Sommermat

Været i Kristiasand er virkelig bare helt ubeskrivelig. 25 grader i skyggen, og strålende sol fra skyfri himmel. Det er med andre ord full sommer. Strendene er overfyllte, det er masse båter på sjøen, utecafeene er fyllt med glade mennesker og isbarene har lange køer. Akkurat slik det skal være i deilige Kristiansand på sommeren. Når det er så varmt frister det ikke med store tunge måltider. Jeg stellte derfor istand et digert frukfat som jeg koste meg med, sammen med en skål med diverse frukt, bær, mandler, cottage cheese, skyr og koskosmelk. Mmmm. Selv om jeg spiser dette hver eneste dag, så er det fremdeles noe av det beste jeg vet. Jeg blir virkelig aldri lei. 


Jeg har ligget ute å lest i sola i hele dag, og akkurat på slike dager når man kan ligge ute, er faktisk ikke eksamenslesing så alt for ille. Jeg har også fått lurt inn en liten løpetur. Jeg var så latterlig svett når jeg kom hjem at det nesten dryppet av meg, det er så herlig når man kan løpe ute i kun singlett og korte tights. Sommeren altså, “æ liår det” – som vi sier her i sør. 

Nå skal vi straks grille, og kose oss videre i sola her. Det er så magisk med sånne dager hvor det er varmt til langt ut på kvelden, og man kan nyte sommernatten lang ut i de små timer. 

Har dere hatt en fin dag? Hva er planene for lørdagskvelden?

 

Smiiiil Maren

 

11 kommentarer
    1. Åh, det så virkelig helt himmelsk ut! 🙂 Fantastisk! Og så herlig når du skinner om kapp med sola! Smilet ditt er så smittende! Også den sjarmerende sørlandsdialekta ja – love it! 😀 Håper du koser deg masse denne lørdagskvelden 😀 Er bare å nyyyte!
      På denne fronten blir det avkobling med venner og litt vin tenker jeg, det blir utrolig godt!

    2. Nettopp! 😉 Jeg har faktisk kuttet drastisk ned, men lager meg gode skåler med mager kesam og cottage cheese i helgen. Og når du legger ut slike bilder som du gjør, så er det ikke lett å motstå 😉 Hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg