Egenmassasje

God morgen hjerter. Ja jeg sier faktisk god morgen kl 15. Jeg har jobbet nattevakt, og sitter i skrivende stund i sofaen med en stor kopp kaffe og “frokost”. Natten gikk overraskende bra, og jeg tenker at de to resterende nettene skal gå fint. Det er klart jeg kjenner at jeg er litt trøtt, og den kjente “fyllesyke-følelsen” har jeg allerede vært innom. det hjelper å tenke på at det kun er to små netter til, så skal jeg har en deilig 14 dagers ferie. Jeg skal straks prøve å komme meg ut på en lett, liten cardioøkt. Det blir en veldig lett økt, jeg kjenner at i dag er ikke riktig dag å presse kroppen på. Jeg ser for meg en 45 minutters powerwalk, og en god runde med foamrolleren etterpå.

Foto: Mats Grimseth

Jeg er veldig glad i foamrolleren, og bruker den jevnlig. Før hver eneste benøkt ligger jeg på foamrolleren og mykner opp muskulaturen i ben og rumpe. Dette gjør at jeg kommer ordentlig dypt ned i knebøyen, og får god kontakt med muskulaturen. Jeg bruker også rulla etter en tung cardioøkt, spesielt med sprintintervaller eller langkjøring hvor jeg kjenner at jeg virkelig har brukt bena og samlet mye syre. Da gjør det underverker å bruke litt tid på å jobbe ut vondtene med rulla. Jeg ruller også hvis jeg er veldig støl, jeg føler det hjelper i og med at man jobber opp blodsirkulasjonen, og avfallsstoffer dermed transporteres ut raskere. Dette er kun hva jeg føler, men så lenge det funker for meg så fortsetter jeg. Jeg har også en liten hard basebal som jeg bruker til å jobbe med muskelknuter og triggerpunkter, spesielt i øvre del av sete og instascapulært (mellom skulderblader).

Er det noen av dere som driver med egenmasasje og triggerpunktbehandling? 

 

 

Smiiiiiil Maren


5 kommentarer
    1. En ting jeg har tenkt på lenge og som du fortjener å høre: vet du får mye komplimenter for magen men altå…beina dine!!! De er så utrooolig lekre! Særlig imponert over hamstrings, noe jeg selv sliter med å bygge. Vet du har sagt at du har komplekser for dem, men ærlig talt; da må du se på deg selv med nye objektive øyne! Du har IKKE mye fett eller lite muskler på beina! Det gagner ingen, aller minst deg selv, at du tenker sånn. Du er helt utrolig flott, på alle muige måter, og ikke bare kroppen – hele du er strålende vakker! Så vær litt glad og takknemlig for det du har, ok? 😉 Og apropos ingenting; jeg skulle kjøpe den toppen du har på her for et par dager siden, men den var jo j*vla liten i størrelsen?! Fikk den knapt over ryggen i min vanlige størrelse, small. Enten er den i knappeste laget eller så har jeg grodd noen heftige lats i det siste! Hahahaha. Kjøpte den i medium da, passet fint 🙂

    2. Nattevakter er så tungt, er så glad jeg har en “dag-jobb” jobb 🙂
      Har akkurat kjøpt meg rulle, men er litt usikker på hvordan man skal bruke den. Løper mye, så har lyst å bruke den typisk etter joggeturer. Har du noen tips? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg