Tacosalat

Jeg lager middag til meg selv hver eneste dag, uansett om jeg er alene eller har besøk så lager jeg skikkelig middag. Hvis man bor alene så er det utrolig fort gjort at man dropper middagen og ender opp med brødskiver, knekkebrød, en skål havregrøt eller take away. Det er ingenting i veien med det , men hvis grunnen er fordi det er vanskelig å lage middag til en person så må jeg bare få lov å drepe den myten med en gang. Dagens middag er Tacosalat, som er perfekt som en-persons-middag. Jeg gjør det så enkelt som at jeg lager en diger salat på tallerkenen, så steker jeg kjøttdeig (ta en vanlig 400g pakke og del den i to, legg den andre halvparten i en pose og spar den til dagen etter, eller frys den ned) og topper salaten min med tacikjøttdeig. Som tilbehør har jeg mager kesam eller kvarg (svensk versjon av kesam), salsa uten sukker og speltlomper.

 Dette kan fint lages til flere personer. I helgen lagde Lina og meg tacosalat. Da lagde jeg bare opp to identiske tallerkner med salat, også stekte vi hele kjøttdeigen og fordelte halvparten på hver.  Vi hadde en pakke speltlomper til, også fyllte vi bare lompene fra tallerkenen. 

Tacosalat er i mine øyne den persone hveragsmiddag. Nå skal jeg straks kose meg med taco, og se på opptak fra alt det gøye som gikk på tv i helgen og som jeg har satt på opptak. Jeg innrømmer det lett, jeg er en skikkelig tvslave, og elsker mørke høstkvelder, med pledd i sofaen, tente lys og masse gøy på tv. 

Har dere hatt en fin dag? 

 

Smiiiil Maren


11 kommentarer
    1. Spiser selv mye “taco” i enn sunnere versjon enn mange, vel å merke. Tenkte bare å del en liten rett jeg ofte spiser. Laksewrap <3 Laks som er godt krydret og stekt i ovnen i sitron vann, pakket inn i speltlomper sammen med cottage cheese, cherry tomater og ruccola salat. Min favoritt middag, lunsj, kvelds og ja naaaam!

    2. Nam! Kan jeg spørre hvor du kjøper sukkerfri salsa? Er det Santa Maria som har dette produktet? Evt lager du selv?

    3. Elsker bloggen din!! (Måtte bare si det først, hehe). Hvilke Tv-program liker du best? Vi har nettopp fått oss tv etter 1 år uten, så er litt “lost” på programmer. Men følger med på 71 grader nord, alt for Norge og det meste på TLC er gøy! Hehe 🙂 Har du noen tips?
      Kan også anbefale å bruke kikerter i tacoen, jeg slenger det i stekepanna når kjøttdeigen er nesten ferdig før jeg tar på krydderet! Både godt for smaken og for studentbudsjettet! Et annet tips er ristede kikerter som “nachos” i tacosalaten – dødsgodt!!
      Klem Kari

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg