Pakke i posten

Sponsede produkter

Det gøyeste jeg vet er å finne hentelapp i postkassa, og i forrige uke dumpet det en finfin hentelapp ned i min postkasse. Jeg løp til posten samme dag, og der fikk jeg en stor pakke med Proteinfabrikken som avsender. Pakken inneholdt noen av mine faste forbruksvarer og noen spennende freshe nyheter. Sukkererstatning er rett og slett sukker uten kalorier, og jeg bruker dette hver eneste dag, både på havregrøten min, over cottage cheese eller i alle andre retter jeg vanligvis ville brukt sukker. Jeg fikk også påfyll av omega3 kapsler. Jeg tar omega 3 hver eneste kveld, hele året, men jeg er spesielt påpasselig nå på høsten. Jeg tror faktisk at dette er noe av grunnen til at jeg så utrolig sjeldent er syk. 

Pakken inneholdt også en super fresh knall rosa treningsbag fra Better Bodies. Jeg forelsket meg i denne baggen ved første øyekast, og den måtte bare klikkes hjem. Baggen er i et vanntett materiale, noe som passer perfekt nå som vi går inn i en periode med litt mer ustabilt vær, med både regn og etterhvert snø. Baggen er god på ryggen, og jeg har allerede prøvd å sykle med den. Den har flere justeringsmuligheter slik at du kan få den til å sitte ordentlig godt på.  

Ingen pakke uten litt nytt til treningsgarderoben. Blonde destroyer er et nytt merke hos Proteinfabrikken, og da må man jo selvfølgelig teste dem ut. Jeg har jo en favoritt i den svarte Better Bodies tightsen med sløvskrift, så vi får se om Blonde Destroyer kan bli en like stor favoritt. Ny kul topp fra Better bodies måtte også med, den er i et deilig mykt stoff, og jeg bestillte den i en størrelse større enn jeg vanligvis bruker fordi jeg vil ha den litt løs.

Når det gjelder hanskene må jeg trekke litt på smilebåndet, jeg synes nemlig det er litt harry å trene med hansker ( håper ikke jeg trøkker noen på tærne nå) men jeg ser at jeg faktisk er helt nødt å gjøre noen tiltak hvis jeg skal fortsette å kjøre så mye pull-ups som jeg gjør nå. Hendene mine er fulle av træler,og det ser jo virkelig ikke bra ut. Det gjør også ganske så vondt. Så nå skal jeg gi hanskene et forsøk – men kun på pull-ups.  Kanskje noen av dere har noen tips til hva dere gjør for å unngå store træler og blemmer i hendene? 

 

Smiiiil Maren


11 kommentarer
    1. Enig med deg der Maren..Hansker er litt harry!! Træler i hånden må man tåle, litt må man lide for skjønnheten! ;P

    2. Line: Enig, men etter en hel helg med fotoshoot av egenvektsøvelser og uendelig anntall reps av pull-ups er blemmene blitt store, de sprekker og da har man åpne sår i hendene. Så dette begrenser treningen min fordi jeg faktisk ikke kan bruke hendene normalt. Synsmessig er det ikke så farlig, enig der, men når det går utover funksjonen – da må jeg gjøre noe 😉

    3. Å få pakke i posten er alltid like stas, for en fin pakke du har motatt denne gangen:)
      Håper du får en fantastisk dag fine deg

    4. Jeg bruker Skin Food fra Weleda som jeg kjøper på iHerb og det har virkelig reddet hendene mine etter alskens tunge markløft, ro-øvelser med stang og pullups 😀 Det er en allsidig hudkrem som kan redde til og med tørre albuer. Prøvde den på pappaen min, for han hadde de tørreste albuene noensinne, og de ble mye med en gang (vidunderkrem?). Etter hver eneste økt blir hendene mine litt tørre (og særlig nå som det blir kaldere ute) og får træler, men hver kveld bruker jeg hudkremen på hendene mine, og neste dag er de som nye. Pluss at jeg veldig sjelden får vondt i hendene mine etter at jeg jevnlig begynte å bruke kremen.
      Etter min mening er ikke hansker smart å bruke da det gir deg dårligere grep. Pluss at hansker vil ikke skåne hendene dine, for trener du såpass tungt, vil hendene dine lide uansett. Hanskene forhindrer mer at du får åpne og blodige sår, som jeg i starten av treningene mine slet veldig med. Er de av skinn, noe de som regel er, vil de også tørke ut hendene dine.
      Tar du vare på hendene dine, er flink med hudkrem og holder de myke (kanskje til og med bruker skrubb på dem), blir trælerproblemet mye mindre. Litt træler må vi regne med…;)
      Hvis det er bedre grep du er ute etter, siden du trener en del på Tufteparkene rundt omkring (sånn som jeg også har gjort i sommer), ville jeg gått for flytende magnesium. Det er som regel grepet som gir etter fremfor styrken og du bruker mer krefter på å holde igjen 🙂 Og fremfor vanlig kalk, blir det ikke noe særlig søl ^^

    5. Jeg bruker akkurat de samme hanskene og de er utrolig gode. Jeg klarer meg (nesten, hehe) ikke gjennom en styrkeøkt uten hansker. Jeg bruker de på markløft (mest for å få bedre grep), pullups, ryggdrag/roing, biscepcurl og andre diverse øvelser som krever at jeg bruker grep! 🙂

    6. Så mye fint:):)
      Har drevet å satt opp en treningsplan nå og prøver å finne en fonuftig balanse av styrke/kondisjon da jeg skal ned i vekt. Håper du gidder/ kan ta deg tid til å gi en liten tilbakemld *kryssefingrene*
      Tenker 4 – økter pr uke:
      man: spinning
      tir: stryke frivekter fullkropp
      ons. crossfit
      tor: cardio 1 time ( saltime på senter f eks spinning, pulse eller roligere som yoga)
      fre: styrke fullkropp
      lør + søn: fri
      Ellers så må jeg si tusen takk for at du sprer masse trenningsglede og motivasjon 🙂
      Hilsen Ida

    7. Det finnes et produkt som heter climb on. Det er utviklet av klatrere og leger for å lege såre hender. Tanken er at du kan smøre denne på og deretter climb on… Som klatrer selv sliter jeg ofte med sår og blemmer i hendene. Har egentlig tenkt det er prisen å betale, men litt lindring hadde jo ikke vært feil. Climb on er høykonsentrert fett som er laget av kun naturlige ingredienser. Koster 49,- for den minste, og de varer i en evighet! Jeg har hatt min i flere år og bruker den mye! Trenger ikke kun brukes på hendene, funker supert på ekstra tørre flekker, tørre lepper, gnagsår på hæl mm. Ellers smører jeg meg alltid godt med håndkrem før jeg legger meg om kvelden. Så får håndflatene lege over natten 🙂 da synes jeg eucerin uten parfyme med karbamid er den beste! Lykke til og ha en flott dag 😉

    8. Når trælene blir for store kutter jeg dem ned med en liten høvel ( kjøpt på Clas Ohlson) eller kniv. Jeg har fortsatt træler, men hindrer at de sprekker opp og blir til sår. Det har jeg ikke hatt på leeenge (og jeg gjør maaange øvelser som sliter på hendene..).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg