Maren tester

Jeg har en litt morsom ide som jeg har lyst å dele med dere. Nå står sommeren for tur, og da passer det perfekt å utfordre seg selv litt og teste noen nye ting. Jeg har derfor lyst å spør dere om tips til spennende nye ting jeg kan teste ut. Innleggene vil hete: “Maren Tester ” og ingen forslag er dumme. Jeg har nevnt dette for venner, medstudenter, kolleger og familie. Jeg har fått flere herlge forslag, blandt annet har jeg blitt utfordret til å teste ut Crossfit her i Krsitiansand, jeg har blitt utfordret tilå prøve å ri på hest og prøve klattring. Sist nevnte har jeg utrolig lyst til å teste, men jeg er rett og slett litt pysete av meg, så det har aldri blitt noe av. Det var derfor litt skrekkblandet fryd at det ble tatt opp som en utfordring her nå. 

Så nå er jeg spent dere, har dere noen forslag til ting jeg kan teste ut?

Kanskje er det noe du har hatt lyst å teste selv, men er litt usikker på og gjerne vil se hvordan fungerer før du selv gjør det. Kanskje er det noe du selv driver med og har lyst at flere skal få oppleve, eller kanskje er det bare en ide som fallt ned i hodet ditt. Uansett, så håper jeg du har lyst å dele dine tanker. 

Jeg gru-gleder meg til å lese kommentarene deres

 

Smiiiiil Maren


30 kommentarer
    1. Du kan prøve å gå på rulleskøyter, om du ikke allerede har prøvd da.
      Ellers kan du dra til klatreparken høyt & lavt. Morsomt mens du rører deg 🙂

    2. Poledancing? Det er vel noe for deg, med tanke på at du liker calisthenics 😛 Pluss, jeg er super nysgjerrig på hvordan det er! Virker awesome!

    3. Åh jeg elsker slike utfordringer. Jeg tar steget et hakk lenger og sier sprangridning. Det er noe av det morsommeste og beste som finnes i verden 😀
      -peacetegn.com

    4. Argentinsk tango!! Ser for meg at du hadde passet supert til det, og jeg er så spent på hvilke danser du kan 🙂

    5. Klatring, absolutt! Mestringsfølelse så det holder 🙂 eller tennis, ikke noe jeg har gjort mye men har lyst til å starte med det.
      Og hvis du virkelig vil utfordre deg selv, ta med deg en kompis på fallskjermhopping 🙂 for 3 år siden dro jeg med meg kjæresten – han har høydeskrekk fra 1,5 meter, så du kan jo tenke deg. Men han syntes det var så sinnssykt gøy at han seriøst vurderte å ta hoppkurs og gjøre det fast (han har fortsatt høydeskrekk fra 1,5 meter, altså).

    6. Du må prøve zumba! Utrolig morsom og bra treningsform som lett kan gå som en av ukas cardio-økter 😀 Du kommer til å elske det, lover!

    7. Utfordringer liker vi! 🙂 Er det man vokser og utvikler seg gjennom å gjøre. Å utfordre kroppen og ikke minst hodet på nye ting, måter og aktiviteter. Tre litt ut av den beryktede “komfortsonen”!
      Tolket det som det var “trenings/aktivtetsutfordringer” du ønsket/tenkte på? Hva med å prøve deg på trihatlon? Svømming, svømmekurs? Aquajogging? (løpe i vann, må være dypt da føttene ikke skal være ned i bakken). Det må du prøve! Kanonbra trening! Må selv drive mye med det nå, da jeg er skadet og ikke få løpt så mye som jeg ønsker.. Delta på et sykkelritt? Terrengløp? Dra på kajakktur? Rulleski? Roøkt på romaskinen? 10000m under 45min, 10*500m intervall eller lengst mulig på en time? Det er pain det! Virkelig utfordring både fysisk og mentalt. Klatring som du nevne, det må du prøve!
      Gleder meg til å følge med på hvilke utfordringer du velger å utfordre deg med. Velg noe du føler er virkelige utfordringer da! Mestringsfølelsen etter man har vært gjennom/fullført det, er en helt ubeskrivelig følelse 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin tirsdag, Maren 🙂

    8. Hva med å teste ut andre typer frukter/grønnsaker enn de typiske “vanlige” (eple, banan, gulrot osv.) i forskjellige oppskrifter? 🙂

    9. Jeg utfordrer deg til å prøve cheerleading 🙂 som tidligere turner bør det gå veldig bra! 🙂 Det kan vi få til på gresset ved bystranda en dag i sommer om du har lyst 😉

    10. Som du selv har nevnt – klatring! Er en utrolig mestringsfølelse når du når toppen (jeg har selv veldig høydeskrekk, så er som regel sjelven når jeg kommer ned igjen, men det å da kunne se opp å tenke at “der, der oppe var jeg” er helt supert) I tillegg har jeg selv veldig lyst til å prøve ut tennis i sommer, så det synes jeg at du også skal!
      Noe annet som du kunne prøvd ut:
      ? Dra på en telttur alene. Enten på fjellet, i skogen eller ved et vann. Det trenger ikke å være lange turen heller, men bare det å tilbrede mat ut i naturen, og det å våkne opp og alt du kan se utenfor teltet er norsk natur, det er helt fantastisk! Og du får virkelig kjent på roen (det gjør hvertfall jeg).
      ? Rafting! Jeg har selv veldig lyst til å prøve det 😀
      ? Bestemme deg for noen fjelltopper du vil ta i løpet av sommerferien! Selv skal jeg prøve å ta flest mulig av tusenmeterstoppene i Meråker. Her finnes det 26 topper, og jeg startet i går. Jeg dro med meg ei venninne opp på Fonnfjellet (1100 moh). I tillegg til at selve turen var veldig slitsom, bestemte jeg meg for å bære med meg en sekk på 10 kg som trening før jeg skal på ukestur med tung sekk (NORGE PÅ TVERS). Sola skinte, og smilene var klistret på ansiktet hele veien. Når vi nådde toppen og ble bellønnet med utrolig fin utsikt, var jeg sikker på at hvis ikke ørene hadde vært i veien, hadde smilene våre gått hele veien rundt! Det er virkelig ekte turglede! Når jeg kom hjem verket beina, beina mine var VELDIG solbrente og jeg hadde fått vannblemme på hælen, men smilet var fortsatt klistret på. HERLIG!

    11. Hei! Vil anbefale deg å teste ut friskis & svettis.
      Vi kjører gratis timer i tresse (kr.sand) hver mandag og torsdag bortsett fra i morgen.
      Info om timene står på friskis sine nettsider.
      Her kjører vi alt fra basis, middels og puls trening!
      Kjempe gøy og det får deg virkelig til å smile! Vil anbefale en middels eller puls trening til deg siden du er såpass godt trent:)

    12. Dette blir gøy å følge med på!! Jeg har så masse jeg vil teste ut, og akkurat nå prøver jeg landeveis sykling (med racer sykkel og hele pakka haha!). Men én ting som jeg veldig gjerne vil prøve, men har ingen peiling hvordan er rulleski! Kanskje vil du teste det ut? Lykke til hvert fall – jeg gleder meg til å følge med 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg