Upper-body workout

Både i dag og i morgen har vi obligatoriske forelesninger kl 08.15 på morgenen, samtidig som jeg har fulle ettermiddager og kvelder. Det betyr at skal jeg få unna treningen må det skje 
tidlig. I dag var jeg på plass på gymmet kl 06.30, og det skjer virkelig ikke hver dag. Tross en rimelig trøtt kropp, fikk jeg dratt meg gjennom en ganske så god styrkeøkt, med fokus på overkropp. Dagens økt så slik ut: 
  • Pullups med strikk + ringer
  • Nedtrekk
  • Brystpress / pushups 
  • Skulderpress / sidehev 
  • Triceps / biceps 

 

Det er utrolig deilig å trene tidlig, bakdelen er bare at når man ikke er vant til det så blir man ganske så trøtt utover dagen. Jeg sitter her med nesa ned i kaffekopp nr fem for dagen, og prøver å komme meg gjennom litt sykepleiepensum. Jeg har satt meg på jobb for å lese, og det er så hyggelig for da har jeg direkte tilgang på spreke, energiske, og blide mennesker bare jeg åpner kontordøren. Perfekt med slik positiv energi i lesepausene. 

I kveld blir det en rolig Yoga time. Timen går ganske sent, og det er så godt å ha en slik avslutning på dagen. Man føler seg så rolig og harmonisk i kroppen. Jeg må le litt av meg selv som skryter så av denne yogaen, jeg som alltid har sett litt skrått på disse sære yoga folka og trekt litt på smilebåndet, og nå er jeg plutselig blitt hekt hekta selv. Det viser jo bare at man skal ikke dømme noe før man har testet selv. 

Hva er deres planer for dagen? 

 

Smiiiil Maren


9 kommentarer
    1. Du er god da som kommer deg opp 🙂
      Jeg har som mål å stå opp nå 06-07 hver morgen bare for å få en god rutine. Starte dagen med en tur eller styrkeøkt – det gjør underverker 😀
      Idag skal jeg faktisk prøve ut pilates for første gang, med Nina 😀 Håper det blir bra! Jeg gleder meg hvertfall 🙂

    2. Kjører du noen ganger nedtrekk med smalt grep? Jeg syntes ryggtrening er vanskelig pga jeg syntes en muskeløs ,sterk rygg er feminint og pent, men jeg vil ikke ha den for brede v-formen. Har du noen tanker om hvilke ryggøvelser en bør prioritere da?
      Tusen takk for svar.
      Karoline 🙂

    3. Heihei 🙂 Trener ofte på morningen selv før frokost, men da blir det kun intervaller, for da blir jeg ikke like fort sulten. Så når du trente styrke i dag tidlig, spiste du eller drakk du noe først?

    4. Bra jobba! jeg er imponert over folk som klarer å dra seg til treningssenteret så tidlig på morgenen. Selv om jeg våkner relativt tidlig er jeg (ennå) ikke istand til å foreta den slags strabasiøse krumspring på morgenkvisten. Men kanskje en vakker dag 😉 Jeg har egentlig ingen unnskyldning for å ikke trene heller, da det står en ellipsemaskin i kjelleren som fint kan brukes – hver dag! :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg