Skogtur, styrke og fredagskos

Åå dette har vært en så fin dag. Er det ikke rart? Etter den nedturen i går, så kommer det en så herlig dag i dag. Jeg tror noen ganger at det er lurt å åpne litt opp og fortelle noen at man har en litt tøff dag, det blir jo så mye lettere da. Dagen i dag har altså vært kjempe fin. Jeg startet dagen tidlig med en lang skogtur med nydelige Kristina min og lille Milo, vi trasket i vei og kom oss helt opp til toppen av Holmekollen. Svetten silte, vi pustet og peste – men opp kom vi. For en start på dagen og ikke minst helgen. 

Senere dro jeg på kjøkkenskapet, og koste med der med en stor kyllingsalat og litt jobb etterfulgt av en shoppingrunde med min vakre stylist venninne fra København. Jeg endte opp med tre nye antrekk (!!) Jeg som kun går i treningsklær, og egentlig ikke er så veldig fan av å kjøpe vanlige klær. Vel det fikk Celine ordnet på i dag for å si det sånn. Utrolig gøy. Vi avsluttet med en kaffe, før jeg pilte opp på Solsiden for litt mer jobb og en styrkeøkt. Programmet har jeg lovet å dele med dere, og her kommer det. Jeg kjørte fullkroppsprogram med følgende øvelser: 

  • Pullups med strikk 
  • Nedtrekk bredt grep
  • Knebøy 
  • Strakmark 
  • Skulderpress / sidehev 
  • Triceps pushdown / biceps curl 

 

Nå det står skråstrek så betyr det at jeg gjorde øvelsene i supersett. En fin økt på hele kroppen. Jeg kjørte 8-10 repetisjoner, 3 sett pr øvelse. Dette tok i underkant av en time. 

Nå er tacoen på bordet, og jeg er klar for fredagskveld med Idol, senkveld og kos. Det er så godt med helg, spesielt fredagskvelden synes jeg er helt magisk. Fri de to neste dagene, og bare velstand. Jeg skal bruke denne helgen til å prøve å ta igjen litt skole ( ja jeg henger allerede langt etter, det skjer så alt for mye annet spennende som stjeler all min planlagte studietid) trene og ellers bare ta dagene som de kommer. Jeg elsker å gå inn i helgen litt planløs og heller gjøre ting litt spontant. 

Hva skal dere i helgen da?

 

Smiiiil Maren


13 kommentarer
    1. Hellandussan så fin Milo! Det er så friskt og skjønt å kunne trimme ute i skog og mark og nyte frisk luft og vakker natur i stedet for å kun benytte seg av folksomme og travle treningssentre 🙂

    2. det virker som du bare spiser tacosalat og kylling til middag? stemmer dette, eller kan du komme med oppskrifter og bilder av andre middager? hvor mange måltider spiser du i løpet av en dag?

    3. hei. hvor mange pt-kunder har du i uken? er du bare en sånn personlig trener som setter opp et styrkeprogram til nye utøvere på treningssenteret eller..?

    4. Ida: Haha, Taco stemmer nok, men kylling har jeg ikke så ofte? Taco har jeg sikkert 4 ganger pr uke, fordi det er det beste jeg vet 🙂 Ellers spiser jeg veldig mye fiskekaker, eller laks. Jeg er også utrolig glad i sushi, eller Marens miks som jeg kaller den. det er en slags wok. Jeg er kanskje litt ensformig i matveien? men det er altså slik jeg liker det 🙂

      Jeg spiser frokost, lunsj, mellommåltid, middag, kveldsmat også litt snacks innimellom (eks: frukt, nøtter, proteinbarer, skyr osv )

    5. Anonym: Jeg har kun 4 faste kunder nå, og skal heller ikke ha så veldig mange flere. jeg er fulltidsstudent så PT er kun en eltidsjobb. I tilegg følger jeg opp en god del jenter med kosthold. Nei jeg er ikke en sånn Pt 🙂

    6. Hvor mange kilo kjører du på de forskjelloige øvelsene? Jeg er ganske sterk og tror jeg er like sterk som deg, eller hakket sterkere 🙂 derfor vil jeg prøve en maren økt!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg