Sukkersjokk

Jeg har funnet forklaringen på min dårlige form i dag morges. Vet dere hva det var? En reaksjon på sukker, rett og slett. I går spiste jeg både smågodt, is og bakevarer, i ganske så store mengder,. Jeg reagerte med å våkne opp med tidenes sugar-hangover, i form av krafig hodeverk, slapphet og kvalme. Det er den negative siden, men det er også en positiv side! Den positive siden er det enorme energioverskuddet jeg følte på dagens treningsøkt. Det var virkelig helt vilt hvor mye trykk og energi jeg hadde i kroppen, og det skyldes garantert gårsdagens enerioverskudd. Så slike kosedager har både negative sider, i form av at kroppen reagerer på uvant kost, og positive sider ved energioverskudd og super trykk på trening. Jeg har tro på balanse i hverdagen, og slike kosekvelder er helt nødvendig for meg. Det er både sosialt, koselig og godt, så da tåler jeg helt greit at kroppen får en liten reaksjon. Det tyder jo bare på at dette ikke er min vanlige kost, noe jeg er veldig glad for. Dessuten var det utrolig godt å kjenne på litt superkrefter på trening i dag. Jeg blir stadig fasinert av denne fantastiske kroppen vår, og hvordan vi kan påvirke den med kostholdet vårt. 

Har noen av dere kjent på noe lignende i forbindelse med inntak av mye sukker? 

Det er viktig for meg å vise dere denne siden av min hverdag også. Jeg spiser sunt i hverdagen, og jeg synes det er fantastisk å kunne inspirere mine lesere til en sunnere livsstil, men det er også viktig for meg å presisere at det er lov å kose seg, og vise dere at jeg selv nyter både godteri og andre usunnheter i helgene. 

 

Smiiiiil Maren


7 kommentarer
    1. Jeg blir så glad for at du deler sånn som det her Maren. Jeg har tenkt noen ganger at du er uoppnåelig flink når det kommer både til kosthold og trening. Derfor er det så utrolig fint å lese sånn her. Du er min største inspirasjon, og du virker bare så genuint god som person. Du og bloggen din er et lyspunkt i min hverdag 🙂

    2. Jeg har både reagert slik som deg, med sukker-sjokk, men også på for mye proteiner. Begge deler var ikke særlig gøy… unner meg sukker, men i mer moderate mengder og ikke så alt for mye hver gang. Og det samme gjelder proteincookieséne mine osv.. Kan bli for mye av det gode altså ^^

    3. Så bra at du deler, og at jeg ikke er alene. 😛 Har vært vant til å spise en del godteri, og når jeg holdt opp en måned, og begynte å spise igjen i helgene blir jeg rett og slett dårlig. Selv om det smaker godt, så vil helst ikke kroppen min ha. Så tror jeg holder meg til Moreller en stund fremover.
      Ha en fin dag 🙂

    4. Haha, har det akkurat sånn nå. Iløpet av de to siste dagene vedder jeg på at jeg har spist en liter frozen yoghurt med masse herlig topping (som f.eks. sjokolade) og det er århundrer siden jeg har proppet i meg så masse sukker. Har hodepine fra helvette, er kvalm og slapp. Skal uansett prøve å sette snuten mot treningssenteret, og håper at sukkeret ihvertfall har en liten positiv innvirkning!
      (Det var utrolig godt da, så det var absolutt verdt det!! Sunt å være “usunn” en gang i blant! Og ER det ferie, så er det ferie!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg