Heteslag

I dag var jeg så varm på jobb at jeg på et tidspunkt var litt redd for å stryke med. 8 timer innendørs, uten aircondition er en smule ubehagelig i disse sommerdagene. Det var derfor helt magisk å kunne dra direkte ut i båten etter endt arbeidsdag. Dette er fjerde kveldsturen i båten denne uken, og jeg kan virkelig ikke beskrive hvor mye jeg koser meg ute i skjærgården. 

Vi stoppet i Brekkestø for å kjøpe is. Isen var så fargerik og fin at den måtte selvfølgelig dokumenteres. Se vepsen som nærmer seg isen, fy søren så ekkelt! Jeg er livredd for veps, sånn virkelig virkelig redd! Jeg ble stukket i magen som liten, og har helt siden det vært hysterisk redd for veps. Fryktelig teit og fryktelig slitsomt, men jeg kan faktisk ikke noe for det. 

I dag kjørte vi borbi Lillesand hvor det denne helgen avholdes et stort event hvor det konkurreres i blandt annet Dødsing, vi stoppet båten og så på et par av hoppene. Det var utrolig kult! Jeg forstår virkelig ikke at de tørr. Har noen av dere sett dødsing før? Kanskje noen av dere til og med har vært i lillesand i helgen? Det var også en fyr som drev på med en spenstig sak, jeg aner ikke hva dette heter. Vet noen av dere? Det ser helt utrolig gøy ut, jeg fikk så lyst å teste det ut!

Dere har kanskje merket at jeg ikke trener så intensivt for tiden, og det er helt riktig. Jeg nyter sommeren, og tilpasser treningen min deretter. Det blir litt mindre trening, men det tror jeg utelukkende er sunt, både for kropp og hode. Jeg kjenner at jeg har hatt godt av denne lille pausen , og at kroppen virkelig begynner å lades opp med energi og overskudd. Alt handler om balanse, og jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg kjenner at det er viktig for meg å variere intensiteten og seriøsiteten rundt treningen min. Det kommer nok av kalde sure høstdager hvor jeg kan kose meg inne på gymmet. Nå vil jeg nyte soldagene, trene utendørs, trene anderledes og fokusere mer på aktivitet og bevegelse, fremfor tung styrketrening. Jeg kommer snart sterkere tilbake med både loggføring av øktene mine, treningsplan for høsten, treningsinspirasjon, oppdatering på olympiske løft, innlegg nr 2 med tips til trening med strikker, og sist men ikke minst et nytt spennende innlegg med masse freshe nyheter fra Adidas og Puma. Med andre ord er det mye spennende i vente, som jeg gleder meg til å dele med dere. 

 

Smiiiiil Maren

 

8 kommentarer
    1. Veps er en av de tingene jeg virkelig ikke liker m sommeren – men bildet ditt var jo litt av et “blinkskudd” – stilig

    2. Off var på hytta nå i helga og da var det en veps for kom å satte seg igjen og igjen på pappa og meg 😛 litt dumme de! er skikkelig redd for dem så bare hylskrek og hoppa ut i vannet! 🙂

    3. Det så ut som en fantastisk dag 😀
      Jeg har også trappet litt ned på treningen denne sommeren. Men som du sier er det bare godt for kropp og sjel. Is-spising, grilling og snop skal nytes uten dårlig samvittighet 🙂

    4. Det der heter flyboard. Har prøvd det, dødskult! Men visste ikke det fantes i Norge . Bør prøves for oss jenter som er tøffe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg