Time-out

Nå skal jeg være litt ærlig med dere. Vi har alle våre perioder hvor vi føler at ting butter litt i mot, og vi føler det blir litt vel mye på en gang. Jeg har en slik periode nå, hvor jeg ikke føler jeg strekker til på noe som helst. Jeg stresser meg selv med tanken på alt jeg skulle gjort, som jeg ikke får gjort og skaper et unødvendig kaos inni mitt eget hode. I går følte jeg for en total time-out, og vet dere hvordan jeg gjorde det? Jo det skal jeg fortelle dere. Jeg tok på meg joggebuksa, tente lys, senket skuldrene og stupte ned i godteskåla. På en helt vanlig torsdag. 

Var det smart? Kanskje ikke, men i går var det akkuat det jeg trengte. Jeg endte opp med mageknip, og litt dårlig samvittighet. I dag velger jeg å skyve den samvittigheten lang langt bort, den følelsen fører absolutt ingenting godt med seg. Kanskje var det tullete å stappe i seg en haug av godaker for å prøve å rømme fra stresset, men noen ganger føles det veldig godt å være litt tullete. Kanskje er det flere av dere lesere som kan kjenne seg igjen? I dag er en ny dag, og i tilegg er det fredag. Helgen skal fylles med familiekos og hygge med venninner. Jeg gleder meg. 

Hva er deres planer for helgen? 

 

Smiiiiil Maren


17 kommentarer
    1. Dette er grunnen til at jeg ELSKER bloggen din. Takk for at du deler sånn her! Du fremstår som veldig flink, så det er litt godt å se at du også har behov for å bare stupe i godteriskåla og ta en skikkelig timeout av og til. Takk Maren. Du er en helt unik blogger, og jeg er så glad for denne bloggen.

    2. Så bra at du deler dette:) kjenner meg igjen i mye av det du skriver i dette innlegget og det er jo godt å vite at andre også har det sånn av og til! Du er et godt forbilde.

    3. Hei! Hvordan lager du pannekakene på bildet? Du trenger ikke ha dårlig samvittighet, dette er grunnen til at du er så manges forbilde!

    4. Det er det der som er ordentlig SUNT! det å kunne ta pause og unne kroppen det den skriker etter iblant!
      Dårlig samvittighet, akkurat som du sier, fører ingenting godt med seg!
      Det er så utrooolig viktig å lytte til kroppen! deilig å se at det er noen som har skjønt det.
      Digger bloggen din, tuusentakk for at du er den du er! min store inspirasjon !

    5. Du altså, ingen grunn til å ikke like både deg og bloggen. Når du deler disse dagene i tillegg blir alt så ekte, og det er ikke lett å tro at livet ditt er perfekt, at du, uansett hva som skjer, svetter rumpa av deg – det elsker jeg!
      Jeg selv får ufattelig dårlig samvittighet om jeg stapper i meg bare litt, uansett når det måtte være, onsdag som lørdag. Det er jo ikke sunt på noen måte å være slik, det vet jeg jo, men lysten etter den stramme fine kropen har tatt over, og en “perfekt” fasade er noe jeg føler jeg må opprettholde for de rundt meg når jeg først har startet. I starten, for 3-4 år siden fikk jeg jo kommentarer som “så flink du er da, det hadde ikke jeg klart”, mens sannheten egentlig er at kaker kan jeg som oftest ikke spise fordi jeg er alergisk mot egg, og godteri har jeg aldri vært noe glad i, og jeg blir rett og slett kvalm av det søte, derfor drikker jeg heller aldri brus, fordi det er søtt og fordi jeg blir dårlig av kullsyre. Potetgull derimot er jeg veldig svak for, var i hvertfall. Fristelsen er der i ny og ned, men er jeg hjemme og mamma har satt frem potetgull til seg selv og brodern tør jeg rett og slett ikke å ta noen flak, hva tror de vel om meg da? Det er skikkelig tåpelig, og en forferdelig vanskelig situasjon å være i. Svigermor er i tillegg utdannet konditor, og alle i kjærestens familie er over gjennomsnittet glad i is og kaker. Det er alltid noe som kan feires, ikke sant? Hun blir rett og slett skuffet og i dårlig humør om jeg ikke tar litt is eller kake, og glemmer hele tiden at det er egg i alt hun serverer meg, både i kaker og is, mange av istypene i hvertfall. Jeg er veldig glad jeg kan si “beklager men jeg tåler ingenting av det som er her, men ikke tenkt på det, jeg har det helt fint! :-)”, men samtidig føler jeg meg som den særingen som aldri spiser noe på familiesammenkomster.

    6. Om jeg kjenner meg igjen da! Du er så ærlig!
      Det som er med meg er at “perioden” har gått over ett år nå.. Jeg er skada i ryggen, fått ny prolaps som vil si jeg ikke kan drive med det jeg elsker- både volley og styrke! Alt butter så imot. Jeg skal si det gjør noe med deg å ha konstant vondt:( det bare baller på seg og jeg er i en dyyyp grop som jeg aldri føler jeg kommer meg opp av! Har ikke aning på hvordan jeg skal klare å snu dette her:(
      Takk for at du deler! Du er gull!

    7. Takk for at du er så ærlig med oss, Maren. Tankene du ofte deler er noe jeg tror enhver av oss kan føle på i blant -samtidig er du flink til å spre energi, positivitet og glede gjennom denne bloggen – men det er denne gode “balansen” du har. Det er ofte jeg tar meg selv i å titte innom her når humøret trengs å å løftes noen hakk – takk!
      Ønsker deg en super helg!

    8. Spist er spist 🙂 Det har liten hensikt å irritere seg over dette dagen etterpå. Jeg velger å tro at du koste deg med hver enste bit? 🙂

    9. Usunt?! Langt ifra! Det er dette som er toppen av sunnhet! avslappet forhold til mat. Godis når kroppen sier den trenger det, brokkoli når det er det kroppen ønsker. Naturlig og bra for alle og enhver. Det er så fint at du tør vise disse sidene av livet også. Mange trenger å se at dette er HELT OK!
      Livet er ikke kun torsk og brokkoli. Livet er å leve!

    10. Sånne dagar som detta er lov, det er det som er sunnt. Gje kroppen det ein trenge, og et med god samvittighet. Du har ein utrulig inspirerande blogg som eg er inne å lese kvar dag. Sjølv skal eg unne meg ei godteskål med god samvittighet i helga 🙂 Ha ei gin helg Maren!

    11. Jeg kjenner meg så altfor godt igjen, og gjör det stött og stadig! Og jeg liker det faktisk veldig godt.
      Men jeg mangler guts til å blogge om det, så all ære til deg for det!
      <3 jeg koser meg med bloggen din

    12. Dette var akkurat det innlegget jeg trengte! Sitter å sipper over at dagens økt ikke ble noe av pga. skade, så kommer dette innlegget og viser meg at , det faktisk er helt greit med pauser og utskeielser innimellom! Takk for at du er deg og deler slikt. Du er en super stor inspirasjonskilde <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg