Let´s get low

Det er ingen hemmelighet at jeg hater å trene ben, men jeg jobber virkelig for å prøve å like det, og det skal sies at det har blitt veldig mye bedre. I dag var det tid for å kjøre bena igjen, og følgende øvelser stod på planen:

  • Dype knebøy
  • Strakmark 
  • Hipthrust
  • Cabel-kickback
  • Sittende lårcurl
  • Sittende legextentions

 

Foto: Mats grimseth

Jeg kjører vanligvis 8-10 rep pr øvelser, 3 sett. Jeg ligger ikke spesielt høyt på vektene når jeg trener ben, da jeg rett og slett ikke klarer å få ordentlig kontakt hvis det blir for tungt, det går også kjapt utover teknikken min dersom vektene blir for tunge. Jeg fokuserer på muskelkontakt og teknikk fremfor høye tall på vektskivene. Jeg kjører som regel bøyen på rundt 50-60kg. Går jeg høyere enn dette kommer jeg ikke dypt nok ned og jeg kjenner anntydning til at knærne faller inn. Jeg er tålmodig, og jobber meg gradvis oppover, men som sagt er det viktig for meg at jeg kommer meg opp på vektene med full muskelkontakt og teknikken inntakt. 

Hva skal du trene i dag? 

 

Smiiiiil Maren


11 kommentarer
    1. Jannicke Elnæs: Da gjør du lurt i å høre på det fysioen sier, også er du tilbake in no time 😉 Skade er utrolig kjedelig, men det lureste er bare å høre på fysio og gjøre alt du kan for å bli skadefri raskt. Keep it up 😉 God bedring!

    2. I dag har jeg vært på WOD som bestod av løping, muscle ups (skalert, dvs kjørte laaave ringer og øver på enkeltbevegelsene), hoppetau med double unders samt front squat. Fin og svett økt 🙂

    3. Inspirasjon til tusen hver gang jeg klikker meg inn på sida di! 🙂 Jeg har trent ute i dag. Kjæresten min har laga stativ til meg hvor jeg både kan kjøre pullups og knebøy. Der kjørte jeg knebøy og utfall. Deilig følelse når du kjenner det skikkelig godt i beina 🙂 Jeg elsker den følelsen! Sliter litt med at været går veldig inn på meg for tida. I dag var det sol så da fikk jeg skikkelig treningsglede, men når det er kaldt, grått og regn så blir jeg litt slapp og lat. Kjipt. Du har vel ingen gode tips, skjønne du? 🙂

    4. Wow, du er så flink! Og så fin! Jeg skal starte opp med styrketrening igjen etter ett års pause, og knebøy er definitivt en av øvelsene jeg skal ta. Men jeg sliter med at jeg får vondt i ryggen – jeg må altså ta færre repitisjoner pga ryggen, ikke fordi jeg er sliten i låra! Og det suger? Har du noen tips? Bør jeg bare trene rygg i tillegg (hater det og gjør det nesten aldri), eller kan det være noe galt med teknikken min?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg