Maren-mat

Dette mine venner, dette er en typisk Maren-handlekurv. Legg til en diger pose med epler, en liten stabel av pakker med kalkunskinke, et ostestykke og alt man trenger til taco så har dere egentlig mitt kosthold. *ler*. Jeg er visst litt ensformig i kostholdet mitt. Det går i knekkebrød med ost, skinke eller egg, meieriprodukter, frukt/bær og nøtter til frokost og lunsj, og middagen blir som regel alltid taco med speltlomper, laksewraps eller sushi. Til kvelds er det som regel det samme som frokost/lunsj, og som mellomåltider spiser jeg nøtter, proteinbarer, frukt og skyr. Jeg trives super godt med denne maten, og jeg tenker at hvis jeg føler det funker, så er det jo det beste kostholdet i verden – for meg

Bildet viser en handlekurv som inneholder godsaker til frokost/lunsj, middagshandlekurven måtte hatt karbonadedeig, laks, fiskekaker, speltlomper, salat, søtpotet, og masse grønnsaker for å være komplett. Ellers har jeg absolutt alltid pepsi max, fun light, sukrin, proteinpulver, havregryn og masse spennende krydder tilgjengelig i skapene. Dette tror jeg faktisk summerer opp hele mitt kosthold, mitt hverdagskosthold vel og merke! I helgene ser kostholdet litt anderledes ut. Jeg har blandt annet en stor svakhet for yoghurtnøtter, sørlandschips og candy king.

Nå vil jeg veldig gjerne høre litt om deres kosthold. Hva spiser du helst til frokost og lunsj? Hva er din favoritt middag? Hva liker du å ha som mellommåltid eller snacks? La oss dele og inspirere hverandre! 

 

Smiiil Maren


16 kommentarer
    1. Haha!! Ser heelt likt ut som mitt :-P. Hva pleier du å gjøre mtp matpakke på skolen? Jeg trenger alltid noe å sette tennene i når jeg har lange dager med forelesninger 😛

    2. Madicken: Jeg har med meg frukt, skyr og knekkebrød som regel. Tar med hele pakken med knekkebrød og pålegg. Feks makrell i tomat på tube, eller mager tubeost, eller ferdig kokte egg. Det hender også ofte at jeg kjøper mat i kantina. Universitetet i Agder som jeg går på, har blitt kåret til Norges beste skolekantine, så der er det mye spennende å velge i 😉

    3. Elsker å starte dagen med havregrøt tilsatt masse frukt og bær, ellers så elsker å questbarer som snacks i hverdagen og all slags sjokolade egentlig i helgen, hehe!

    4. Cottage cheese og frosne bringbær – legger cottage cheese i bunnen av en plast boks og legger over riktig med frosne bringbær, når det er lunch tid er bærene tint og cottage cheesen har holdt seg kald 🙂 supert godt

    5. Navn: Den er ikke ny på smak, det er vanlig 0,0% yoplait, men det er musli på toppen. Noe som er både godt og praktisk da det metter mer 😉

    6. Så gøy å se! Prikk likt mitt kosthold 😀 Er så mye godt og sunt man kan få tak i! Min standard frokost er havregrøt med cottage cheese, banan og kanel, blir aldri lei! Du er min største inspirasjon, Maren! 🙂

    7. Jeg spiser veldig lite meierivarer fordi jeg ikke tåler dem, så må drive og finne andre alternativer.:( Ikke mye variasjon her heller egentlig: frokosten er 70% av tiden en blanding myprotein med kokosmelk og resten av tiden avokadosjokolademousse eller egg. Lunchen og middagen er den samme: laks/kylling/rødkjøtt med ris eller speltlomper og grønnsaker. Kvelds er havregrøt. 🙂 Dats it!:P

    8. Hei 🙂 deler du dine eksamens resultater når de kommer 🙂 ? Er fryktelig spent etter å ha lest så mye om dine dager i denne tiden! forstår hvis det er privat =)

    9. Til frokost blir det gjerne brødskiver (fra mitt hjemmelagede grove og proteinrike brød) med noe proteinrikt på (gjerne egg, tunfiskrøre eller reker), med en Yoplait og et glass melk.
      Lunsj blir som regel det samme som frokost, eller middagsrester.
      Til middag steker jeg som regel fisk, kjøtt, kylling eller karb.deig i en eller annen kryddervariant. Lager ofte wok, ovnsstekte grønnsaker eller salat til. Spiser det med speltlomper innimellom. Har gjerne litt kesam til, enten naturell, har det i maten eller lager kesam til en dip med krydder/hvitløk i.
      Blir ofte mye av det samme her også, selv om jeg prøver å variere. Prøvde ut tunfiskpizzaen din, og den falt i smak! 🙂 Liker å hente inspirasjon til matlaging fra ulike blogger, og får da variert og utvidet matlagingen litt, samt lært nye ting 🙂

    10. Jeg spiser mye havregrøt med frossene bær og bananer til frokost. Til middag går det som oftest i et eller annet med fisk, eller en vegetarrett (som f.eks. chili, taco, wok m.m.) Skal resten av familien spise noe med kylling bytter jeg ut kyllingen med quorn! Ellers er jeg veldig glad i vafler, amerikanske pannekaker, scones, boller osv. så jeg lager meg ofte en sunnere variant av disse (og glutenfrie pga cøliaki). Også spiser jeg generelt mye frukt og grønnsaker (og nøtter)

    11. Her blir det havregrøt (på melk) med bringebær + 1 egg og 1 fullkornskjeks med smøreost til frokost, knekkebrød med leverpostei og en frukt til lunsj, grønnsaker, kjøtt/fisk/kylling og litt potet/ris til middag, og knekkebrød med makrell i tomat + frukt og juice til kvelds 😉 Og ja, jeg spiser alltid det samme, haha 😛 Du hadde mye godt i din handlekurv, da! Bra du har funnet et kosthold som passer deg.

    12. Oi, helgoland! Vi spiser jo akkurat det samme jo… Bortsett fra jeg har veldig ofte havregrøt med forskjellige topping til frokost da jeg får mest energi av dette etter morgencardio (noen dager). I tillegg foretrekker jeg is i stedet for sørlandschips i helgene, ellers har vi det akkurat likt! Spiser veldig ensformig, men trives med det!

    13. Ditt kosthold er ganske likt mitt 😀 jeg trives veldig godt det, kunne egentlig ikke tenkt meg et annet kosthold.. Hehe. Går mye i havregryn, cottagecheese, bær, egg, kylling og laks. Frokost er som regel hjemmelagde knekkebrød med cc og banaskiver på, utrolig godt! 🙂 lunsj og middag varier. Etter treningen er favoritt maten 2dl havregryn, et egg og litt kanel som jeg blander sammen og steker de i en tørr panne som to små pannekaker! Veldig godt med banan (eller cc) og bringebærsyltetøy på, nammm.. 🙂 inkluderer også nøtter, questbarer og spirulina i hverdagskosten. Ha en fantastisk sommer Maren 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg