inn i sin egen verden, og kobler ut alt annet, fokuserer kun på pensum og ikke lar seg villede av mat, andre personer eller sosiale medier. Jeg kommer nok aldri til å bli en av dem, men jeg må si jeg beundrer dem! 

 

Smiiiil Maren

6 kommentarer
    1. Klokke e et mareritt i eksamenstider, spesielt når man begynner å telle minuttene. Noe jeg fant ut var lurt, er å kjøpe seg et sånt timeglass hvor det renner sand. Snu den på hodet, les og jobb effektivt til alt er i bunnen. Snu deretter andre vei, og unn deg avslapping, stretching, yoga, trening, nettsurfing eller no mens det renner den veien. Blir nesten likt effektive intervaller;) Og du slipper å bli gal av tallene på klokkeviseren, og alltid føle at du henger etter. Bare et lite tips;)

    2. hei! håper du kan svare på denne kommentaren, ser veldig opp til deg! jeg er en jente på 17 år som trener 5-6 dager i uka og elsker det. jeg spiser som regel bare sunt (vet jeg kunne unnet meg litt mer, og tar det som det kommer helt fint:) ). jeg vet ikke helt hva jeg lurer på, men det er vel det om jeg kan spise så mye som jeg gjør når jeg bare spiser sunt. føler jeg spiser veldig mye, men det er vel greit når det er sunn mat? veier ca 52 kg og er 168 cm høy. hvor mange kcal skal jeg ligge på? vet det er kalkulatorer på slikt, men vil gjerne høre det fra deg, hehe 🙂

    3. Kjenner meg alt for mye igjen i eksamen-kjede-spising… Syns på en måte føler jeg det som om energien får et lite boost, for energiunderskudd og eksamenslesning er litt kjedelig sammen. Men er jeg flink å får i meg væske så funker jeg ganske greit, til tross for cravings på å spise ganske ofte. Lykke til med eksamen 🙂

    4. Jeg kjenner meg absolutt igjen i denne kjede-spisingen. Jeg stapper i meg både ett og annet når jeg øver til prøver og også under selve prøven. Heldigvis vet jeg at kroppen min har godt av næringsrik mat. Derfor spiser jeg ting som bær, bananmilkshake, nøtter, frukt, yoghurt osv. Jeg prøver å ha mindre mat med meg på prøver sånn at jeg konsentrerer meg om det jeg skal. Så spiser jeg heller en litt kraftig frokost:)

    5. hei, jeg har lyst til å fortelle deg noe, men føler det blir veldig personlig, kan du svare og leser du mail? unødvendig å sende en lang mail hvis jeg ikke får svar, eller at den ikke blir lest? 🙁

    6. Haha, du er ikkje åleine! Story of my life 😉 Viktig med litt små gleder i eksamenstiden…
      Har du noen gode lesetips og teknikker for å lære stoffet? Sliter litt med at eg kan sitte å lese i fleire timer, og så plutselig går det opp for meg at eg har ikkje peiling på ka eg har lest…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg