Mandagshandel

Ny uke, og ny en ny mandag. Jeg liker å bruke mandagene på å rydde opp litt, både i leiligheten, i kjøleskapet og i kalenderen. I dag startet jeg dagen med en tur i Baneheia med skjønne Kristina og lille Milo. Jeg elsker å starte dagen i skogen, det gir meg herlig energi og overskudd, og det passer perfekt på en ellers litt trøtt mandag. Jeg har vært bortreist hele helgen, og dermed var kjøleskapet mitt helt tomt. Jeg har derfor tatt en skikkelig mandagshandel i dag, og dette er min handlepose: 

Ellers har jeg fyllt denne dagen med andre typiske mandagsting. Jeg har vasket klær, ryddet litt i leiligheten, handlet inn friske roser, og vært en tur på trening. I skrivende stund ligger jeg nydusjet på sofaen, og koser meg med dessert etter dagens middag. Til middag hadde jeg fiskekakene dere ser på bildet, med 80% fisk. Som tilbehør hadde jeg brokkoli, blomkål, gulerøtter og søtpotet kuttet i skiver og bak ti ovnen med olje, havsalt og krydder. Mmmmm. Desserten ble to questbarer, og en stor skål med skyr, cottagecheese, mandler, bringebær og jordbær. I dag har jeg en skikkelig sulten-dag, jeg blir liksom ikke mett. Har noen av dere hatt det slik ? 

Planen for kvelden er null, niks og ingenting. Jeg er ganske så trøtt etter Oslo-helgen og skal derfor bruke hele kvelden i joggebuksa på sofaen. Jeg har lovet Kristina å begynne å se på Dexter, da det tydeligvis er verdes beste serie i hennes øyne. Hun har solgt inn serien ganske så bra, så jeg føler jeg må gi den en sjanse. 

Har noen av dere sett Dexter? 

 

Smiiiil Maren


13 kommentarer
    1. Har dessverre også sånne sulten-dager, og det er såå plagsomt!
      Men jeg ville egentlig bare se hvor inspirerende handelen din var! Skikkelig sunn handling, du er flink! 🙂

    2. Så deilig! Likte handleposen, mye godsaker 😀 jeg pleier ofte å gå hele dagen sulten selv om jeg spiser godt.
      Dexter er og blir helt fantastisk! Gled deg 😀 kos deg masse i sofaen, det fortjener du 🙂

    3. Siden det virker ut som du er et “dessert-menneske” tenkte jeg bare å tipse deg om en dessert jeg er veldig glad i (og som jeg har spist to dager på rad nå, oops) 🙂 Det er en variant av sunn sjokolademousse hvor alt du gjør er å blande en banan, en avocado, litt kakaopulver (100% kakao, ca to teskjer) og litt havsalt. Det er sååå godt! Er vel beregnet en halv slik posjon til en person, men synes det er litt vel lite, hehe 🙂 Kan også smakes til med appelsin eller noe, eller ha friske bær til! Mmmm

    4. Har du noen frokosttips til meg med laktoseintoleranse som i utgangspunktet er veldig glad i yoghurt? Synes dine frokoster ser så fristende ut, men det er jo ikke noe laktosefri cottagecheese å få tak i, så blir liksom ikke helt mett av yoghurt og bær til frokost.. 🙂

    5. Ser ut som vi har hatt en ganske lik mandag! 😉
      Jeg har hatt skikkelig søtsug i dag, så har måtte ty til både en Questbar og en posjon “sunn” marsipan 🙂 Og jepp – jeg har ofte sånne sulten-dager. Spesielt etter harde treningsperioder!

    6. Jeg har også en slik sulten-dag i dag og det er irriterende når jeg prøver å holde kalorinovået nede. Men, etter 2 mil på sykkelen virker det bare som kroppen vil ha påfyll, så jeg spiste nettopp en speltlompe med et tynt lag Philadelphia light, kyllingkjøttdeig (rester fra middagen) og ruccolasalat. Yummy!! Men, spørs om jeg ikke ryker på en questbar i tillegg. Hvilken er din favoritt av de barene??
      Gled deg til Dexter! Akkurat ferdig å se alle sesongene!!
      <3

    7. Fargerik, sunn og digg handlepose 🙂 Den der “double-yoplait”yoghurten, er den uten sukker? Og er de ulike variantene gode? Har ikke prøvd noen av dem 🙂 Ha en fin tirsdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg