Søndags-grillings

Dagens middagstips er grillet salmalaks, med spennende tilbehør. Jeg la salmalaksen i folie, krydret godt og la den på grillen. Kuttet opp diverse grønnsaker, og la dem også i folie, krydret godt og helte litt olivenolje over. Lukket dem igjen, og på grillen med dem. Så kokte jeg poteter, og dampet nykål. Har dere smakt dampet nykål med havsalt og smeltet smør? Det er helt magisk. Jeg hadde også isbergsalat i store blader, med en enkel rømmedressing til. Ellers hadde jeg pesto, fetaost, mais, havsalt og diverse krydder som tilbehør. Nykokte poeteter er nesten best med kun havsalt og smeltet smør synes jeg. Den kombinasjonen er bedre enn en hver saus. Mmmmm. Lett og god sommermat. Fisk på grillet er virkelig noe av det beste, og ikke minst enkleste jeg kan tenke meg. Jeg ser for meg at det blir mye av det i sommer.

Slik så det ferdige resultatet ut på tallerkenen. Den grillede fisken, kokte poteter, dampet nykål med en smørklatt på, grillede grønnsaker, rømmedressing, og mais. Så enkelt, så sunt og så fantastisk godt.

Til dessert ble det Hennig Olsen sin Dugg is med pæresmak, med pærebiter til. Denne isen var faktisk ingen favoritt hos meg. jeg har smakt flere is fra Dugg-serien, og likt alle. Men pære var altså ikke helt min smak. Jeg serverte også proteinsjokolader kuttet i små biter i en skål. Enkelt og greit. 

Formen er ikke helt på topp i dag, og jeg har derfor valgt å ha en rolig kveld på sofaen med en film. Solen stråler ute, men akkurat i kveld kjenner jeg at det frister mest med joggebukse, film og total avslappning. Dere skal ikke se bort i fra at det blir en proteinsjokolade eller to til her før natta. Mmmm. 

 

Smiiiil Maren


15 kommentarer
    1. Hei Maren! Det så godt ut!
      Jeg bare lurte på om du som har så mye erfaring med trening og helse, kunne gi meg noen svar da jeg ikke føler meg helt bra!:)
      Forrige natt hadde jeg en skikkelig ?kræsj?. La meg klokka 10, men klarte ikke sove, til slutt måtte jeg stå opp rundt 12 fordi jeg var så sulten, la meg igjen for å stå opp igjen to ganger til der jeg spiste til sammen fire brødskiver rett og slett fordi jeg var så sulten! Dette har aldri endt før, og til tross for nattmaten fortsatte jeg å være såpass sulten og jeg fikk ikke sove før etter halv to en gang? Neste dag følte jeg meg ikke særlig pigg, og fortsatt veldig sulten, og til tross fot storspising hele dagen for å føle meg bedre, følte jeg meg fortsatt ?hul? av sulten og sliten. I dag er det bedre, men fortsatt er den ?hule?, litt slitne følelsen der, så jeg prøver å spise som en helt. Hva er dette for noe?? Er jeg faktisk sulten eller lurer kroppen min meg?? Har jeg fått i meg for lite mat over lang tid siden det føles ut som kroppen skriker etter mat? Jeg trener cirka fem ganger i uken, mye spinning, og jeg har ikke forsøkt å spise lite mat for å slanke meg eller noe, men jeg prøver å holde meg til sunn mat me Havregryn til frokost, grovt brød til lunsj, cottage cheese, middag med fisk og grønnsaker, og jeg får i meg minst fem om dagen. Jeg et 19 år, 170 høy og veier rundt 58. De siste to uker har jeg tatt jerntabletter for litt lavt jernnivå etter anbefaling fra lege. Håper på svar, klem fra Ingvild

    2. Ingvild: Takk for at du velger å dele dette 🙂 Slike ting er veldig vanskelig å si noe om når jeg ikke kjenner deg eller alle faktorene i livet ditt, og heller ikke har møtt deg. For meg, ut fra det du skriver, kan det høres ut som kroppen har fått for lite næring over tid, og nå sier klart og tydelig i fra. Jeg ville snakket med en ernæringsfysiologi om dette, slik at dere får sett over inntaket ditt og at du får i deg det du skal 🙂 Snakk med de som jobber på treningssenteret der du trener, de fleste sentere har enræingsfysiologer tilgjengelig, evt PT´er med ernæringsutdannelse i tilegg. Hvis det fortsetter og du føler det blir verre ville jeg kontaktet legen din.
      Lykke til 🙂 God klem fra M

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg